OK ik lees Duncton en MC willen 2 hout op voorraad leggen, hdd is er enigszins ok mee. Dus er gaat 2 hout op de voorraad.
Fase 4 - Actie! Nu is het aan jullie!
REMEMBER: Als je twee pionnen op éénzelfde actie zet, lukt de actie sowieso. Maar als je ze verspreid kan je meer acties doen. Die kunnen echter mislukken en dan hebben we niks.De opties (die nadien ook in deze volgorde uitgevoerd worden, dus je kan niet zeggen "We halen eerst hout en bouwen dan een kamp." helaas) :
1. THREAT
Fierce HuntingEén pion en een wapen van 2 zetten om deze kaart te verwijderen en een banaan te krijgen.
Als we deze kaart deze ronde niet behandelen gaat ie de volgende ronde van het bord en moet er nog eens een Greater Danger token bij de jacht stapel gelegd worden, waardoor beesten +2 strength hebben.
Removing the TreeZet hier 1 pion en het touw (rope) om de kaart af te leggen. Dan krijg je 1 Determination én een
Als deze kaart van het bord verdwijnt, gaat de moraal eentje achteruit.
2. HUNT - Er liggen drie beesten, dus er kan gejaagd worde. MAar er ligt ook 1 Greater Danger token die het beest +1 sterker maken
3. BUILD - Er valt vanalles te bouwen:
- Dak (momenteel level 1) of palissade (momenteel level 0) bouwen. Kost: 2 hout of 1 leer
- een wapen (momenteel level 1): kost 1 hout. Telkens we hieraan bouwen wordt dit 1 level sterker.
- een item: Momenteel kunnen we deze bouwen:
Sling - kost één leer of 1 hout en ons wapen gaat dan naar level 2Pot - Hiermee kunnen we 's nachts 1 banaan inruilen om een hartje te krijgen. Kost niks.
Bricks - Palissade level gaat 1 omhoog
Drums - Kost 1 leer. Hiermee krijgen we elke moraal ronde 2 Determination extra.Map - Hiermee krijgen we voorgoed 1 EXPLORE pion die we altijd kunnen inzetten (omdat de map ons makkelijker helpt exploren)
Touw - Kunen we andere dingen mee maken
Sack - Kost 1 leer. Kunnen we per ronde 1 keer een extra resource van het gatheren meenemen.Medicine - Kan van pas komen bij events.
4. GATHER - We kunnen op een of meerdere tegels naast ons hout of banaan halen.
5. EXPLORE - We kunnen nieuw terrein verkennen NW of 2 velden weg (dan zijn er minsten 2 pionnen nodig (die moeten dan ook rollen. Er zijn er 3 nodig voor gegarandeerd succes)
6. ARRANGE CAMP - We kunnen het kamp opruimen. Per pion die we hier inzetten krijgen we 2
Determination en gaan we 1 moraal omhoog.
7. REST - 1 pion is hier genoeg. We gaan rusten en genezen zo 1 hartje.
En we mogen dus ook elk moment
Determination tokens inzetten om één van onze special actions uit te voeren. Elke special action kan per keer maar één keer gedaan worden. Kost enkel
Determination, er hoeft geen pion op gezet te worden.
De special actions vind je hier boven de rode tekst.