Dan ben ik wel benieuwd waarom je het griepvaccin niet vertrouwd. Coronavaccin kan ik nog wel snappen, omdat het nogal snel gaat. Maar het griepsvaccin is naar mijn insziens behoorlijk veilig (of op zijn minst beter dan helemaal niet vaccineren.)
Verplicht zal het vast niet worden, maar ik kan me best voorstellen dat je zonder vaccin voorlopig niet wordt toegelaten op grote evenementen. Vanaf dit oogpunt snap ik opzich wel weer wat mensen er zo dictatoriaal aan vinden. Eigenlijk heb je geen keuze, je moet maar doen wat de overheid zegt. 'wenselijk gedrag wordt beloond'. Alleen is het verschil met mij en mensen die affiches verspreiden dat ik wel de overheid vertrouw (in ieder geval op dit vlak).
2-ledig.
Als eerste weten ze niet vooraf welke griep komt en gokken ze dat grotendeels. Dus je krijgt griep A en vervolgens komt griep B en ben je alsnog niet "beschermd", maar heb je wel een vaccin in je lichaam zitten wat weer allerlei reacties kan geven.
Daarnaast zie ik er teveel om me heen die de griepprik wel halen, vervolgens doodziek er door zijn en de griep krijgen. Paps haalt hem bijvoorbeeld elk jaar, daarna doodziek en vaak longontsteking tot ziekenhuisopname aan toe.
Daarnaast ken ik natuurlijk een aantal ME genootjes die juist door een vaccin ziek zijn geworden.
Dus dat samen is voor mij de reden om hem niet te halen. Zelfs assistente van de huisarts zei gelijk van ik snap je. Ik wil hem ook niet.
En denk dat er inderdaad wel voorwaarden gesteld gaan worden aan evenementen.
Kan me ook indenken dat het voor een groot deel van de mensen wel als bezwaarlijk gaat voelen als dat zo is. Wel benieuwd ergens of ze zich dan inderdaad laten vaccineren, puur om naar een festival te kunnen, of dat dat de druppel is voor velen.
Ik zelf vindt de ontwikkeling dat ze nu al een vaccin hebben best opmerkelijk. Snap dat ze vanuit eerdere virussen iets kunnen ontwikkelen, maar dit gaat te snel. Testen voor bijwerkingen duurt normaal jaren. In het verleden is al gebleken dat te snel vaccineren tot schade in het lichaam kan leiden.
Natuurlijk is het ook een geldkwestie zoals alles. De ontwikkeling, levering, maar ook de andere economische zaken moeten door dus hoe sneller, hoe beter het is voor de economie lijkt het nu, niet zozeer voor de mens zelf. Althans voor mijn gevoel dan.