Ik kan nog een spel doen dat door iedereen meegespeeld kan worden (geen limiet aan spelers), maar enkel als er behoefte aan is. Misschien is er al genoeg gaande?
Vandaar een poll, nog een spel of niet? Het zou dan een bordspel zijn dat ik in topicvorm probeer te verwerken en ik heb volgende opties:
-
Robinson Crusoe: Een samenwerkingsspel. We kunnen de solo versie spelen waarbij we dan allemaal voorstellen kunnen doen van mogelijke acties. Ik rol de dobbelstenen en post de kaarten en begeleid het spel dan. een beetje zoals het excellente
IJzer-Eed dat hdd runt. Maar IJzer-Eed is meer roleplay terwijl Robinson Crusoe meer bordspel is. Het ziet er ingewikkeld uit op de foto's, maar ik leid alles in goede banen en post telkens de opties die gedaan kunnen worden. OFwel doe ik dan met poll ofwel eerste de beste die iets post, wordt uitgevoerd.
-
Welcome To... : Een spel waarbij ik kaarten omdraai/post en daaruit mag ieder een keuze maken welk getal en voordeel hij kiest om huisnummers in zijn wijk in te vullen. Je verdient punten door zwembaden te bouwen, woongroepen te vormen, parkjes aan je straten toe te voegen etc etc. Ook dit kan iedereen spelen, mits je met Paint overweg kan. Ik kan een foto van en spelblaadje posten en jullie kunnen in paint je eigen huisnummers invullen.
-
Penny Papers: The Valley of Wiraqocha: Ook met invullen op een blaadje. Ik rol dobbelstenen en post hier het resultaat. Adhv de gerolde getallen kan je cijfers invullen en zo bossen/gebouwen/gebergtes/piramides ontdekken. Maar pas op voor de slangen!
-
Second Chance: ook je eigen blaadje vullen. Met tetrisvormen die ik hier post. Probeer zo veel mogelijk te vullen.