Heb even flink bij moeten lezen want zelf niet veel online de laatste tijd.
Deels herstellen van vorig jaar, deels wil mijn hoofd gewoon niet registreren (zoals ik het maar even zal noemen)
Ik las tussen alle discussie door dat de angst mensen verlamt en daardoor niet afspreken met mensen (loezel geloof ik ook)
Ik snap die angst compleet. Vorig jaar vond ik alle contacten doodeng. Stel je dat ik het had en door zou geven, of zou krijgen. Wilde alleen buiten afspreken of in ieder geval met alle ramen open.
14/15 november heel hard getwijfeld om naar pap en zusje te gaan omdat het sterfdag mams en verjaardag paps was. Uiteindelijk niet gegaan vanwege dat ik geen energie had en net voor de bestralingen zat en die week testte ik positief. Dus was zo blij dat ik dat niet gedaan had. Daarna kreeg zusje en zwager Corona via vriendin en ook hun waren altijd voorzichtig genoeg.
Maar besefte daardoor ook dat de kans dat ze het van mij kregen, net zo groot was als dat ze het van een ander kregen. Ik weet ook niet van wie of waar ik het opgelopen heb.
Dus probeer de angst toch een stukje los te laten als de behoefte echt zo nodig is om iemand te zien. Ik heb in januari dit jaar geen mens gezien en heb gegild, want het voelde zo eenzaam (wat ik overigens altijd al wel heb)
Hopelijk komt er met het mooie weer dit weekend een ruimte om buiten af te spreken waarbij je ook de afstand kunt houden.
Maar probeer ook los te laten, want juist het vasthouden van spanning verzwakt je immuun.
De uitweg uit deze pandemie zie ik ook niet gebeuren op korte termijn. Niet linksom en niet rechtsom, maar hopelijk komt er inderdaad een soort van perspectief en kunnen bedrijven weer op een manier open.
Wat ik wel heb is de discussie hoe zielig het is voor..... die groep...... Voor iedereen en elke leeftijdsgroep is het moeilijk. Ik zie niet in waarom het voor de ene groep erger is dan voor de andere groep, maar wellicht ben ik daar te "hard" in.
En voor degene die het interessant vinden. Op Netflix staat de serie Pandemic. Heeft op zich niets met Corona te maken, maar wel hoe ze griepvirus, Ebola, varkensgriep enz. door de hele wereld opzoeken, proberen onder controle te krijgen en hoe ze een vaccin ontwikkelen die alle soorten griep kunnen "doden". Er komt een heel klein stukje over anti vaxxers in voor.
De serie is wel "betaald" door de vaccinwereld, maar ik vond het wel een goede serie verder qua informatie over hoe virussen werken / verspreiden.