Ik zeg dit nu zo expliciet niet omdat ik medelijden wil oid, maar om voor mezelf een stok achter de deur te hebben om ook echt niet te reageren
Mij was het trouwens nog niet opgevallen dat iedereen hier er ongeveer hetzelfde over denkt. Valt wel mee, denk ik.
Ik ben wel voor het openen van de terrassen... maar veel van de andere versoepelingen snap ik niet. Ze kiezen er denk ik voor om de IC-bezetting voorlopig ongeveer zo hoog te houden als nu ...met veel extra doden tot gevolg en een deel van het zorgpersoneel dat straks misschien wel vrij massaal ontslag neemt. Overwerkt ziekenhuispersoneel wordt gevraagd om toch maar vooral geen vrij te nemen tijdens de meivakantie. Als je plichtsgetrouw bent en kinderen hebt heb je pech.
Lijkt me dat de beslissing van EMA over het Janssen-vaccin was ingecalculeerd toen iedereen ineens weer zo positief was over 28 april ...dat ze het toen al wisten. Met of zonder Janssen is het toch een verschil van zo'n 6 weken, volgens De Jonge. Het gaat om een paar miljoen vaccins verschil de komende maanden alleen al.
Ze verwachten misschien terecht nogal veel van de vaccinaties de komende tijd en zijn blijkbaar niet zo bang voor mutaties waar de vaccins misschien - of bewezen - nauwelijks vat op hebben. Dat is opvallend, ja. Misschien is het vooral hoop omdat ze niet met miljarden kunnen blijven smijten en het draagvlak voor de lockdown alsmaar verder afneemt.
Niet "en daarnaast doen we ook nog de terrassen open en organiseren we zelf superspreaderevents met Fieldlabs en Testen voor Toegang".
Weet iemand trouwens hoe dat zit met Testen voor Toegang?
Ze zeggen dat die tests zo'n 30 euro gaan kosten, waar je als burger straks maximaal 7,50 van betaalt (nou ja, als je eventjes vergeet dat de rest wordt betaald uit (toekomstige) belastingopbrengsten en -verhogingen
)
Je hebt nauwkeurige Zuid-Koreaanse sneltests in de winkel liggen van 5 euro per stuk ...dus inclusief winstmarge voor de winkelier.
We weten dat de overheid het uitbesteedt aan een particulier bedrijf. Die die tests normaal voor 60 euro of zo aanbiedt, maar het nu wel eventjes voor 30 euro wil doen.
Ik ken ze ook wel. Waren o.a. gewoon van die Roche-testjes die nu bij de AH en Kruidvat liggen voor 5 euro. Kon je bij dat soort hosselaars flink voor lappen toen die nog niet in de winkel lagen. Braaf tijdslotje aanvinken en even later weer honderd-zoveel pietermannen in de kitty. Ka-ching! Later toen er meer concurrentie was kon het voor minder, maar het was nog steeds veel te duur. Mis me met die ongein. Ja, voor je werkgever was het nog steeds de goedkoopste optie, dus die betaalde wel.
Ik snap dat het kabinet het gepeupel niet vertrouwt. Ik snap ook dat dat soort bedrijven kosten maken, maar met het lopendebandwerk van Testen voor Toegang (tot de Schuldsanering) straks nog steeds ongeveer 30 euro pp aftikken voor een testje van een paar euro, dat is toch bij de konijnen af?