Gedaan met mysterieus zijn.
De afgelopen dagen heb ik geregeld de witch aangespoord om zichzelf bekend te maken en haar info te delen. Mijn hoop was dat iemand deze rol zou claimen. Helaas is dit niet gebeurd, want dat had ik geweten dat die persoon loog. Ik ben namelijk zelf de witch
Tijdens de nacht heb ik (uiteraard) de wolf-kaart in het midden bekeken:
- Als het nog steeds een wolf-kaart was, dan was ik nu wolf en had ik een waterdichte dekmantel.
- Als het een burger-rol was, moest ik enkel wachten tot die zich nietsvermoedend bekend zou maken.
In het midden lag echter de Insomniac-kaart (dat was dus het deel dat waar was, en daarom antwoordde ik "Ja" op brtdms vraag of ik de Insomniac ben). Natuurlijk weet de Insomniac ook dat hij wolf geworden is en gaat hij zichzelf niet kenbaar maken als (ex-)Insomniac. Dus mijn info werd waardeloos.
Maar zwijgen is zo saai en reacties uit te lokken is zo veel leuker
. Mijn doel? Enerzijds om uit te sluiten dat brtdm als troublemaker niet stiekem mijn kaart had omgewisseld (-> zekerheid over mijn eigen rol). Anderzijds om de oorspronkelijke Insomniac toch te laten bekennen. En dat gebeurde.
Wanneer MC claimt dat hij "de Insomniac was en nog steeds is", is dit sowieso fout. Hij kan het niet meer zijn nu. Of hij het ooit geweest is? Daar zit de twijfel en iets dat ik over het hoofd had gezien: misschien is hij de Tanner.
Dat Robbie gisteren beschuldigd werd: collateral damage. Al blijft de sneaky manier waarop hij zijn wissel met Spacy bekende zeer opvallend. Dit is exact hoe ik hem leren kennen tijdens het weerwolven-spel van Mitchkox en Convans: geslepen, snel handelen, bouwen aan een onschuldig imago. (Ooh, dat was nog eens een dreamteam.)
Grote kans dus dat hij effectief een wolf is geworden. Wilde gok: hij heeft geruild met Daisy. Het viel me op dat Robbie al een paar keer met de vinger wees naar Daisy. Is zij de enige van wie hij zeker weet dat ze burger is?