Agreed,
niet verhuizen.
We hoeven de bergen alleen maar 1x te ontdekken, en hebben ze daarna als het goed is niet meer nodig. Dus dat kost 1x 1 pion.
Terwijl verhuizen 1 dak-lvl kost, dus dat kost 1-2 pionnen om te herbouwen & hout/leer.
Maar holymoly, wat een pech qua exploring.
En joh, dat geiten normaal lvl 4 zijn. Ik dacht, nice, dat zal wel een lvl 1 zijn
We hebben nu wel echt een berg overtollig voedsel, dus dat gaat superhandig zijn om om te zetten in hartjes (hetzij 2 hartjes via 2 determination, hetzij 1 hartje voor gratis met de pot). Okee, de strong boxes zijn toch handig hiervoor
Ik twijfel ook even of we nu determination moeten gebruiken voor 2 hartjes, of dat we zo gewoon de pot willen bouwen.
Dus daar hangt die beslissing even vanaf.
Ook omdat we nog vermoedelijk genoeg determination in de volgende beurten nodig gaan hebben (bv sneeuw omzetten in regen). Maar misschien heeft iets hogere prioriteit dan de pot. Dat is ook afhankelijk van wanneer die weerdobbelstenen in het spel komen, of we nu dak lvl-3 moeten gaan bouwen.
En gaan we exploren met 2 of met 3? Denk dat er voor beide wat te zeggen is:
- met 2: We hebben niet meer de luxe om zulke dingen op safe te doen, de kans dat het lukt is 5/6, dat moeten we maar gewoon gokken, en anders zijn we sws dood.
- met 3: Grotere investering, maar dan hebben we 'm maar.
Ik neig een beetje naar exploren met 2, omdat we nu waarschijnlijk al te weinig tijd/acties gaan hebben, laat staan wanneer we redelijk-veilige dingen op safe gaan spelen
Hmm.. en willen we leer (nu of later) gebruiken voor het dak, of om een zak te bouwen (kunnen we 2 hout gatheren ipv 1 per actie). Jammer dat 't geen 2 leer was.
Ik vermoed een beetje dat we de zak er wel uit gaan halen, aangezien ik verwacht dat we een hoop gather-acties in de resterende rondes gaan doen.
Voor nu: Ik denk dat we
niet via determination een banaan in hartjes moeten omzetten. Verwacht dat we de determination harder nodig gaan hebben tegen sneeuw. Hartjes en evt moraal kunnen we fixen de pot, en we hebben vooralsnog nog steeds bergen hartjes.
Oh, verloren we niet ook na vandaag 1 moraal vanwege de Threat? Dan moeten we
morgen de pot maken.
Dan neig ik ernaar om vandaag dak lvl-3 te bouwen met hout & de zak via leer. We hebben 3 hout, krijgen er 1 van onze kamptegel, dus in dat geval kunnen we er maximaal 2 in de voorraad leggen.
En dan zouden
de acties bijvoorbeeld iets kunnen worden als:
* Wij1 + doggo exploren (=gooien)
* Wij2 + bouwpion candles Bouwen dak lvl-3
* Fitzgerald Friday bouwt Zak (+ reroll indien nodig)
Maar nu eerstDus nog even overleg, maar ik ben voorlopig voor:
- NIET determination & banaan gebruiken voor hartjes
- maximaal 2 hout in de voorraad leggen.