Ja ik had misschien die dobbelstenen eerder moeten posten...
Nee kamp is 1 keer te bouwen. We kunnen enkel level van dak, palissade en wapen upgraden.
-edit- Ik denk niet dat we de pallisade direct nodig hebben. We kunnen vandaag of morgen een hout proberen te gatheren, zodat we morgen of overmorgen genoeg hebben voor een pallisade (of we bouwen een wapen, gaan jagen en bouwen de pallisade met leer (volgens mij kan dat)).
Deels Agreed.
Mijn argument tegen hout inleggen was niet om een pallisade te bouwen, denk dat we die inderdaad nog niet nodig hebben, maar om dak lvl-2 te bouwen. We kunnen ook bij onze huidige ene weerdobbelsteen 2 regenwolken gooien, en dan zijn we momenteel alsnog het bokje.
Zeker als we over 2 beurten sneeuw erbij krijgen. Dat levert óf extra regen op (dus hebben we dak lvl 2 of 3 nodig); of 1-2 sneeuw. Sneeuw kost hout, of we zetten het via 3 determination om in regen, maar ook dan hebben we in praktijk een dak lvl 3 nodig.
Oftewel, ik vermoed dat momenteel ons dak verbeteren
topprioriteit heeft. Het kan deze beurten al nuttig zijn, en anders hebben we het over 2 beurten hard nodig (en dan eigenlijk zelfs dak lvl 3, met dak lvl 4 ideaal maar ik denk onrealistisch).
Maar als we dat zouden doen, dan kost dat 2 hout. Dan kunnen we maximaal 1 hout in de voorraad leggen. Of we leggen ons vast aan vandaag + morgen een dak bouwen, dan moeten we zorgen dat we morgen ook 2 hout zouden hebben. Maar denk dat dak lvl-3 nog een beurt langer kan wachten.
..het probleem is dat we ook moeten exploren, en liefst ook hout gatheren, en idealiter zelfs jagen.
Dus ik denk dat we sowieso niet alles kunnen gaan doen. En we gaan echt nog een
hoop hout nodig hebben, via of een hatchet (bergen nodig), of een zak (leer nodig), of beide. Naja bergen hebben we natuurlijk sowieso nodig.
..moeten we misschien jagen & wapen compleet laten zitten?
Bedoel, we gaan iets moeten offeren, en misschien is dat naar de huidige inschatting het minst essentieel..
edit: okay, nog eens terugkijkend..
Sneeuw gaat ons gewoon verwoesten. Elke sneeuwvlok is -1 hout, ongeacht hoe goed je dak enzo is. Afkopen met determination is prijzig, zeker als je dat beurt na beurt doet. Hout wordt dus een serieus probleem.
Robbie: Hoe werkt de hatchet precies? Pagina 3 noemt zowel '- Hatchet: We mogen een +1 hout token leggen op de tegel van ons kamp, waardoor we in de productie fase en de verzamel actie 1 extra hout.' alsook dat het alleen werkt in de productiefase.Ik denk indien de hatchet zowel productie ALS verzamelen is.. dat we dan gewoon vol & blind daarvoor moeten gaan, omdat het wellicht de enige manier gaat zijn om genoeg hout te verzamelen. Zelfs als we daardoor een paar beurten halfweg dood gaan qua hartjes, determination en andere shit. En dat we dat wellicht vorige beurten ook hadden moeten doen, maar dat is achteraf.
Gezien de hoeveelheid hout die we nodig hebben vanwege 1. de houtstapel 2. meerdere lvls dak + pallisade 3. sneeuw, denk ik dat we alleen gaan winnen met een hatchet, dus dat we daar al onze resources aan moeten besteden.En als het alleen werkt voor de produce-actie, en niet gather.. dan is het wellicht nog steeds de beste mogelijkheid & may the gods of this forsaken land have mercy on our souls.
tldr: Ben paar keer van gedachten veranderd in deze post.
M'n voornaamste conclusies achteraf:
* we komen nergens zonder hatchet, dat is onze enige kans, daarvoor moeten we vol inzetten op exploren.
* daarna is dak lvl 2 (en zeer spoedig dak lvl 3) topprioriteit
* jagen & wapen bouwen moeten we voor de rest van dit scenario laten zitten. Niet essentieel genoeg, maar kost acties + hout.