Ik zei ook niet dat het over jou persoonlijk ging? Het was alleen een voorbeeld dat mensen het dus steeds een lockdown noemen zodra het voor henzelf vervelend is (in dit geval de ondernemers), terwijl het geen lockdown is. Dat betekent op geen enkele manier dat ik de problemen niet serieus neem of het niet erg vind voor anderen. Dat zei ik helemaal niet.
Er is namelijk helemaal geen "andere kant van het verhaal" waar ik te makkelijk aan voorbij ga. Ik heb al heel vaak gezegd dat het allemaal dezelfde kant van de medaille is. Iedereen, de hele maatschappij, de hele economie, alle mensen, elke sector, IEDEREEN is er het beste bij gebaat als we dit virus effectief bestrijden. Zolang we dat niet doen, lijdt iedereen eronder. Dat is iets waar ik het echt al heel vaak over heb gehad en ik word er echt enorm moe van dat jullie steeds doen alsof al die dingen me niet boeien.
En daarnaast word ik er ook best wel moe van dat we nu een discussie hierover zitten te voeren terwijl het daar helemaal niet om GING. Ik probeer jullie verdorie zelfs te helpen om jezelf te beschermen en de samenleving veiliger te maken door FFP2-maskers aan te raden (ja, ook voor ondernemers, en docenten, en leerlingen, en al die dingen die nu dicht zijn, zodat ze weer OPEN kunnen). Maar laten we vooral een complete discussie voeren over wat een lockdown wel en niet is, dat zal al die ondernemers vast helpen
Rutte zei toch dat we in lockdown gingen en het staat vermeld op de rijksoverheid en wikipedia en allemaal andere bronnen.
Ohja my bad, even vergeten dat Rutte altijd de waarheid spreekt en nooit termen gebruikt als "maximaal controleren" en "intelligente lockdown" om dingen anders voor te doen dan ze eigenlijk zijn