Auteur Topic: Forum-Jaaroverzicht  (gelezen 11860 keer)

Offline LC

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Forum-Jaaroverzicht
« Gepost op: 24-12-2003, 18:47:12 »
Zoals de titel al zei, een jaaroverzicht.

Aan het einde van het jaar hoort zoiets erbij. Zeg mij iets wat je erg leuk vond in alle of een paar Maanden van het jaar of een grappig moment op of rond het Forum(denk aan Forum-verkiezingen, topics, Meetings, spelletjes enzovoort enzovoort). Het overzicht komt in 2 delen, eentje voor de jaarwisseling en eentje ernaa

Post hier een van de hoogtepunten van het forum-jaar en in welke maand het gebeurde.

LC
« Laatst bewerkt op: 28-12-2003, 13:32:46 door LC »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Re: Forum-Jaaroverzicht
« Reactie #1 Gepost op: 24-12-2003, 20:51:13 »
De maand waarin de NL-mensen, zoals ze zichzelf lang hebben genoemd, naar wieisdemol.COM zijn overgestapt. Niet iedereen van dit groepje begeeft zich op het forum, maar met degenen die dat WEL doen, is het regelmatig lachen geblazen.

Dat is juni van dit jaar gebeurd.

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #2 Gepost op: 24-12-2003, 20:58:14 »
Kan je wat duidelijker zijn Jos, hiermee kan ik niet zoveel.

Kheb nog een iemand die de taak op zich wil nemen ER.net wil uitpluizen(niet allemaal tegelijk ;D)

p.s ben al druk bezig.
« Laatst bewerkt op: 24-12-2003, 21:04:02 door LC »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #3 Gepost op: 24-12-2003, 21:46:23 »
Ik bedoel het groepje van Robin, Molice, Nostradamus, Dorine, Simon en ik dacht ook Katja02. Maar er zijn meer namen, die zie je zelden op het forum, en ze horen er ook bij, ik weet die andere namen helaas niet meer allemaal uit mijn hoofd. Toevallig dook eve16 vandaag op, die hoor er OOK bij.

Ik zat op dat moment in het groepje dat een beetje bekend staat als de mensen van de voodoo-chat. Met hen heb ik vele vermakelijke uren beleefd, vaak tot diep in de nacht.

Het allerleukste was: iemand van dat groepje (wie, dat doet er niet toe) kwam eens midden in de nacht thuis van de voorbereidingen op een feestelijk evenement, valt om half drie zowat van haar stoel, omdat ze nog mensen in de chat aantreft. Het was toen al half drie geweest......

Ongetwijfeld zullen er mensen zijn die nog later in de nacht hebben zitten chatten, maar dit vond ik zelf erg leuk.

Later heb ik het nooit meer ZO bont gemaakt, hoewel chat-sessies die na 1 uur 's nachts eindigden, toch wel regelmatig voor kwamen.

Overigens: het is direct te merken als een van de vaste gasten er (volkomen verdiend) een aantal daagjes tussenuit is. Geweldig om te zien dat Robin de site niet helemaal in de steek heeft gelaten :D :D
« Laatst bewerkt op: 27-12-2003, 14:58:58 door bodejos »

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #4 Gepost op: 27-12-2003, 14:52:38 »
Het Overzicht komt in twee delen bestaande uit

Eerste deel: Januarie t/m Mei
Tweede deel: Juni t/m December

Over een paar een half uurtje hoop ik met het eerste deel klaar te zijn en krijgen jullie dit.

LC

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #5 Gepost op: 27-12-2003, 14:56:10 »
Wat leuk, LC, om te zien dat je het jaar in twee helften verdeelt, 5 maanden en 7 maanden. Of ligt dat aan het programma wie is de mol, dat in mei zijn laatste uitzending had?
« Laatst bewerkt op: 27-12-2003, 15:11:29 door bodejos »

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #6 Gepost op: 27-12-2003, 15:18:55 »
Vooral dat ja, Er gebeurde meer in de eerste paar maanden dan in de laatste, dus heb ik maar ff alles doormidden gehakt, anders is het zo'n lap tekst om te lezen(en te schrijven)

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #7 Gepost op: 27-12-2003, 15:26:10 »
Waarschuwing: LC is niet aansprakelijk voor typefouten, gemiste hoogtepunten enz enz

Hallo, en welkom bij het eerste deel van ons Overzicht

U kijkt naar het Forum-Jaaroverzicht, ik ben LC en vandaag ga ik u terugbrengen naar het verleden, het begin van het jaar, De Hoogtepunten, maar ook de Dieptepunten. Oftewel, het wordt een drukke show.

Hoe gaan we dit doen? Vraagt u zichzelf misschien wel af.
Wij zijn voor u opzoek gegaan over heel dit forum en hebben alles verzameld wat belang had met het forum. Maar ook u hebt geholpen, sommige forummers hebben onze redactie ge pm’ed en daar hebben we veel aangehad. Dank u wel daarvoor.

Maar nou hebben we u nog steeds niet verteld hoe dit jaaroverzicht eruit gaat zien. Dit Jaaroverzicht is eigenlijk in stukken verdeeld. Niet van die vage onderwerpen, maar gewoon de Maanden, wel zo handig niet?

Dan is het tijd om te beginnen, ik heb genoeg gepraat. Hier is Januarie.

Januari

“In Januari wordt het eerste goede doel-project van 2003 op het forum gezet. Het Vecht-tegen-kanker project wordt nog eens aangehaald.Met succes, veel bezoekers en forummers downloaden het programma en de punten schieten omhoog, wij maken van dit moment gebruik om nogmaals op te roepen om dit programma te downloaden.

In Januari wordt ook de eerste info over Wie Is De Mol? 2003 bekend gemaakt, in deze maand worden de kandidaten bekend. Hier wordt enthousiast op gereageerd:
Sabine: Jaaaaaaaaaa, rene is al mijn favoriet!
Hopelijk komt er nog een Mol-serie, zodat we weer kunnen genieten van dit top-programma

LC: Januari was een rustige maand, met veel off-topic posters, we willen niet de Forum-verkiezingen beïnvloeden, maar wij hebben toch een lijstje met off-topic posters:

1.   Is voor ons: D**n
2.   Annuh, Een goeie vriendin van D**n(Hoe zou dat off-topic dan komen?)
3.   Is een duo, Tijgetje en Cora Bora, met hun SM-Org.

Hopelijk een wijze les voor deze mensen geweest, maar wij gaan verder met het Overzicht

Februari

Februari is een van de drukste maanden op het forum geweest, niet alleen rondom Wie is de mol, maar ook een heel nieuw spel

In Februari wordt een nieuw Online Spel door Compuart aangekondigd. Een online variant op het spel-programma Wie is de Mol? Het duurt even voor er wordt aangemeld maar dan gaat het hard. Als de inschrijving is gesloten komt de selectie. Spannend.... Dan wordt alles bekend gemaakt. TBM, Rietteketet, Aragorn, Zumo, Marion F1, fifi001, engel, Cervantes en kandidaat X zijn de gelukkige kandidaten.

Een leuk nieuwtje over Mol Online was het aantrekken van Kerstin om presentratrice te worden.

Een Hoogtepunt was het 50.000ste bericht op Wie is de mol. Een klein feestje was dat, zouden ze toen al weten dat het alleen maar groter zou worden?

Een idee, dat was het maar in de beginfase. Één van leukste spellen en een waarvoor veel is aangemeld. De CMC. Het begon maar met een ideetje van D**n. Een Mol Junior, dat zou leuk zijn. Chriz voelde zich waarschijnlijk geinspireerd door dit en begon een nieuw spel te verzinnen. Na heel wat afleveringen, maar ook verwarringen was dan het moment daar dat de Mol, en de Winnaar werd bekend gemaakt. De Mol was Doris en   @Miesh was diegene die haar doorhad. Na de eerste werd meteen het idee geopperd voor een tweede, onder leiding van Daisy.

Maart

Na een maandje wachten was het voor de Mol Online Kandidaten zover. Het begin was een feit, Kerstin begon zo:
-Voor een Mol bestaan geen grenzen. De regels van het spel gelden niet voor hem. Een Mol doet, wat niemand doet.
-De Mol gaat, waar niemand gaat.
-De Mol is nu on-line gegaan...
En de kop was er af, de komende weken zullen de kandidaten niet meer uit de greep van de mol komen.

Voor WIDM.com was het vooral een verrassing, de site kwam in de VRT-serie. Zou het daarom komen dat de site zo bekend werd?
Een tijdje later wordt de VRT-MolFanDag gehouden, met een groot succes.

De SM-Org bereikt haar 100ste pagina, een primeur. Want nog nooit was een topic zo snel gegroeid. CB en Teiger. GEFELICITEERD

LC: Dat Waren Maart en Februari. Leuk hè, om al die dingen terug te zien en lachen om alle dingen die mis gingen. Voor mensen die de spellen maakten was het niet altijd een leuke tijd. Zo Flopte Blackawton na een prachtige intro en The Secret Story moest ook stoppen door gebrek aan kandidaten. Helaas, deze spellen waren mooi uitgewerkt. Genoeg zielige berichten. We gaan verder met April en Mei

« Laatst bewerkt op: 28-12-2003, 13:34:55 door LC »

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #8 Gepost op: 27-12-2003, 15:27:12 »

April

In April begonnen de Server-problemen in 2003. Voor de eerste keer dit jaar vloog de server eruit, maar er werd snel een nieuwe server gevonden.

Een Tweede Hoogtepunt voor de makers van Wieisdemol.com, De Huiskamer, toen nog een uitlaatplek voor alles, bereikt haar 500ste onderwerp. Aan het einde van het jaar heeft het al 583 onderwerpen, Goed Bezig Mensen.

Mei

De Server beviel waarschijnlijk toch niet zo goed, want in Mei wordt de site “Verhuist” wat voor enkele problemen kon zorgen, alles kwam toch goed en voor 2 maanden was er niks aan de hand.

De Nederlandse MolFanDag en de finale van Mol Online kwamen eraan, Hoe konden Compuart dit combineren. Nou gewoon, De Finale van Mol Online op de MolFanDag doen. Alle kandidaten van Mol Online waren er, na veel spannig bij de kandidaten werdt de winnaar bekend gemaakt.
Een Jaarlijks project op de MolFanDag is de Mol-Veiling, dit jaar werd het doel “Artsen Zonder Grenzen” uitgekozen, items zoals de Handschoenen van Elise, de muts van Ron en veel meer. Alles bij elkaar levert het  €470.62,- op.

Een Mysterie was het, Op een gegeven moment meld ene Bob De Mol zich op de chat en laat een link achter met een heel vaag filmpje. Elke week doet ie dit en heeft iedereen in zijn macht. Nu is dit mysterie nog steeds niet opgelost en het is waarschijnlijk een die nooit opgelost zal worden.

Na de tv-series melden zich 4 kandidaten van Wie is de Mol op het forum, Rene, Julien, Ron en Ferdi wisten niet dat er zoveel vragen zouden komen. Hierna zijn ze helaas niet meer teruggekomen, misschien bang voor nog meer vragen?

Een Ramp zou het zijn, Wie is de mol zou verdwijnen. Geschokt werd erop gereageerd, hongerstakingen en aanslagen voorbereid, want dat programma mocht niet verdwijnen. De Avro kon geen helderheid brengen, maar er gaan nu speculaties rond dat er toch nog een nieuwe WIDM gaat komen

Mysteriax, een verslavend spel waarmee Kaneel mee op de proppen kwam. Duizenden uren werden er aan verspeeld. Slapeloze nachten, alleen maar voor één antwoord. Kaneel, Alsjeblieft. Niet meer van die leuke spellen posten

Ferdi kwam toch nog een keertje terug, op de Voodoo-chat. Hij zag waarom hij beter weg had kunnen blijven, hij werd weer helemaal gek gevraagd. Dit zorgde waarschijnlijk voor een omkeer-fase. Want Ferdi begon zelfs ons vragen te stellen. Nou ja......

LC: Dat was het eerste deel van ons Jaaroverzicht. We hopen dat u genoten hebt en dat u naar het tweede deel weer kijkt.

TOT ZIENS

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #9 Gepost op: 27-12-2003, 16:12:13 »
Geen reacties? Niet iets van.. Goh, Wat leuk LC dat je dat forum hebt nagekeken?

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #10 Gepost op: 27-12-2003, 16:41:49 »
Ik vind het heel leuk LC. ::ok:: Leuk om eens na te lezen wat er dit jaar gebeurd is. Ben benieuwd naar deel 2.
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11 Gepost op: 27-12-2003, 18:28:44 »
Natuurlijk is het leuk, LC, dat je dat hebt gedaan, maar er zijn momenteel niet zo heel erg veel mensen online. Misschien dat dat een beetje de reacties, of het ontbreken van reacties verklaart. Maar ja, een jaaroverzicht kun je ook weer moeilijk midden in de lente gaan maken.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #12 Gepost op: 27-12-2003, 18:33:29 »
Geen reacties? Niet iets van.. Goh, Wat leuk LC dat je dat forum hebt nagekeken?

Goh, Wat leuk LC dat je dat forum hebt nagekeken?

Maar, het is Januari en niet Januarie, dat was wel een hele domme typvout.

Ik vond het een heel leuk overzicht tot zover. Ik was bv. die Bob de Mol helemaal vergeten, humor. Ik vind dat je echt de hoogtepunten er hebt uitgehaald en dat vind ik ik knap, zeker omdat je niet in de eerste maanden een user was! Ga zo door!  ::ok::

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #13 Gepost op: 27-12-2003, 18:34:41 »
hardstikke leuk lc! echt leuk om alles weer eens zo terug te zien...enneh, wat kan er toch een hoop gebeuren in een jaar..  8)

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 27-12-2003, 20:04:19 »
Hey LC, idd leuk dat je dat gedaan hebt hoor! Mijn eigen jaaroverzicht zou er weer net wat anders uitzien ;) maar toch errug leuk te lezen wat er ook weer allemaal nog meer gebeurd was...
Ben idd benieuwd naar de rest.

(In februari was dr trouwens ook een meeting majah, toen waren we maar met zn 4en... ;-))

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 27-12-2003, 22:22:31 »
en de belgische meeting?  :( die was pas onwijs !
banaan begint met een b, soms met een s

Offline sjulie

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 27-12-2003, 23:34:55 »
LC, grappig en leuk gedaan het jaaroverzicht. ::ok::
Ik ben hier pas sinds september dus voor mij zijn het leuke nieuwsfeitjes.
Kom maar op met het nieuws van de volgende maanden. ;D

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 28-12-2003, 10:37:52 »
en de belgische meeting?  :( die was pas onwijs !

Maart
(...)
Voor WIDM.com was het vooral een verrassing, de site kwam in de VRT-serie. Zou het daarom komen dat de site zo bekend werd?
Een tijdje later wordt de VRT-MolFanDag gehouden, met een groot succes.

;)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #18 Gepost op: 28-12-2003, 10:46:19 »
Wij zijn razend benieuwd naar de andere helft. Nou ja, helft, 7 maanden....

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #19 Gepost op: 28-12-2003, 10:54:34 »

(In februari was dr trouwens ook een meeting majah, toen waren we maar met zn 4en... ;-))

Dat wist ik Annemieke, maar je moet er sommige dingen uithalen. Zo heb ik ongeveer 4 hoogtepunten eruit moeten halen, alleen maar in het eerste deel.

Bedankt allemaal voor de complimentjes
« Laatst bewerkt op: 28-12-2003, 10:56:20 door LC »