Zo jammer van Irene
Alweer geen verdachte van ons eruit en ook nog eens een heel leuke kandidaat. Maar goed, er blijven een hoop leuke mensen over.
Deze hele aflevering was qua opdrachten eigenlijk gewoon De Mol 2018 maar dan simpeler
We werden enorm gesterkt in onze vermoedens bij de eerste opdracht, toen precies onze 4 verdachten (Tuija & Olli en Lotta & Katriina) het foute antwoord gaven. Juho, Pentti, Pietari en
Irene zijn volgens ons echt niet meer de Mol. Pentti zou heel misschien nog kunnen maar we gaan er niet vanuit.
Bij de tweede opdracht zaten van onze verdachten Lotta en Katriina bij de 4 met de belangrijkste rollen en deden het daar ook niet zo goed. Vooral Pietari was daar goed bezig en is dus voor de 100e keer weer niet de Mol. Olli en Tuija konden niet veel mollen vanuit hun positie en deden dat volgens mij ook niet echt. Olli kreeg de laatste piñata niet binnen de tijd kapotgeslagen, maar die was ook fout. If anything was dat misschien dus onmols, maar het leek erop dat het gewoon echt niet lukte.
Bij de mariachiopdracht viel natuurlijk vooral het Dominoduo op. Olli werd daar heel erg in de schijnwerpers gezet als mogelijke Mol en dit zou dan ook wel de grootste Molactie zijn die ik tot nu toe van hem heb gezien. Maar ik dacht dat we Katriina de stenen ook een keer met haar hand zagen omstoten. Allebei verdacht hier.
Bij het basketballen was Irene het minst verdacht. Tuija kwam op het begin nog wel met
kuka/wie, maar Irene loste hem op. Lotta voegde aan dat gedeelte niet echt iets toe, maar gooide haar bal er redelijk snel in. Daar deed Tuija dan weer heel lang over en soms vonden we haar wel héél erg mis gooien (gewoon rechtdoor
).
Van de laatste drie mannen deed Pentti het heel vroeg goed, onnodig als Mol. Juho en Pietari waren daar verdachter maar die zijn niet de Mol.
Ook het gesprek tussen Pietu en Lotta viel op. Hij wil haar overtuigen dat Tuija de Mol is, maar ze geloven daar uiteindelijk dus allebei niets van. Dit soort kandidateninteracties tussen opdrachten door, waar we er niet veel van krijgen tot nu toe, zijn onze voornaamste aanwijzingen om Tuija en Lotta verdenken. Of in ieder geval lijken zij het belangrijkste duo dit seizoen. Alles dat we zien van deze gesprekjes en biechten van kandidaten leidt ons naar die twee. Maar qua molacties is het moeilijk om echt veel te vinden bij allebei, al zijn er wel wat subtiele acties te vinden. Dat probleem hebben we ook bij Olli, en Katriina lijkt eigenlijk meer een bliksemafleider.
Al met al wordt het er niet makkelijker op. We zijn er echt wel van overtuigd dat de Mol tussen Tuija, Lotta, Olli en Kata zit maar toch klopt het plaatje voor alle vier net niet helemaal. Tuija en Lotta kloppen eigenlijk precies behalve dat we van beiden nog weinig echte molacties hebben gezien. Lotta zelfs een anti-molactie op de markt. Bovendien zou Lotta het wel héél erg goed spelen, kan me geen Mol herinneren die zo goed zulke spontane en oprechte reacties kon faken. Olli zit mooi tussen de heel verdachte en heel onverdachte mensen in, maar ook daar hebben wij nog niet heel veel echte molacties van gezien. Domino en abseilen zouden daar deze aflevering wel bij komen, maar bij de Domino-opdracht werd dan meteen weer heel erg de focus op hem gelegd en bij het abseilen leek toch vooral Tuija de schuldige. Katriina heeft een typisch molprofiel maar bij haar krijgen we op basis van de edit juist het tegenovergestelde gevoel als bij Tuija en Lotta. Tuija is voor ons toch wel echt de nummer 1. Op basis van de interacties en biechten van de kandidaten, haar onopvallendheid en toch wel een aantal subtiele molacties die we hebben gezien is zij de meest plausibele optie. We missen dan wel nog wat molacties, als er daar de komende aflevering(en) meer van komen gaan we ons net om haar sluiten. Zelf verdenk ik daarna Olli en Katriina het meest, ik denk Olli ondanks de piñataopdracht inmiddels iets meer dan Katriina. Als Olli het is, komen Lotta en Tuija denk ik met hem in de finale omdat ze hem samen ontmaskerd hebben en is dat de reden dat we veel van hun bondje zien. Lotta vind ik toch steeds wat onwaarschijnlijker worden puur op basis van acteerwerk, maar dat is natuurlijk een klassieke fout. En af en toe een opdracht heel goed doen en een volgende weer verpesten is ook een bekende tactiek. Hmm...
Benieuwd wat de volgende aflevering ons brengt. We zijn er dus nog niet helemaal uit, maar wel redelijk zeker dat het een van onze vier is. Al ga ik Pentti ook weer overwegen als die nog lang blijft.