Dit is mijn overzicht.
1.1 Zowel 400 als 5400 bieden is gek. Toch denk ik dat de mol eerder wat meer aan de bovenkant zou zitten (niet té hoog). Molpunt voor Alina.
1.2. Groepsfoto is geslaagd, niemand een molpunt.
1.3 Alina luidt de klok, maar is ook gevallen tussendoor, wat tijd kost. Molpunt voor Alina
2.1 Dat Jolien de kist bewaakt, lijkt mij heel onlogisch voor de mol. Want we weten (door het dagboek) dat de mol eigenlijk die kist open wilde hebben. Molpunt voor Alina.
2.2 Alina gokt vooral bij de trappen en maakt onlogische keuzes. Molpunt voor Alina.
2.3 Beide gefaald in hun opdracht bij De Trouw, maar bij Alina kostte dat wat meer.
Molpunt voor Alina.
3.1 Jolien en Alina kiezen allebei voor het nadeel bij de raft. Niemand extra molpunt.
3.2 Alina maken allebei fouten bij het graven. Niemand extra molpunt.
3.3 Allebei goede en foute keuzes bij de feta-opdracht. Niemand extra molpunt.
3.4 Alina verspilt haar hartslagen. Niet helemaal duidelijk of Jolien de anderen steunt of juist dwarszit. Hartslagen verspillen lijkt mij een veel duidelijker actie. Molpunt voor Alina.
4.1 Ondanks handicap zorgt Jolien ervoor (met de anderen) dat de golf-opdracht slaagt. Sterker nog: ze slaat goed. Alina springt op Laure, geeft een aantal verkeerde antwoorden, vertraagt de karaoke-opdracht en komt bijna te laat aan op het plein. Als het aan mij ligt: 80 molpunten voor Alina hier.
Maar vooruit: een molpunt voor Alina.
4.2 Christian vindt de telefoon. Jolien roept dat de anderen niet meer mogen eten; wat juist is om de opdracht te doen slagen. Alina lijkt inactief bij het sporten. Molpunt voor Alina
4.3 Beiden verdacht om niet toe te geven / te zwijgen over wie er gesprongen heeft. Echter: Alina bedenkt deze strategie. Molpunt voor Alina.
5.1 Jolien maakt met Salim de correcte foto. Alina brengt met Bart geen goede foto in. Molpunt voor Alina.
5.2 Jolien en Alina beide verdacht; brengen hier beide geen geld naar binnen. Alina rijdt het poortje van 500 euro omver en heeft effectief gezien daarmee meer geld uit de pot gehouden. Molpunt voor Alina.
5.3 De vuurpijl: de mol wil dat zijn/haar pijl de lucht in gaat. Dat is bij Jolien niet gebeurd, dus molpunt voor Alina.
6.1 Jolien slaagt bij het verspringen (met behulp van de joker). Alina wil hardlopen, wat de sleutelpositie blijkt. Molactie voorkomen door Bart? Molpunt voor Alina
6.2 Jolien doet een goede suggestie, door te zeggen dat je beter weg kunt gaan als je niet al te braaf bent (of iets dergelijks). Alina blijft zitten, zij heeft wel het meeste geld binnengebracht, omdat ze de laatste was (al is het raar dat ze bij bijna iedere vraag moest drinken). Hoewel ik Alina hier verdachter vind, geef ik dit molpunt aan Jolien; puur om het geld wat is opgehaald.
6.3 Ook hier geef ik het molpunt aan Jolien, omdat ze de bankroet pakte. Maar ook die actie is misschien te danken aan Alina (als ze daadwerkelijk de mol is)
7.1 Jolien heeft 1,5 km op blote voeten gelopen en een flink stuk gerend met Bart om de opdracht te laten slagen. Ze waarschuwt de anderen. Alina was goed in het stelen (mooie eigenschap voor de mol
), maar heeft net te weinig items meegenomen voor de X3. Plus: een aansteker levert het minst op. Molpunt voor Alina.
7.2 Jolien in controll, omdat zij de vragen mag stellen, maar ik meen hier vooral een zoekende kandidaat te zien. Qua verdachtheid vind ik het neutraal. Niemand een molpunt.
7.3 Totaal onlogische beslissing van Alina om de blauwe koffer mee te nemen als kandidaat. Jolien liegt over de vrijstelling en lijkt daarmee door de mand te vallen. In ieder geval trapt Bart er niet in. Ik zou dit molpunt aan Alina willen geven, maar misschien is dat wat discutabel. Niemand een molpunt.
Alina: 14
Jolien: 2
Wel lekker duidelijk zo.
Edit: vooral het gedrag van Alina in de muziekgroep (aflevering 4) zegt voor mij alles. Sinds dat moment zit ik definitief in de A-tunnel.
Het zou dus kunnen zijn dat mijn reacties wat gekleurd zijn daardoor, maar wat Alina daar liet zien, is voor mij alles wat een mol zou kunnen doen.
Jolien deed gisteren (eerste opdracht) nou juist alles wat een mol juist níet zou doen.
Dus kom ik toch telkens uit bij Alina.
(
en dan zul je zien dat het toch Bart is )