Ik ben het niet eens dat dit enkel een fout is van de overheid , maar dit is net zo goed een fout van ons, de bevolking. Een merendeel van ons doet alsof alles weer normaal is, incl knuffelen, handen geven etc. Alsof ze niet beseffen dat dit weer kan leiden tot een verstrenging van se maatregelen om dan weer te kunnen piepen en vloeken als we weer in lockdown moeten .
De fout van de overheid zit hem in het halve bak opvolgen van de adviezen who, rivm etc en dan daar geen middelen voor beschikbaar stellen ( mankracht, fysieke middelen en vooral geld ). Op die manier is het voor veel zaken niet mogelijk om op een correcte manier de maatregelen te handhaven en besluiten ze het dan maar niet te doen, fout van de kant van bv se horeca. Ik zou willen dat ze zouden besluiten als we niet op een veilige manier open kunnen, dan blijven we dicht, maar ja inkomstenderving etc, en waarom zou ik dicht blijven als mijn concollegas hun tent open gooien .
Maar ook de mensen die nu massaal gaan borrelen en ervan profiteren dat het weer mag , zorgen ervoor dat dit eerder wordt dat het weer even mag, want die vierde golf komt eraan door hun gedragingen . En de bereidheid om weer in lockdown te gaan zal er niet groter op worden , met weer demonstratie s zonder handhaving etc tot gevolg.
Sorry dat ik het zeg maar we zijn met zijn allen een dom volk. We weten het allemaal zo goed, maar vinden onze vrijheid en vooral onze antipathie tegen het hebben van restricties vele malen belangrijker dan de gezondheid van onszelf en onze medemens.