"Hallo? Zeg wat is dat hier, ben ik de eerste of wat?"Terwijl de eerste 5 hun bed en hun partners aan het claimen zijn, komt
Vermoljoen binnen. Als 16-jarige Belg is hij een dubbele minority dit seizoen. Zal hij de oppressie van de volwassen Nederlandse elite kunnen overleven? Maakt zijn speciale status hem een
easy out of juist een speler die geen bedreiging vormt en zo zijn weg naar de finale kan maken? Hij heeft er alvast veel zin in, maar speelt op het moment ook nog WIDM Online. Toch durft hij de uitdaging aan om de komende weken zowel de Mol te ontmaskeren als Big Brother te winnen, al weet hij nog niet zo goed hoe hij dat laatste voor elkaar gaat krijgen. Terwijl de anderen Vermoljoen eindelijk opmerken opent
mrchipie de voordeur. mrchipie heeft nog nooit een aflevering van Big Brother gezien, maar grijpt elke kans om op tv te komen met beide handen aan. De productie heeft hem gevonden in een bar voor aspirant-acteurs en zo heeft hij het maandenlange selectieproces – waar de eerste 6 wel doorheen moesten – over kunnen slaan. Een leuke nieuwe gig voor mrchipie dus, maar heeft hij enig idee waar hij aan meedoet? Hij hoopt dat zijn huisgenoten hem genoeg tijd gaan gunnen om te leren hoe het spel werkt. Niet veel later volgt ook
Gupp, die net als mrchipie geen flauw idee heeft waar hij aan begint. Hij heeft begrepen dat proeven en bondjes een grote rol spelen in Big Brother, maar van dat laatste is hij niet direct een fan. Toch schrikt het hem niet af. Gupp gaat proberen dit spel op zijn eigen unieke manier te spelen en te laten zien dat het ook dan mogelijk is om het goed te doen in Big Brother. Hij is nog erg onzeker en begint even lowkey. Hij denkt niet per se dat hij een kans maakt om te winnen met zijn tactiek, maar gaat het wel proberen. Alles is mogelijk in Big Brother, dus wie weet!
"We gaan het zien, hopelijk komt het allemaal goed en val ik niet door de mand als onnozele speler."Na Gupp is het de beurt aan
Miek1999. Zij heeft ervaring in soortgelijke spellen, maar niet in Big Brother. Ze had zich dan ook eigenlijk aangemeld voor Survivor, maar dat kunnen we in de huidige coronacrisis toch echt niet opnemen. Zodoende is Miek1999 hier terechtgekomen en gaat ze haar immer effectieve strategieën ook hier toe proberen te passen. Miek1999 is meestal geen opvallende verschijning in deze spellen en wordt bijna standaard onderschat. Nu ze op deze manier al in veel spellen heel ver is gekomen en zelfs een winnaar van Survivor is, vraagt ze zich af of het deze keer wel gaat werken. Gaan de anderen Miek1999 deze keer zien aankomen voor het te laat is? Als haar winnende strategie deze keer niet werkt, kan ze dan op tijd en efficiënt van koers veranderen? Bijna op hetzelfde moment zien we ook
Focus verschijnen. Als biromantische, aseksuele, transreligieuze moslima en vegan is zij erg open-minded en van plan voor liefde en harmonie te zorgen in het Big Brother huis. Focus wil vooral een leuke tijd hebben met oude en nieuwe vrienden. Met hen wil ze samenwerken en tegen de rest zegt deze dangerous woman 'thank u, next'. Bang voor confrontatie is ze niet, maar als je eenmaal een plekje in Focus' hart hebt raak je dat ook niet meer kwijt. Focus heeft er onwijs veel zin in en gaat keihard voor de winst.
"Dit is de eerste keer dat ik Big Brother speel, echt super spannend en leuk! Een hele tijd terug zag ik het spel een keer en ik heb daarna niet meer de kans gekregen om met zoiets leuks mee te doen. Dus ik was helemaal enthousiast dat ik deze kans kreeg!"