Mijn lijstje:
1.1. Vrijstelling: Jolien (profileert zich als onschuldig en zie ik meer voor me als die brutale Mol die Laure onderbreekt en zegt dat Bruno niet naïef moet zijn)
1.2. Groepsfoto: Jolien (komt ineens met de oplossing van het klokkenraadsel waardoor de boel niet vastloopt)
1.3. Klok Luiden: - (ik vind het moeilijk om Alina als Mol aan te duiden terwijl ze 4000 euro verdient. OK, het had ook 3200 kunnen zijn)
2.1. Doos van Pandora: - (Jolien toont meer interesse in de doos maar het bewaken van de doos vind ik toch ook een rare move voor de Mol, het lijkt me lastig om dan het ding toch geopend te krijgen zonder verschrikkelijk verdacht te worden)
2.2. Vradeto trappen: Alina (omdat ze meer invloed heeft dan Jolien)
2.3. De Trouw: Alina (verliest €1000 tegenover €500 voor Jolien)
3.1. Raft race: - (omdat ik Jolien molser vind wanneer ze met het initiatief voor het nadeel komt maar het onmols vind dat Jolien de inhaalrace initieert)
3.2a Graven: Jolien (is het niet eens met Alina's terechte twijfels, hakt met Bart de knoop door over foutieve plaatsing)
3.2b Feta: Jolien (wijst het beeld van Bart als dat van Salim aan)
3.3. De Minotaurus: Jolien (doet mee aan opfokken van de stemming, is meer aanwezig bij besluiten dan Alina, keert met vreemd excuus onverrichter zake terug)
4.1. Syntagma Plein: Alina (want zeer molse momentjes afgewisseld met onmolse tegenover een totaal onmolse Jolien)
4.2. Calorieën race: -
4.3. Parachute Ondervraging: -
5.1. Paparazzi: Alina (omdat Jolien 1000 euro verdient, maar de twijfel erbij is wel dat Christian al tegen Jolien zei dat de opdracht in de jachthaven zeker niet meer kon mislukken en dat Jolien Salim ook onnodig risico laat nemen gespot te worden)
5.2. Blind rijden: - (beiden hebben mogelijke molacties, dat die van Alina wat subtieler is - alhoewel, poort omrijden was dat juist weer niet - vind ik niet zwaarwegend genoeg)
5.3. Vuurwerk: Alina (omdat ik toch wel moet toegeven dat Jolien als Mol een onnodig risico nam door Christian zo te overtuigen een andere keuze te maken gezien dat het enige logische scenario bij Mol Jolien een rood scherm voor Bart was en hierdoor mogelijk naar de pijl van Bart geswitcht zou worden)
Dit maakt de stand Alina versus Jolien voor mij:
5 - 5
En moet ik nog serieuzer gaan overwegen of ik mijn pool om ga gooien voor morgenavond!