Jongens enge Willem heeft deze heel zaak aangekaart en eerlijk is eerlijk ze hebben een maas in de wet gevonden. Er was al gesproken over een evt avondklok voordat er een beslissing in kwam , dus kan op basis vd bbbg wet dus geen beslissing werden geforceerd en de rechter is van mening dat dus de beslissing onwettig genomen is. Ik denk dat dat juridisch zeker wel zal kloppen en dat het dus een verkeerde call is vd regering ( puur juridisch hé, want dat het noodzakelijk was en medisch etc dat staat buiten discussie).
De media draait het nu op het feit of het spoedeisend was, maar dat was niet precies de insteek van dit geding. Vanavond is er al massaal opgeroepen tot feest alsof de andere maatregelen ook vd baan zijn en of COVID niet meer bestaat.
Trieste situatie dit, maar helaas wel op het conto van onze regering , die te laks is geweest met de noodwet van kracht laten zijn en had verwacht de avondklok op deze manier te kunnen bewerkstelligen. Ik ben benieuwd of ze met een nieuw kort geding de zaak nog kunnen Winnen, maar ik vrees ervoor. Spoedzitting over noodwet dan maar weer?
Erg triest dat een aantal partijen zelfs in deze pandemie hun gelijk willen krijgen. Dat mag van ome Geert klaarblijkelijk zelfs levens kosten , bah bah