Maar waarom zou Jolien zo'n sterk pleidooi houden als ze de mol is? Ze doet heel erg haar best om Christian en de rest te overtuigen haar pijl niet af te vuren. En dat lukt pas na hard werken!
Voor mij past dat heel goed bij een kandidaat met een rood of groen scherm maar niet bij de mol
Dan had ze wel eerder opgegeven met iets als "doe dan maar, je zult wel zien" en achteraf heeft ze dan een mooie inkopper met "zie je wel?".
Klopt helemaal. Op het moment dat Dorien zegt dat het beslist is zijn er 3 stemmen op Jolien. Daarmee zegt ze dus dat ze zelf ook op Jolien zou stemmen, wat ze overigens ook al de ronde hiervoor deed. Het enige dat Jolien hoeft te doen als ze de mol zou zijn is zwijgen en Bart gooit vervolgens haar pijl om.
Maar nee, ze komt bijna tegen beter weten in, in verzet. In het gevecht dat hier op volgt verliest Christian heel duidelijk op punten. Hij heeft zijn eigen zaak dusdanig verzwakt dat hij nu moet vrezen dat hij zelf het slachtoffer wordt. Zijn laatste reddingsboei is nu Alina. Daar kan hij redelijk makkelijk een meerderheid voor krijgen want van de stem van Jolien is hij natuurlijk al zeker. Ik denk dat hij verwacht dat hij Salim ook wel mee zal krijgen want die gaf al eerder aan iedereen verdacht te vinden en heeft de vorige stemronde onder dwang ook maar gekozen voor Jolien. En de mol zal ook wel meestemmen, dat is dan al 4.
Nee, Christian doet verwoede pogingen om zijn rood scherm te verdedigen. Hij is het ook die zegt dat "die rooie veel meer informatie heeft, want die weet dat hij fout zat".
Wat me bij mijn mol Bart opviel is dat hij bij de tweede pijl weer meteen voor Salim wil gaan. Nog voordat de discussie op gang komt zegt hij: "Daarstraks zeiden we Salim. Ik weet niet of dat nog geldt?". Van Salim mogen ze zijn pijl omduwen. Dan stelt Salim voor om Jolien te kiezen. Waarop Jolien voorstelt om Christians pijl om te duwen. Pas nu komt Bart om de hoek kijken met "Willen we dat eens testen?". Dit kun je op 2 manieren opvatten. Wil hij Christian's pijl omduwen of wil hij peilen wat de andere kandidaten hiervan vinden.
Dan komt de aanval van Jolien op Christian: "Ik vind je nerveuzer dan anders". Wat door Dorien wordt tegengesproken (ik juist niet). Waarop Bart zegt: "Ikke wel eigenlijk". Het is mij niet duidelijk wat hij hiermee bedoelt. Dorien zegt daarna: "Ja" en "Oei" en deze uitlatingen snap ik niet. Het lijkt wel of hier iets is weggeknipt want waarom zegt ze Ja als Bart het tegenovergestelde van haar beweert?
Anyway, Salim stelt voor om te stemmen en een naam te noemen. Bart is als eerste aan de beurt en die noemt natuurlijk Christian, want die wou hij toch testen? Nee dus, hij noemt Salim, waarvan we dus weten dat hij een groen scherm had.
Dat Bart de laatste pijl snel omduwt zegt voor mij eerder dat hij de mol is dan niet. Als mol weet hij waarschijnlijk wie het rode scherm had en dan kun je maar beter niet verdacht overkomen als je toch weet dat de kleur groen zal zijn.
Dat Jolien als eerste kiest voor Christian is voor mij ook een teken dat zij niet de mol is. Aan de reactie van Christian heeft ze al lang gezien dat die het rode scherm had en dat ze zijn pijl moeten omduwen om €2000 te verdienen voor de pot.