Nee hout inleveren moet vóór de actie fase blijkbaar.
Die actie fase zou je dan alleen nog spelen als je al het hout op de stapel hebt en dan in de actie fase nog het vuur bouwt.
Amaiii.. maar dan is de laatste beurt vrijwel nutteloos - dat is evil.
Ik moet toegeven - ik was of little faith en ik heb even zitten googlen, en het klopt inderdaad
Maar blijkbaar zijn de mast en de treasure: olie uitgezonderd. De mast gebeurt direct, ongeacht hoeveel plek je hebt.
Dus als we 1-2 hout te kort komen, en we hebben ergens leer opgeduikeld (maybe een event bij gatheren), dan kunnen we in ronde 12 nog proberen om een mast te maken.
..maar laten we proberen het daar niet op aan te laten komen!
Fase 2 - MORAAL
We gaan weer één moraal omhoog en komen we dus hier uit:
| | | | | | | |
-3 | | -2 | | -1 | | 0 | | +1 | | +2 | | +2 of +1 hartje |
We krijgen dus 1 Determination
Ik dacht dat we hoger hoorden te zitten, omdat we via tactisch eten wat moraal-debuffs moeten hebben kunnen ontwijken (yay, 4x een werkwoord infinitief op rij!).
We hebben de afgelopen ronde(s) iets te veel & te chaotisch gedaan
Straks misschien nog even kijken.
Dit maakt vooral voor het 'gatheren' uit zeker? Zullen we dan links beneden nemen want daar kunnen we blijkbaar geen hout meer halen?
Denk dat we nu toch op zoek gaan naar massa's hout en dus 'gatheren'?
En yeah, zullen voornamelijk gaan gatheren.
Moeten ook even bedenken hoeveel we om het leven van Friday geven. Als we onwijs veel om 'm geven, dan kunnen we hem zelfs nog laten resten, zodat hij weer veilig 2 hartjes heeft.
Kunnen ook voorlopig zorgen dattie steeds acties met 1 andere pion samen doet, dan gaat 't ook allemaal wel goed. Dat heeft denk ik m'n voorkeur, aangezien het een actie scheelt.
...of we kunnen hem laten YOLO'en
Hmm, maar we gaan hem idealiter ook het vuur laten bouwen. En als hij dat alleen doet, dan heb je een kans dat hij zichzelf in de fik steekt.
Maar als wij erbij zijn, dan kunnen we niet met 2 pionnen gatheren.. Then again, 5/6 kans op succes daar, en we kunnen gatheren evt rerollen.
EDIT: Ah, dunc denkt overwegend hetzelfde, maar springt voorzichtiger om met onze grootste vriend
EDIT2: Actually, misschien kunnen we Friday inderdaad laten rusten, aangezien gooien bij gatheren niet enorm risicovol is. We hebben immers 5/6 kans dat het lukt, en kunnen zelfs rerollen. Dus de meerwaarde van de tweede pion is gelimiteerd. We ontwijken er vooral events & verloren hartjes mee. Events kunnen zorgen dat een veld niets meer oplevert, maar we horen genoeg omliggende velden te hebben om er eventueel enkele uit te putten. Yay voor intensieve landbouw!