Wow inderdaad echt vuurwerk deze eliminatie!
Heel erg jammer dat Salim ook nog eerst eens groen te zien krijgt... Past wel in het rijtje dramatisch afscheid.
De Mol wil groene pijlen, weg €2000. Ik denk dat alle kandidaten het woord 'groen' of 'rood' te zien kregen en de Mol de naam van de afvaller, dan wist de Mol wie geen meerderheid moest krijgen, en rode of groene kleuren die kunnen reflecteren, daar waagt de productie zich niet aan denk ik zo...
Dorien bood totaal geen weerstand voor haar groene pijl. Geen opmerking 'zonde' oid. Kom maar op. Weg kans.
Ik meen ook dat Christian in eerste instantie rood had, daardoor is Jolien een kandidaat en zijn Dorien, Bart en Alina meest verdacht omdat ze opeens van Christian afstappen. Dorien vond Christian 'helemaal niet zenuwachtiger', dus waarom op hem stemmen? Bart juist wèl, maar stemt toch voor Salim en daaruit volgde een groene pijl.
Christian merkte dat hij met aansturen op Jolien vast kwam te zitten en switchte daarom naar Alina, in een poging iemand anders opeens verdacht te krijgen. Enorm zuur dat Salim daarin opeens meeging, als hij had volgehouden op Christian had Bart of Dorien voor een meerderheid kunnen zorgen.
Dat Alina vrij passief is en meegaat met een groene pijl is ook verdacht inderdaad...
Vreemd dat bij drie stemmen op 1 persoon al werd gedaan alsof de meerderheid was bereikt, terwijl het tot 3-3, dus stakende stemmen had kunnen leiden. Dorien zegt dat het na drie stemmen op Jolien 'al niet meer uitmaakt' terwijl als zij en Bart op Christian hadden gestemd, was het 3-3. Kennelijk vond ze het prima als Jolien haar pijl werd afgeschoten -groen. Jolien wil een rode pijl zien (Christian) en verdedigt haar eigen groene pijl (als mol had ze allang met haar groene pijl ingestemd). En als Jolien rood had, had ze wat mij betreft nooit gezegd 'toe maar laat maar zien dan'...
Omdat niemand discussie met Bart aangaat zou dat erop kunnen duiden dat veel kandidaten Bart verdenken.