Hoe hard we hier ook roepen ,ik denk fat er gaat echt gestopt worden met az vaccinatie.
Ik vind dat niet perse een verkeerde keuze, MITS er gevaccineerd wordt met ander merk.
We zeggen allemaal als we niet vaccineren zoveel doden , en dat klopt. Maar de keuze moet ook niet worden az Of compleet stoppen met vaccineren. WAnt dan is de keuze zeer duidelijk door Vaccineren met az.
Het hele punt is , zoals in heel de info over Covid , de verschillende informatie van alle kanten. Veel van de bronnen van informatie komen niet van volledig onafhankelijke kanten ( is ook lastig omdat veel virologen tied in zijn bij grote medicijnconcerns). En is het vreemd dat een viroloog met Russische antecedenten positiever over Spoetnik zal praten dan zijn uk collega, nee toch zeker. Het is jammer dat het zo gaat, maar ook de verdeling en de toekenning can vaccins aan de landen en de informatie verstrekking over evt gevolgen is weer politiek en economisch gekleurd en dat gaat ten koste van mensenlevens.
Tuurlijk is het terecht dat je als overheid wilt weten in hoeverre een medicijn gevolgen kan hebben, maar moet je nu nog maanden gaan wachten op verdere testresultaten( die toch weer tegengesproken gaan worden ) of moet je nu een afweging gaan nemen of x % van voornamelijk jongere vrouwen die trombose zullen krijgen ( een gevaarlijke ziekte ) of covid zijn slachtende werk laten doen, zeker als we dan ook nog de maatregelen gaan versoepelen.
Ik trap hier misschien op wat tenen, maar ik hoop op handhaving vd maatregelen rn een opschalen van de vaccinatie ( liefst niet met az maar dat is persoonlijk keuze ).
Pas als we zeg 75% gevaccineerd hebben , kun je gaan denken aan afbouwen maatregelen.
Eerder is het spelen met mensenlevens waarbij de kwetsbaren het eerst de dupe zullen zijn.