Ik snap wel heel goed je gevoel Starlight. Ik ben ook al met meerdere in discussie gegaan. Zo is er ook iemand uit mijn kennissenkring met obesitas die het allemaal onzin vindt. En dan denk ik: ik zou er in jouw geval niet zo licht over denken, als ik jou was
En begrijp me niet verkeerd, Ik vind het voor haar vreselijk dat ze obesitas heeft, want ze kan er zelf niet veel aan doen. Maar dan zo laconiek mee omgaan, dat maakt me gefrustreerd.
Uiteindelijk heb ik de instelling gekregen: prima als je er anders over denkt, als je je maar aan de regels houdt. Ik wil namelijk zo snel mogelijk uit de Lockdown en dat kan alleen als we ons nu strikt aan de maatregelen houden.
Wat betreft het mentale... Natuurlijk hebben we het lastig. Aan de andere kant... Mijn oma (91) heeft een keer contact gehad met iemand met Covid (noodzakelijk bezoek). De angst die zij 14 dagen gevoeld heeft, dat vind ik persoonlijk net zo onmenselijk (en ja ik besef me dat dit maar 14 dagen is, maar als zij op dat moment besmet was geraakt, was ik hoogstwaarschijnlijk mijn oma kwijt).
Eerder heb ik verteld over een man van 48 die zo ziek was. Zijn zoon was ook besmet. Vrouw des huizes is longpatient en heeft reuma. Die was ervan overtuigd dat ze op de IC zou liggen als ze besmet zou raken. Enig idee wat voor psychische angst zij dan meemaakt?
De broer van mijn oom is gestorven aan Corona. Een andere broer van mijn oom heeft hem besmet (hij is gelukkig niet overleden, maar ondervindt nog steeds klachten). Hoe denk je dat hij zich voelt nu. Die geeft zichzelf steeds de schuld voor de dood van zijn broer.
Het mes snijdt daarom zeker aan twee kanten. Maar vergeet ook zeker niet de psychische klachten door corona
Ik snap heel goed dat bepaalde groepen mensen het lastig hebben. Ik heb wellicht makkelijk praten. Ik woon nog thuis bij mijn ouders en heb een relatie waar ik regelmatig naar toe ga. Dus begrijp heel goed dat mensen zich alleen voelen en dat er langzaamaan wat perspectief moet komen. Naar mijn mening is het kabinet daar nu volop mee bezig. Ze doen verschillende proeven met theaters, restaurants en zelfs festivals om te onderzoeken hoe ze dit op een veilige manier kunnen organiseren. Het is even wachten, Maar wie weet wat daar uit komt.
Laatste tip van mij: lees geen reacties van Facebook. Ik doe het soms nog steeds en het vergalt dan vaak mijn dag