Ik zal het spel meenemen als we elkaar ooit nog in het echt kunnen zien.
En klopt, we hebben beide pionnen terug. Kwam door copy paste.
Prima! Hij gaat ook op m'n shortlist om ooit zelf te kopen
No worries, kan gebeuren!
Ja, ik zou eigenlijk ook morgen verder, maar:
- Threat vind ik eigenlijk ook te duur.
- Dak bouwen eens.
- Er komt wel een storm aan, die ons sowieso(?) een hartje kost.
- Plus een Threat die ons een hartje gaat kosten.
- Maar we hebben nog wel steeds onze koekjes en flessen met rum. Misschien moeten we daar ook eens wat van in gaan zetten.
Yeah precies.
We hebben nog 2x rum = 2 hartjes.
We hebben nog 2x koekjes = 4 hartjes als we 4 determination inzetten (en koekjes eten ipv de banaan).
We kunnen zelfs nog rusten, en we hebben nog een berg hartjes.
Dus hartjes vind ik momenteel een vrij lage prioriteit hebben (de hartjes van Friday uitgezonderd).
Als we dan voor dak + map gaan, ben ik er misschien wel voor dat Wij de map proberen te bouwen. Kunnen we niet rerollen, maar als we een hartje verliezen, kunnen we dat met Grandma's recipe (1 voedsel + 2 Determination voor 2 hartjes) komende nacht wel herstellen. Aan de andere kant... met Friday is de slagingskans hoger. Die moet morgen dan misschien wel even rusten als hij nog een hartje verliest, maar als we een extra pion hebben om te exploren, is dat misschien niet erg. Dus ja, pick one.
Oftewel als we dak + map bouwen:
Wij + Wij = Gegarandeerd Map
Friday = Kans op Dak + eventueel rerollen
Snap ik je zo goed?
Lijkt me prima. Een regenbui kunnen we wegrollen, of zelfs doorstaan. Een map heeft daardoor misschien een hogere prioriteit om te kunnen garanderen.
Ik zat nog even naar Hout te kijken. We hebben nog 14 hout nodig voor de brandstapel en we willen rond dag 7 de pallisade bouwen (2 hout). We hebben 2 hout in voorraad, dus nog 14 hout nodig. Acht daarvan krijgen we nog in de nachtfase. We zullen dus 6 hout op een andere manier moeten verkrijgen. Snel de Bergen ontdekken en een Hatchet bouwen, zou dan wel heel fijn zijn.
(...)
Als we de Bergen wél snel ontdekken, wordt exploren (en daarmee de Map) inderdaad wel een stuk minder interessant.
Ik snap je punt van de bergen rushen, maar denk dat ik het er niet helemaal mee eens ben.
Als we een map hebben, dan kunnen we
elke dag gratis 1 veld ontdekken. Oftewel, dan kunnen we de rest van de landkaart wel ontdekken (we kunnen dacht ik 3 pionnen gebruiken om verdere velden te verkennen). We hebben dan immers 1 explore pion + 1 hond.
Alleen al vanwege alle goodies (volgens mij moeten we alle 4 schatten nog vinden) is dat super sterk om gratis te kunnen doen.
Dan kunnen we verder uitgebreid gaan gatheren enzo (kunnen we rerollen) voor hout. Zou zeker handig zijn als we dan nog tegen leer aanlopen, dan kunnen we 2x hout per keer gatheren, en dan lopen we binnen.
Iets eerder de bergen verkennen is fijn voor de hatchet, maar ik denk dat we dan zouden stoppen met verkennen (omdat het meer acties kost doordat we geen kaart hebben). En yeah, dan beginnen we iets eerder met meer hout verkrijgen, maar ik zou verwachten dat we dat via de goodies van Explore wel alsnog verkrijgen.
Qua hout kunnen we wellicht op enig moment nog een mast bouwen. En vermoedelijk gaan we, als we de palissade nodig hebben, ook steeds op dieren moeten jagen, dus we moeten rekening houden dat dat wat acties gaat kosten.
Op dit moment ben ik toch vooral voor Dak bouwen + Map bouwen.
Waarbij de Map eigenlijk m'n prioreit heeft, dus dat zou ik door Wij1 + Wij2 laten doen; en dan Friday het dak (met dobbelmogelijkheid)