Overzicht:
Voordat we verder gaan... even een rechtzetting. Want ik nam net de weerdobbelsteen en zag dat er één sneeuwwolk op staat.
Alvast overzicht weerdobbelsteen: 4 keer 1 regenwolk; 2 keer 2 regenwolken.
Bovenstaande is dus niet juist, het moet zijn:
1 sneeuwwolk
2 x 2 regenwolken
3 x 1 regenwolk
Ik dacht ik meld het even voordat ik de dobbelsteen gooi en sneeuw heb....
Dus..............
FASE 5 - WEEREcht........................ ik wíst het! Ik zag die sneeuwwolk en dacht uh oh dat heb ik neit gemeld. Best even melden want Murphy kennende ga ik die nu gooien. En jawel: SNEEUW!!
Dat wil zeggen:
We verliezen 1 hout. (onze Large LEaves helpen enkel tegen regenwolk)
1 wolk versus level 1 van het dak = alles ok
FASE 5 - NACHT1. Verhuizen we? Dan verliezen we wel ons dak.2. We eten 1 banaan.
3. We hebben shelter, dus verliezen geen hartje.
4. Alle bananen zouden weggegooid moeten worden. We hebben er geen meer, maar sowieso ga ik van nu af aan altijd deze stap overslaan, want we hebben boxes y'all!!
*** Plots daalt de hand van God uit de hemel boven je neer en hoor je zijn stem "God is jarig vandaag, dus je krijgt het bovenste Discovery token omdat dit de eerste keer is en het al moeilijk genoeg is om online regels te lezen. Zeker als ik nog vanalles niet verteld had. Hier, neem deze discovery!"
Je draait het token om en ziet dat het een speciale is. Volgens het scenario is dit een pirate sabre, waardoor je wapen +1 wordt (en nu dus level 1 is) ***
INVENTORY7
Determination0
2
Healing Herbs (als we pot gemaakt hebben, mogen we ook meteen gratis medicijn maken)
Herbs (+1 moraal als we pot hebben)
Poison (+2 wapen als we pot hebben)
Vegetables (+2 hartjes als we pot hebben
Large LEaves (negeert 1 regenwolk
HEALTH[START]
<--
<--
<--
<--
Friday[START]
Speciale dingen op het bordGreater Danger Token bij de Hunt = het beest dat we daar tegenkomen heeft +1 strength
Grote grijze vraagteken bij Gathering stapel = sowieso een event, wat we ook gooien.