Ik ga zelf ook een rijtje delen. De top 5 van Zlatan. Iedereen heeft het over Ronaldo en Messi, maar Zlatan Heb ik ook altijd een geweldige speler gevonden. Oké hij heeft nooit de Gouden Bal gewonnen, er zit misschien een klein steekje bij hem los, hij heeft nooit de Champions League gewonnen (tot zijn spijt?), speelde als international voor een subtop land, maar man man man, overal waar komt is hij goed geweest voor vele bijzondere goals en landskampioenschappen. Wat een geniale spits is hij nog steeds op zijn 38e. Wat een techniek, kracht, trapkracht, spitseninstinct en ook de mogelijkheid om van buiten de 16 als spits goals te maken.
Een elftal van goals van Zlatan Ibrahimovic van de ruim 500 die hij gemaakt heeft.
1. De bycycle kick tegen Engeland. Bij de andere goals zagen we ook al dat Zlatan een handje heeft om vanuit onmogelijke hoeken met zijn voet te scoren. Maar dit is de allermooiste
oordeel zelf...
2. Zijn debuut in Amerika. Net 1 minuut in het veld en dan dit doen... welcome to the USA. Prachtig.
3. De Messi en Maradonna achtige slalom tegen NAC. Je zou bijna vergeten dat hij ooit in Nederland speelde, 2004 alweer dit.
4. De assist pass is al mooi, maar die aanname en controle en ook nog het afmaken. In 1 woord geweldig. Uit zijn tijd bij Juventus.
5. Geniale volley tijdens Euro 2012
6. Uit zijn tijd bij PSG ik vergeet nooit meer hoe hij in zijn eentje Anderlecht heeft gesloopt...
7. Dit hakje vergt geen uitleg denk ik...
8. Weer zo'n goal die zomaar ontstaat...
9. Messi achtig lobje (Messi geeft hier de assist volgens mij) in zijn tijd bij Barcelona. Duurde slechts 1 jaar (seizoen 2009-2010) VANAF MINUUT 1.21
10. Op 10 deze heeerlijke volley van zijn periode bij LA Galaxy. En er komen nog meer volley's..
11. Op 11 zet ik een vrije trap. Zlatan heeft een geweldige vrije trap in zijn benen, dat zijn soms al mooie goals op zich. Maar wil die vrije trappen niet de top 11 laten domineren. Dus 1 vrije trap en dat is deze geworden:
De keuze uit 500 goals was best lastig
Dus heb er vast paar mooie gemist nog... Zijn 500e
Als je dan toch je 500e goal uit je carrière moet maken...
dus deze als bonus goal.
Bonusgoal 2: zijn mooiste van zijn tijd bij United
Wat vinden jullie de mooiste?