Het leek mij nog eens interessant om te kijken naar de vuurwerkopdracht, met het idee dat de mol natuurlijk de kandidaten wil kiezen met een groene pijl of zichzelf, en de kandidaten niet voor hun mol kiezen omdat deze sowieso een groen scherm heeft. Tevens proberen de kandidaten de persoon met het rode scherm te vinden om er zelf niet uit hoeven te gaan.
Ronde 1:
Bart: Op Salim, die een groen scherm heeft. Geen problemen mee als zijn eigen pijl wordt neergelegd.
Christian: Gokt op Dorien, die een groen scherm heeft.
Alina: Vindt Salim verdacht, die een groen scherm heeft.
Jolien: Op Dorien, die een groen scherm heeft.
Ronde 2:
Bart: Gaat weer voor Salim, die een groen scherm heeft. Vraagt aan Christian of zijn pijl getest mag worden, die mogelijk een rood scherm heeft. Vindt Christian net als Jolien wat nerveuzer. Stemt op Salim.
Christian: Wil voor Jolien gaan, die mogelijk een rood scherm heeft. Wil niet dat zijn eigen pijl wordt omgeduwd. Stemt op Salim.
Alina: Stemt op Salim, die een groen scherm heeft.
Jolien: Vindt Christian nerveus, die mogelijk een rood scherm heeft. Stemt op Salim.
Ronde 3:
Bart: Spreekt geen verdenking uit.
Christian: Gaat voor Jolien, die mogelijk een rood scherm heeft. Vraagt zich af waarom Bart en Alina niet meer ter sprake komen, die beide een groen scherm hebben. Verandert naar Alina, die een groen scherm heeft.
Alina: Wil voor Jolien gaan, die mogelijk een rood scherm heeft.
Jolien: Wil voor Christian gaan, die mogelijk een rood scherm heeft. Gaat er in mee dat Alina haar pijl wordt omgeduwd, die een groen scherm heeft. Geeft aan niet nerveus te zijn.
Je kan dus stellen dat Dorien en Salim sowieso niet verdacht werden door de meesten als mol, want veel stemmen voor hun (met logischerwijs waarschijnlijk ook 2 stemmen van de mol). Wat ook opvallend is, is dat Christian en Jolien op elkaar gaan. Daardoor denk ik dat deze twee elkaar sowieso niet verdenken als mol. Maar doordat ze juist elkaar kiezen vind ik het ook vreemd als ze de mol zouden zijn, omdat hier het rode scherm tussen kan zitten.
Ik vermoed dat Christian het rode scherm had, omdat hij ineens een switch maakt naar Alina en zijn eigen pijl niet wil laten omduwen (en dus in ieder geval niet de mol is dan). Tevens vraagt hij zich af waarom Bart en Alina helemaal niet genoemd worden, wat ook een vreemde opmerking is. Je zou kunnen stellen dat Christian Alina dan niet verdenkt als mol, maar wellicht probeert hij gewoon zijn eigen vel te redden.
Of: Christian verdacht eerst Alina, ziet het rode scherm, komt erachter dat ze de mol dus niet is en kiest haar pijl en switch uiteindelijk daarna naar Bart.
Eigenlijk noemt niemand de naam van Bart en Alina, geeft dat aan dat de meesten hun 2 juist het meest verdenken als mol?
Bart komt er voor mij in ieder geval het meest verdacht uit als mol, met op 2 ook zeker Alina.
Ik denk Christian dan het rode scherm die zichzelf probeert te redden, en Jolien kandidaat die vermoed dat Christiaan het rode scherm heeft en hem eruit wil spelen.