Ik ben het niet eens dat dit enkel een fout is van de overheid , maar dit is net zo goed een fout van ons, de bevolking.
Ik ben het met je eens dat heel veel individuele mensen ook wel dingen te verwijten valt, maar ik vind dit toch vooral de schuld van de overheid. Ook als iedereen zich netjes aan de anderhalve maatregel (
) die we nu nog hebben zou houden, zouden de cijfers nu stijgen door alle versoepelingen icm de veel besmettelijkere deltavariant.
Als de boodschap van de overheid is "de pandemie is over, lekker op vakantie met z'n allen, nooit meer die vervelende mondkapjes op, ga maar lekker direct dansen met Janssen ook al duurt het 2 weken voor je beschermd bent" kun je het de gemiddelde burger niet kwalijk nemen dat ze dan ook denken dat dat daadwerkelijk veilig is. Ik zie ook genoeg slimme mensen die bijv. denken dat Fieldlabs gedegen wetenschappelijk onderzoek was, en dat ze daadwerkelijk kunnen concluderen dat evenementen veilig zijn. Of mensen die nog steeds denken dat kinderen en jongeren niet ziek worden van het virus, of dat het niet erg is als ze dat wel worden. Of mensen die nog steeds denken dat mondkapjes niet werken, of dat aerosolen een complottheorie zijn van Maurice de Hond.
Met een strategie vanuit de overheid die zieken en doden niet erg vindt zolang er nog plaats is in het ziekenhuis (dat de reguliere zorg daarvoor wordt weggedrukt maakt ze ook niet uit), die de internationale wetenschappelijke consensus keer op keer negeert, en vervolgens zo'n belabberd communicatiebeleid heeft dat ze het draagvlak voor de maatregelen die er dan wel zijn eigenhandig om zeep helpen, valt de overheid toch echt het meeste te verwijten. Hoewel het zeker ook pijnlijk is om te zien hoeveel mensen er wél van op de hoogte zijn dat dit het beleid is en dat prima vinden.
Moeten jullie ook zo lang wachten op jullie 2e shot Pfizer of Moderna?
Bij mij zaten er 5 weken tussen.