Echt, ik heb complimenten te over
Waar moet ik in hemels naam beginnen? Laat ik beginnen bij de geweldige speurtocht
Dat jullie een knap stelletje perfectionisten zijn lijdt geen twijfel. Aan alles is te zien dat de opdrachten perfect in elkaar steken, elk scenario is uitgedacht en de spanning is elk moment om te snijden. Ik was verbluft maar niet verbaasd te lezen dat alle opdrachten tot op het allerlaatste moment wordt gefinetuned op haalbaarheid en dat er veel goede ideeën uit jullie brainstorms komen, is ook duidelijk. De opdrachten zijn precies uitgemeten om het verschil tussen een bewuste sabotage en een jammerlijke poging nooit precies te kunnen zien. Het knappe is dat hoewel de Mol zeker te vinden is, niemand ooit uit te sluiten lijkt. Daardoor blijf je zo heerlijk twijfelen
En dat terwijl er dus amper wordt genepmold door het stel fantastisch uitgezochte kandidaten
Griekenland was een geweldig decor. De eeuwenoude cultuur en mythologie zat door elke aflevering verweven als de rode draad van Ariadne. Wat geweldig dat jullie tegen alle verwachtingen in gewoon zo'n topland durfen uit te kiezen. Niets 'saai' of 'te toeristisch'. Sowieso: hoe knap is het dat er in de afgelopen 5 seizoenen niks is uitgelekt? Maar dan ook écht niets volgens mij, geen afvaller, geen locatie of wat dan ook. Iedere aflevering is een nieuwe verrassing - en verrassingen zijn er absoluut! De twists!
Of het nou iets geniaals als de doos van Pandora is - perfect verweving met de Griekse cultuur trouwens - of een humoristische twist als de 'handicaps' of de 'oude Grieken'.
En nogmaals hulde voor Gilles!
Hij heeft de beste pokerface van de lage landen en weet de perfecte mix tussen humor en mysterie te bewaren. (Shit, hoe vaak zeg ik nu al perfect?!
) Het is ook precies die mix die het programma zo'n knaller maken. Nog los het ijzersterke concept dat het programma natuurlijk ruim 20 jaar na dato nog altijd een succes maakt. Maar dat je dat dan ook met zo'n Mol kan doen
Alina heeft het werkelijk uitmuntend gespeeld
Sowieso is het kandidatengezelschap wederom geweldig bij elkaar gezet. Alle 10 maakten het spel interessant en een feest om naar te kijken. Ik verval in de herhaling geloof ik
Verbeterpunten:
- De teksten met de locaties of de groepspot die in het landschap verschijnen vind ik prachtig, maar in de 540p versie ziet het er niet altijd mooi uit.
Ehm, nou ja, als dat alles is?
Lieve productie, het enige wat ik kan zeggen, is ga zo door