Bij deze is het medicijn in de vuilbak gegooid!
Tijd voor actie!
Fase 4 - ACTIE1. THREAT
Valt volgende ronde af: Rest - 1 pion hier zetten om kaart af te leggen en +1 Determination te krijgen. Als deze kaart af valt, gaan we 2 moraal achteruit.
Ligt er nu: Building a drain (door die flood) - 1 pion en een shovel inzetten om de kaart afte leggen en 1 Determination te krijgen. Als hij van het bord valt moeten we -1 palissade doen. (maar volgens mij valt hij niet meer van het bord omdat volgende ronde de laatste ronde is)
2. HUNTING
Er kaan gejaagd worden, maar er ligt wel een +1 strength token voor het beest
3. BUILD
- Dak (momenteel level 3) of palissade (momenteel level 1) bouwen. Kost: 2 hout of 1 leer
- een wapen (momenteel level 2): kost 1 hout. Telkens we hieraan bouwen wordt dit 1 level sterker.
- een item: Momenteel kunnen we deze bouwen:
Sling - kost één leer of 1 hout en ons wapen gaat dan naar level 2Bricks - Palissade level gaat 1 omhoog
Drums - Kost 1 leer. Hiermee krijgen we elke moraal ronde 2 Determination extra.Map - Hiermee krijgen we voorgoed 1 EXPLORE pion die we altijd kunnen inzetten (omdat de map ons makkelijker helpt exploren)
Rope - Kunnen we andere dingen mee maken
Raft - Kosten: Rope nodig en 2 hout. Hiermee krijgen we een pion die we voor gather of explore gebruikt kan worden (blijvend)Knife - Dan hebben we knife en wapen +1
Mast - Kost: Rope nodig en 1 hout + 1 leer. We krijgen 3 hout die enkel voor de brandstapel gebruikt mag worden.4. GATHER - We kunnen op een of meerdere tegels naast ons hout of banaan halen.
5. EXPLORE - We kunnen nieuw terrein verkennen op 2 velden weg (dan zijn er minsten 2 pionnen nodig (die moeten dan ook rollen) of 3 pionnen voor gegarandeerd succes)
6. ARRANGE CAMP - We kunnen het kamp opruimen. Per pion die we hier inzetten krijgen we 2
Determination en gaan we 1 moraal omhoog.
7. REST - 1 pion is hier genoeg. We gaan rusten en genezen zo 1 hartje.
Zullen we gewoon onze 2 pionnen en Friday laten rusten?