Ronde 3
Bart: Who's next?
Gilles: Als de volgende pijl groen is, is iedereen terug in de gevarenzone.
Christian: En die rooie heeft veel meer informatie hè.
Jolien: Hm-hm.
Salim: Hm-hm.
Christian: Want die weet dat 'm fout zat.
Jolien: Hm-hm.
Alina(?): Ja.
Bart: Iedereen terug een naam zeggen?
Jolien: Ja.
Alina: Ja.
Christian: Jolien, begin jij een keer.
Jolien: Ja, Christian. Sorry.
Salim: Eh, poeh, ja ik vind iedereen eigenlijk verdacht hier om eerlijk te zijn. Dat is het ding. Dus eh-
Jolien: OK, maar je moet wel kiezen.
Christian: Salim.
Salim: Ik kies ook Jolien.
Jolien: Kies je mij?
Salim: Ja.
Jolien: OK.
Alina: Ja, ik ga ook voor Jolien.
[Jolien toont hand die niet bibbert]
Alina: Sorry.
Christian: Eh, ja, Jolien. Sorry.
Dorien: Ja, dan maakt het niet meer uit hè.
Jolien: Kijk, ik kan gerust mijn hand tonen. [toont hand] OK, ik ben wel een beetje aan het trillen. [iemand lacht] Maar ik ben echt niet serieus aan het trillen hè. Mag ik vragen waarom je aan mij denkt? Wat heb je gezien van reactie, wat heb je gezien nu in het gesprek waardoor je denkt: Jolien denkt dat ze naar huis gaat.
Christian: Ik weet het niet. Ik vind dat je me ineens uit het niets viseert.
Jolien: Maar ik vind dat jij heel nerveus overkomt. Dus ik vraag aan u vindt gij dat ik heel nerveus overkom?
Christian: Ik vind dat het heel makkelijk is om iemand, als je in het nauw zit, wat gij dus zijt, direct iemand aanduidt. En dat vind ik verdacht.
Jolien: Ik denk niet dat ik dat gedaan heb.
Christian: Ik vind m'n eigen niet nerveuzer als normaal en eh, ik heb groen gekregen. Ik zou het gewoon stom vinden om daar een pijl voor af te geven en vijf vragen opnieuw in te vullen.
Jolien: Ja, en ik van hetzelfde.
Christian: En de manier waarop jij nu met mij spreekt is al anders dan normaal. Je zijt veel aanvallender, je zijt veel eh. Je voelt dat.
Jolien: OK, maar ja, doe maar. Echt serieus, doe maar...
Christian: En dus buiten Jolien en mij: Bart of Alina komt niet meer ter sprake?
Dorien: Ja.
Alina: Ja, ik heb groen, gelijk al de rest hè.
Bart: Gelijk iedereen. Dan kun je nog eens een rondje doen hè.
[aftelklok op 40 seconden]
Christian: Ik ben eh, ik ben van gedacht veranderd. Ik ga niet meer op u stemmen.
Jolien: OK.
Alina: Op wie dan?
Christian: Ik denk Alina.
Alina: Waar komt dat ineens vandaan?
Dorien: Hoe kome gij nu ineens bij Alina? [stem op achtergrond]
Christian: Ik weet niet. Omdat ik babbel met Jolien en ik verander. Dat kan toch?
Christian: Ik babbel met u (Dorien), ik verander. Ik heb niet zo veel met u gebabbeld of u niet veel gehoord Alina en dan verander ik naar u.
Salim: Ik ga ook switchen, ik ga ook naar Alina gaan. [stem op achtergrond] Ik switch ook. Ik switch ook mannen, ik ga naar Alina.
Alina: Wat is deez' ineens?
Jolien: OK, dan smijten we Alina haar naam omver. Ik doe ook op Alina dan.
Alina: Ja, dat is echt verspilling hè.
[met 7 seconden over gooit Bart de pijl van Alina om]
Gilles als voice-over: Als Alina een rode pijl heeft, moet ze naar huis. En verdient de groep 2000 euro. Maar als ook deze pijl groen is, heeft de afvaller zich voorlopig gered.
[Alina's pijl is groen]
Bart: Fuck.
[Alina gebaart zie je wel]
Bart: Pff...
Alina: Goed gespeeld hè.
Gilles: Drie groene pijlen. Dat wil zeggen dat de eliminatietest zo meteen verder gaat. Dat wil ook zeggen dat Bart, Christian of Jolien, een van die drie, een kans krijgen om hun vel te redden. En dat Dorien, Alina en Salim niet zeker zijn dat ze straks ook nog altijd groen zullen hebben. Ik wens jullie alles zes veel succes.
Gilles als voice-over: Iedereen moet nu de vijf resterende eliminatievragen invullen. Een unieke kans voor de afvaller. Want na die vijf extra vragen worden alle scores herberekend. Alles kan dus veranderen. En de afvaller weet van zichzelf dat hij of zij daarnet de slechtste score had. Een aanwijzing die de anderen niet hebben. Wist de afvaller gewoon niet genoeg over zijn of haar hoofdverdachte? Of durft hij of zij het roer helemaal om te gooien en alles in te zetten op een nieuwe verdachte?
De reacties op de vuurpijlen nadat de vijf laatste vragen gemaakt zijn:
JolienChristianBartSalim