Er zijn twee bouwacties. Ik denk dat je dan mag kiezen welke je eerst doet. Lijkt me best om eerst Friday te laten rollen, aangezien er een vraagteken bij de BOUW stapel ligt, wat betekent dat er sowieso een event is. Als ik eerst het dak bouw, hebben we dus sowieso een event en daarna misschien ook nog eens van Friday als ik slecht rol. Als we Friday laten starten, hebben we bij het dak sowieso géén event.
Ik heb in de regels gezocht of er een volgorde is bij bouwen, maar kreeg er niks over gevonden.
Dus... krijgt Friday z'n zak gemaakt (no pun intended) met leer?
JA! Dus we hebben een zak.
Slecht nieuws: ik rolde wel een -1 hartje.
Willen we die rerollen voor 2 Determination?Ik had geen event gerold, maar we moeten er wel verplicht eentje doen:
Broken LeverThe stick you used as a lever breaks.Ons wapen gaat -1 achteruit. Dat stond echter op 0 en volgens de regels verliezen we dan een hartje in de plaats daarvan.
Het dak wordt succesvol naar level 3 gemaakt met 2 hout!
En dan het exploren. We moeten rollen....
- We verliezen geen hartje.
- We hebben een event.
- We hebben een SUCCES!!
Eerst maar het slechte nieuws, het event:
Lost in the WoodsYou went so far that you got lost and you're frightenedWe verliezen 2
Determination.
En we ontdekken bergen want er is niets anders meer. Maar welke bergen? En zijn er goodies bij?
Bergen waar enkel voedsel te rapen valt.
Een beest op de jachtstapel.
Er is een natural shelter (een grot waar we in kunnen schuilen, maar we hebben intussen al ons eigen shelter mét dak van level 3, dus screw die grot!)
En 1 Discover Token! De Discover token is.... een treasure! Dus dan trek ik weer kaarten van de traps/monsters/treasure stapel tot ik een treasure tegen kom en dat is....
Bottle of WineIn vino veritas.Deze kaart kunnen we bijhouden tot we de wijn drinken en dan genezen we 2 hartjes.
Fase 5 - WeerHere... we... go. DRIE Dobbelstenen...
Eerst maar de weer- en winterdobbelsteen:
Ik rol 2 keer 2 regenwolken, dus 4 regenwolken. Ons dak kan er 3 tegenhouden. Blijft er eentje over.
Dat geeft onze volgende keuzes::
- Leveren we onze Large Leaves in om de regenwolk te annuleren?
- Leveren we 3
Determination in om de wolk te laten verdwijnen? (Als we Friday's hartje rerollen is dit geen optie, want dan hebben we niet genoeg Determination om dit te doen.)
- Dealen we met de wolk? Dan moeten we 1 banaan en 1 hout inleveren. We hebben geen hout, dus in plaats daarvan zouden we dan een hartje verliezen.
Over naar de rode dobbelsteen. Ofwel de Hungry Animals die...
BLANCO!!!!
Fase 6 - NACHT1. Kamp verhuizen? (zeg maar als ik moet stoppen dit te vragen. Voorlopig zie ik er geen nut meer in om te verhuizen. Totdat de hout resource van onze kamptegel op is ofzo)
2. We eten een banaantje
3. We hebben shelter en verliezen dus geen hartje
4. We houden de overige 3 bananen in de boxes.
2 Determination inleveren om banaantje in +2 hartjes om te zetten? Afhankelijk of we Friday's hartje rerollen of niet hebben we 4 (als we niet rerollen) of 2 (indien wel reroll) Determination over. Of als we Friday niet rerollen, maar wel 3 Determination inzetten om 1 regenwolk te annuleren, hebben we maar 1 Determination over en kunnen we sowieso geen banaan omzetten.
Kunnen ook nog wijn en rum achterover gieten.Ik wacht nog even met overzicht te posten, want vanalles hangt af van deze beslissingen (we kunnen nog een hartje verliezen als we niks met de regenwolk doen / geen idee hoeveel Determination we over gaan houden na deze ronde / ...)