Ronde 10In de verte zien we een schip langsvaren Fase 1 - EVENTLoss of HopeLoss of hope is the end...Omdat we hopeloos aan het worden zijn, mogen we deze ronde enkel de BUILD, REST of ARRANGE CAMP uitvoeren. Friday mag nog wel iets anders doen.
Draining PoisonDeze kaart valt af en dat wil zeggen dat we een hartje verliezen.
Fase 2 - MORAALWe gaan weer één moraal omhoog en komen we dus uit op
+ 2 Determination of +1 hartje. Wat willen jullie?Fase 3 - PRODUCTIEWe krijgen banaan en dankzij de hatchet 2 hout.
Voordat we acties gaan doen: leggen we 3 hout op de brandstapel?Fase 4 - ACTIE1. THREAT
Valt volgende ronde af: Building a Bridge - Als we hier 1 pion en 2 hout zetten, mag de omgedraaide tegel weer teruggedraaid worden. Als deze kaart niet behandeld wordt, gebeurt er niets.
Ligt er nu: Rest - 1 pion hier zetten om kaart af te leggen en +1 Determination te krijgen. Als deze kaart af valt, gaan we 2 moraal achteruit
2. HUNTING
Er kaan gejaagd worden, maar er ligt wel een +1 strength token voor het beest
3. BUILD
- Dak (momenteel level 3) of palissade (momenteel level 0) bouwen. Kost: 2 hout of 1 leer
- een wapen (momenteel level 2): kost 1 hout. Telkens we hieraan bouwen wordt dit 1 level sterker.
- een item: Momenteel kunnen we deze bouwen:
Sling - kost één leer of 1 hout en ons wapen gaat dan naar level 2Bricks - Palissade level gaat 1 omhoog
Drums - Kost 1 leer. Hiermee krijgen we elke moraal ronde 2 Determination extra.Map - Hiermee krijgen we voorgoed 1 EXPLORE pion die we altijd kunnen inzetten (omdat de map ons makkelijker helpt exploren)
Rope - Kunnen we andere dingen mee maken
Raft - Kosten: Rope nodig en 2 hout. Hiermee krijgen we een pion die we voor gather of explore gebruikt kan worden (blijvend)Knife - Dan hebben we knife en wapen +1
Fire - Dan hebben we vuur en palissade +1.
Sowieso nodig om het scenario te winnen.Mast - Kost: Rope nodig en 1 hout + 1 leer. We krijgen 3 hout die enkel voor de brandstapel gebruikt mag worden.4. GATHER - We kunnen op een of meerdere tegels naast ons hout of banaan halen. (ligt wel een vraagteken, dus sowieso event)
5. EXPLORE - We kunnen nieuw terrein verkennen op 2 velden weg (dan zijn er minsten 2 pionnen nodig (die moeten dan ook rollen) of 3 pionnen voor gegarandeerd succes)
6. ARRANGE CAMP - We kunnen het kamp opruimen. Per pion die we hier inzetten krijgen we 2
Determination en gaan we 1 moraal omhoog.
7. REST - 1 pion is hier genoeg. We gaan rusten en genezen zo 1 hartje.
Maar note: de WIJ pionnen mogen enkel voor Build, Rest en Arrange Camp ingezet worden. Friday kan (al dan niet met hond) nog wel vanalles doen.