Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 411530 keer)

Offline Syllie10

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1280 Gepost op: 13-12-2020, 13:08:49 »
Sterkte Aapje.

Ik ben er ook nog steeds niet achter hoe en waar ik besmet geraakt ben. Dus zo raar.

Ben wel heel benieuwd wat de nieuwe maatregelen gaan worden. Las net dat Duitsland zowat alles op slot gooit, maar zie nergens dat de grenzen gesloten worden.

Dus dadelijk alle Duitsers vol gas naar Nederland om te shoppen. Dus ergens moet Nederland wel mee lijkt me. Al is het nu al dat grotendeels in grensgebied er over en weer gewinkeld wordt natuurlijk.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #1281 Gepost op: 13-12-2020, 14:12:08 »
Je ziet wel dat er hier in Twente minder Duitsers komen, maar ze zijn er nog meer dan genoeg. Vooral in het weekend komen ze nog vaak genoeg om hier even te winkelen.
Mocht je overigens bepaalde winkels voor een tijdje sluiten moet dat natuurlijk wel voor heel Nederland gelden. Anders gaat men gewoon een paar kilometer verder rijden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #1282 Gepost op: 13-12-2020, 20:21:07 »
Ja, net als dat Belgen naar Nederland komen om.naar de kapper te gaan.

Wat naar, AaPje! Hopelijk valt het mee.

Hier was de huishoudelijke hulp positief getest .Gelukkig werkt ze met raam.open en houdt ze afstand, maar ik schrok wel toen ik dat appje kreeg. Geen klachten gekregen gelukkig.
...maar soms even niet :)

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #1283 Gepost op: 14-12-2020, 10:14:21 »
avondklok met nieuwjaar, umm lol wie controleert dat, toch niet die lamzakken van politie hier lol
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #1284 Gepost op: 14-12-2020, 11:08:20 »
avondklok met nieuwjaar, umm lol wie controleert dat, toch niet die lamzakken van politie hier lol

Die mensen van Hunted vliegen wel even met zo'n vliegtuigje over Nederland heen ::rofl:: jk jk. In all fairness wat moeten zo laat nog op straat zonder dat we vuurwerk mogen afsteken?

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #1285 Gepost op: 14-12-2020, 11:11:39 »
In all fairness wat moeten zo laat nog op straat zonder dat we vuurwerk mogen afsteken?
Niks :P Ik vrees een beetje dat dit wel voor rotzooi gaat zorgen in bepaalde steden/wijken...

Online MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #1286 Gepost op: 14-12-2020, 11:57:53 »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #1287 Gepost op: 14-12-2020, 12:06:04 »
Harde lockdown zeker t/m 19 januari:

https://www.nu.nl/algemeen/6096560/harde-lockdown-tot-en-met-19-januari-niet-essentiele-winkels-scholen-en-theaters-sluiten.html

alleen maar omdat duitsland dat eerst deed, en Rutte is gewoon schoothondje van Merkel  ::rofl::
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #1288 Gepost op: 14-12-2020, 12:25:04 »
alleen maar omdat duitsland dat eerst deed, en Rutte is gewoon schoothondje van Merkel  ::rofl::

Behalve dat Nederland eerder totaal niet de hardere lijn van Duitsland volgde. ???

Daarentegen:
Dus dadelijk alle Duitsers vol gas naar Nederland om te shoppen. Dus ergens moet Nederland wel mee lijkt me. Al is het nu al dat grotendeels in grensgebied er over en weer gewinkeld wordt natuurlijk.

&

Ja, net als dat Belgen naar Nederland komen om.naar de kapper te gaan.

Sowieso werd het wel tijd dat er eens iets strenger werd opgetreden.
Tis alleen vrij abrupt, nadat ook de afgelopen weken nog steeds alles vrij laissez-faire was.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #1289 Gepost op: 14-12-2020, 12:56:18 »
Deze maatregelen hadden ze weken terug al grotendeels moeten doen.
Al snap ik dat ze wilde wachten tot zowat iedereen Sint en Kerst cadeau's in huis hadden.

Ben ik ergens blij dat ik afgelopen week nog wel een behandeling heb gehad voor mijn rugspieren  ::oink::

Hopelijk komt er niet weer een run op online boodschappen doen. Zit echt te bedenken of ik alvast voor volgende week moet bestellen terwijl ze morgen nog komen  ::rofl::
Niet qua hamsteren, maar in ieder geval mijn verse producten dan.

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #1290 Gepost op: 14-12-2020, 13:02:50 »
Begrijpelijk, maar inderdaad wat Syllie zegt: als je dit dan toch doet, had dit al veel eerder gemoeten. Maar ja wat wil je met die 2 als leiders (en ja ik ben kritisch op Rutte en De Jonge en ik vind ook dat dat mag gezien al hun foute beslissingen, jarenlange bezuinigingen op de zorg van Rutte's kabinetten en gebrekkige communicatie/perspectief).

Tegelijkertijd vrees ik ook dat deze lockdown echt dat het laatste zetje gaat geven voor bedrijven die kapot gaan, mensen die hun baan, huis kwijt raken, mensen die zich alleen en doelloos voelen (zoals ik), of mensen die depressief zijn of mensen met zelfmoordgedachten... :(

En sowieso, er zijn mensen als ik die zich al 9 maanden op wat voor mogelijke manier aan de regels proberen te houden. En zo goed als mogelijk hun leven proberen te leiden. Ik heb niet zoveel familie die ik kan zien en heb ook niet de neiging hen te bezoeken. Maar kan me voorstellen dat mensen alsnog allemaal bij elkaar kruipen bij de feestdagen, juist omdat we al 9 maanden gegijzeld worden door deze nachtmerrie. En achter de voordeur gaan ze niet kunnen controleren (en dat zou ik ook niet willen).
« Laatst bewerkt op: 14-12-2020, 13:07:50 door MollenvangR-Art »

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #1291 Gepost op: 14-12-2020, 13:22:02 »
En achter de voordeur gaan ze niet kunnen controleren (en dat zou ik ook niet willen).
Er is al gesproken over de inzet van drones om dit soort overtredingen te ontdekken... Helaas...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #1292 Gepost op: 14-12-2020, 13:29:44 »
Begrijpelijk, maar inderdaad wat Syllie zegt: als je dit dan toch doet, had dit al veel eerder gemoeten. Maar ja wat wil je met die 2 als leiders (en ja ik ben kritisch op Rutte en De Jonge en ik vind ook dat dat mag gezien al hun foute beslissingen, jarenlange bezuinigingen op de zorg van Rutte's kabinetten en gebrekkige communicatie/perspectief).

Tegelijkertijd vrees ik ook dat deze lockdown echt dat het laatste zetje gaat geven voor bedrijven die kapot gaan, mensen die hun baan, huis kwijt raken, mensen die zich alleen en doelloos voelen (zoals ik), of mensen die depressief zijn of mensen met zelfmoordgedachten... :(

En sowieso, er zijn mensen als ik die zich al 9 maanden op wat voor mogelijke manier aan de regels proberen te houden. En zo goed als mogelijk hun leven proberen te leiden. Ik heb niet zoveel familie die ik kan zien en heb ook niet de neiging hen te bezoeken. Maar kan me voorstellen dat mensen alsnog allemaal bij elkaar kruipen bij de feestdagen, juist omdat we al 9 maanden gegijzeld worden door deze nachtmerrie. En achter de voordeur gaan ze niet kunnen controleren (en dat zou ik ook niet willen).
Waarom zou dit een zetje geven aan depressie/zelfmoord?
Omdat het nog langer duurt? Want buiten het feit om dat de meeste winkels sluiten en bedrijven dicht gaan, veranderd er niet heel veel in mijn ogen?
Althans niet voor de groep die al maanden zich aan regels houdt. Enige wat ze niet kunnen dan is kleding, massage, kapper.
Enige wat dan minder is, is dat de fysio wellicht ook dicht moet. Dat is natuurlijk wel een domper als je die wel nodig hebt.

Maar wellicht is het voor mij ook anders, omdat ik eigenlijk al jaren soort van lockdown ben. Ik kom bijna niet in winkels en alleen bij iemand of iemand hier als ik er energie voor heb. Kom elke dag wel buiten, maar das een kleine wandeling in de wijk. Dus wellicht kan ik me lastiger verplaatsen in iemand die ineens thuis komt te zitten en daardoor depressief wordt.

Voor de zzp'ers wordt het inderdaad wel lastiger om ruim een maand geen inkomen te kunnen verwerven, terwijl huren van ruimtes/panden en eigen lasten gewoon door gaan.

En het controleren achter de voordeur moet je inderdaad niet willen. Ik ga ook niet melden als mijn buren met kerst met 6 mensen zitten ofzo. Snap dat mensen met feestdagen graag bij elkaar zitten en hopelijk gaan ze het toch minder doen, als ze deze maatregelen krijgen en gaan nadenken of het slim is.
Groot deel zal het werkelijk geen drol kunnen schelen, maar goed, die mensen zal je altijd blijven houden. Dat maakt het altijd lastig.

En als je het zo graag wil, prima, ga nu 2 weken in quarantaine en daarna ook (op eigen kosten)

Online Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #1293 Gepost op: 14-12-2020, 13:34:45 »
Dit is echt puur de nalatigheid van het Nederlandse beleid. Geen verplicht testen, geen opvolging over mondkapjes verplichting etc etc. Rutte en co hebben te lang gehoopt dat de mensen het wel zouden begrijpen hoe ernstig het was, nou niet dus.

Een deel van de bevolking van Nederland gelooft nog steeds dat Corona hun deur wel voorbijgaat en weigert zich iets van de regels aan te trekken. Mits erop aangesproken door bv een journalist , zeggen ze gewoon ik zie niemand die het me verbiedt.

Skiën ja gezellig als Frankrijk dicht is gaan we toch gewoon naar Oostenrijk. Kerst met max 3 bezoekers, ja ik kan toch niet de helft van Mn familie niet uitnodigen.

Dank u domme, egoïstische medelanders, mede door uw schuld gaan nog meer kleine zelfstandigen kopje onder, worden nog meer hulpbehoevenden nu beroofd van de nodige hulp. ik hoop dat u geniet van de kerst en de eventuele skivakantie.

( let wel dit is een reactie van mij uit boosheid en niet gericht naar iemand hier in het bijzonder, we zijn allemaal mensen die one eigen beslissing kunnen en moeten kunnen maken, maar in een zaak waar het gaat om de gezondheid van onze medemens kan ik de reacties 9m wel kerst met de hele familie te vieren of te gaan skiën gewoon niet langs me heen laten gaan zonder me enorm kwaad te maken   >:()

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #1294 Gepost op: 14-12-2020, 13:35:55 »
Daar dacht ik dus ook aan. Juist als ten zeerste wordt afgeraden om bij anderen op bezoek te gaan, gaat dat zeker voor meer problemen zorgen in die richting. En dan zeker in de kerst/oud-en-nieuw-periode...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #1295 Gepost op: 14-12-2020, 13:43:31 »
Daar dacht ik dus ook aan. Juist als ten zeerste wordt afgeraden om bij anderen op bezoek te gaan, gaat dat zeker voor meer problemen zorgen in die richting. En dan zeker in de kerst/oud-en-nieuw-periode...

Maar het is toch niet verboden? Dus mocht je echt iemand willen zien / spreken dan kan dat nog steeds. Eventueel beeld bellen, al is dat inderdaad niet hetzelfde als even bij iemand zijn.

Ik ken wel een aantal mensen die depressief zijn, maar merk aan haar niet dat de maatregelen veel invloed op haar hebben, maar dat zal per persoon inderdaad ook veel anders zijn.

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #1296 Gepost op: 14-12-2020, 13:44:55 »
Omdat het nog langer duurt? Want buiten het feit om dat de meeste winkels sluiten en bedrijven dicht gaan, veranderd er niet heel veel in mijn ogen?
Althans niet voor de groep die al maanden zich aan regels houdt. Enige wat ze niet kunnen dan is kleding, massage, kapper.  Enige wat dan minder is, is dat de fysio wellicht ook dicht moet. Dat is natuurlijk wel een domper als je die wel nodig hebt.
Nou ja onder andere dat het langer duurt en ook nog eens in de donkerste en somberste dagen van het jaar. Ik zie het ook bij mensen om me heen gebeuren in mijn omgeving. Die vereenzamen, geen tot weinig sociale contacten hebben. Dat zijn dan geen mensen die depressief zijn of zelfmoordgedachten. Maar ook mensen die dat wel hebben. Therapiegroepen komen stil te liggen, behandelingen worden uitgesteld. Mensen komen toch in een zwart gat terecht. Kan me voorstellen dat die uitzichtloze periode mensen een zetje gaat geven.

Citaat
Maar wellicht is het voor mij ook anders, omdat ik eigenlijk al jaren soort van lockdown ben. Ik kom bijna niet in winkels en alleen bij iemand of iemand hier als ik er energie voor heb. Kom elke dag wel buiten, maar das een kleine wandeling ir n de wijk. Dus wellicht kan ik me lastiger verplaatsen in iemand die ineens thuis komt te zitten en daardoor depressief wordt.
Ja voor jou is dat ook naar hoor  ::hug:: Maar inderdaad. Als alles van de een op de andere dag uit je handen valt, is dat niet makkelijk

Citaat
En het controleren achter de voordeur moet je inderdaad niet willen. Ik ga ook niet melden als mijn buren met kerst met 6 mensen zitten ofzo. Snap dat mensen met feestdagen graag bij elkaar zitten en hopelijk gaan ze het toch minder doen, als ze deze maatregelen krijgen en gaan nadenken of het slim is.
Groot deel zal het werkelijk geen drol kunnen schelen, maar goed, die mensen zal je altijd blijven houden. Dat maakt het altijd lastig.
Ja dat denk ik ook. Kijk ik vind die maatregelen ook allemaal zwaar klote en sommige overdrevenm maar ja we moeten er maar mee leven. Meer kun je toch niet doen.

Online Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #1297 Gepost op: 14-12-2020, 13:46:25 »
Althans niet voor de groep die al maanden zich aan regels houdt. Enige wat ze niet kunnen dan is kleding, massage, kapper.
Enige wat dan minder is, is dat de fysio wellicht ook dicht moet. Dat is natuurlijk wel een domper als je die wel nodig hebt.

Maar wellicht is het voor mij ook anders, omdat ik eigenlijk al jaren soort van lockdown ben. Ik kom bijna niet in winkels en alleen bij iemand of iemand hier als ik er energie voor heb. Kom elke dag wel buiten, maar das een kleine wandeling in de wijk. Dus wellicht kan ik me lastiger verplaatsen in iemand die ineens thuis komt te zitten en daardoor depressief wordt.

Voor de zzp'ers wordt het inderdaad wel lastiger om ruim een maand geen inkomen te kunnen verwerven, terwijl huren van ruimtes/panden en eigen lasten gewoon door gaan.

En als je het zo graag wil, prima, ga nu 2 weken in quarantaine en daarna ook (op eigen kosten)

Fysio valt 9nder de zorg kan niet dicht..

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #1298 Gepost op: 14-12-2020, 14:02:45 »
Er is al gesproken over de inzet van drones om dit soort overtredingen te ontdekken... Helaas...

Wat een onzin
You'll never walk alone

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #1299 Gepost op: 14-12-2020, 14:06:54 »
Begrijpelijk, maar inderdaad wat Syllie zegt: als je dit dan toch doet, had dit al veel eerder gemoeten.
Beter laat dan nooit!

En juist het maandenlange aanmodderen wat we nu hebben gedaan is veel schadelijker - dat levert naast meer doden en zieken ook juist meer schade op voor de mentale gezondheid en de economie. Een lockdown is een vrij heftige maatregel, maar wel eentje die er júist voor zou kunnen zorgen dat de cijfers zo laag worden dat er weer meer kan. Als ze dit meteen in maart al hadden gedaan, hadden we nu niet in deze situatie gezeten.

De voorwaarde daarvoor is alleen wel een goed test-, traceer- en isoleerbeleid om de cijfers daarna ook laag te houden, dus ik hoop wel dat ze dat dan ook in deze maand op orde krijgen. En dat ze niet alleen maar hun hoop blijven vestigen op het vaccin. Ook met vaccin gaat het nog maanden duren voor de vaccinatiegraad hoog genoeg is dat alles weer veilig open kan.

Daarnaast ben ik qua vaccin een beetje bang dat veel mensen, zodra de risicogroepen zijn ingeënt, gaan denken dat ze het nu zelf niet meer nodig hebben. Of dat de maatregelen dan overbodig zijn. Terwijl juist risicogroepen zich vaker om medische redenen niet kunnen laten vaccineren (bijv. de allergische reacties op het Pfizer-vaccin) en het dan juist zo belangrijk is dat de rest van de bevolking dat wel doet. Dit nou net het enige punt waar het wél draait om groepsimmuniteit, maar dan snappen mensen dat principe ineens niet meer :-X

En uhm, Mark "het is allemaal jullie eigen verantwoordelijkheid, ik ben de baas niet" Rutte die achter de voordeur wil ingrijpen klinkt niet zo heel erg aannemelijk ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"