Haha ik zat aan iets soortgelijks te denken, maar dan net anders:
Ik zat zelf te denken om de beloning voor etappewinst hoger te maken. Een soort extra beloning voor alleen de nummer 1. Dat het verschil in punten tussen winst en nummer 2 groter wordt. Daar profiteren de sprinters ook van denk ik. En dan loont het ook iets meer om aanvallers te nemen voor in bergritten.
Deze pool kenmerkt zich doordat de tussenklassementen relatief zwaar tellen. Dat vind ik aan de ene kant leuk en onderscheidend, aan de andere kant zorgt dat voor hetgeen wat Daisy beschrijft. Als Roglic nu opgeeft dan is hij waarschijnlijk nog aan het eind van de tour een top-3 puntenpakker, terwijl bijvoorbeeld een Porte die dan wellicht op podium eindigt veel minder punten scoort.
Aan de andere kant is Sagan jarenlang recordpuntenpakker geweest en heb ik ooit gewonnen door alleen maar sprinters te nemen. Dus het ligt ook een beetje aan het parcours. Het klassement met Roglic en Pogacar had relatief snel vorm.
Ik ben zelf al erg tevreden met de witte-trui aanpassing die we voor dit jaar hebben gedaan. Die pakt goed uit! Anders hadden denk ik veel meer mensen Pogacar gekozen en hij is nu wat meer onderscheidend. Zelfde geldt voor zo'n Mas. Rijdt weer redelijk onzichtbaar rond, maar had met de oude witte-trui punten ontzettend veel punten gepakt.