Over de switch van Christian.
Stel, Christian verdenkt Bart en heeft zelf groen. Hij wil niet de test voltooien (extra kans op eliminatie) en is, zoals vaker, op zoek naar geld voor de pot. Dan kan hij nu alleen nog kiezen tussen Jolien of Alina. Hij kiest Jolien maar die geeft vervolgens zo'n geloofwaardig betoog, dat hij zich oprecht bedenkt en switcht naar Alina. Zijn doel is geen test maken en geld in de pot krijgen.
Vind ik geen vreemd verhaal.
Helemaal niet vreemd zelfs, zeker een mogelijkheid.
Wat dan een rol zal hebben gespeeld bij Christian om te switchen is dat Jolien zei: 'gooi maar om dan. Ik meen het serieus'. Zou wel briljant gespeeld zijn van Jolien.
We weten dat Jolien in die aflevering nog 3 verdachten had, en de test op 2 heeft ingevuld. Die zou ze dan na het rode scherm hier niet meteen hebben teruggebracht tot 1, want in afl. 7 had ze er nog steeds 2. Dan moet Jolien wel heel onzeker zijn geweest over haar mol, maar het kan.
EDIT: Jolien zegt in afl. 7: ‘Het klinkt een beetje triestig, maar in de voorlaatste aflevering ben ik eigenlijk altijd nog op twee mensen en niet op één iemand. Maar als ik op mijn gevoel afga, dan is het Christian. En dan ging ik vanavond gewoon op Christian ingezet hebben’.
Als je met nog 3 tegenspelers op 2 mensen zit, is dat dan triestig? Valt wel mee, dacht ik. Tenzij je in afl. 5 een mooie kans hebt gehad om de mol te ontdekken.
Dit vind ik zooo onlogisch......Christian doet er alles aan om de rode pijl de lucht in te laten gaan. Hij heeft zelf groen en wil niet het risico lopen slachtoffer te worden als de laatste 5 vragen ingevuld moeten worden. Hij heeft een punt als hij aangeeft dat degene met het rode scherm meer informatie heeft en dus de test kan corrigeren met de laatste 5 vragen.
Er zijn weinig dingen zeker hier, maar dit vind ik ook zonneklaar. Als Christian groen had en na een lange discussie met Jolien concludeert dat zij ook groen had, dan switcht hij naar degene waarvan hij denkt dat die rood zal hebben. Dus dan was Bart zijn mol, want die liet hij links liggen.