Yes, ga ik ook doen. Ik heb een hele grote gok genomen. Dit is geen sprinterstour, dus weinig sprinters mee. Maar wel één man waarvan ik hoop dat bijna niemand hem heeft: Nizzolo. In combinatie met kopman Roglic. Heel lang had ik Pocagar en Roglic als teamleaders, maar ik twijfel bij hem.
Dan de beschermde renners: Dumolin (in combinatie met Roglic, of als Roglic wegvalt, heb ik potentieel 2 hele hoge klassementsmannen). Als tweede Bennet(de sprinter), want ja sprintpunten. Dus Bennet en Nizzo moeten het doen als het om groen en dag uitslagen in 'vlakkere' etappes gaat. Als derde heb ik Sivakov, ik verwacht dat Bernal het lastig gaat krijgen, Caparaz vond ik te duur, dus denk ik dat Sivakov nog wel eens uitgespeeld kan worden als een joker en hoog kan eindigen. Als vierde heb ik daar Formolo staan, om zijn degelijkheid en mogelijkheid ook punten te pakken. Relatief goedkoop. Ook Kämna, Stuyven en Higuita stonden op de shortlist, maar bij Kämna twijfel ik aan zijn ploeg/Buchmann, Stuyven is handig om te sprokkelen maar had al 2 sprinters en Higuita is een vraagteken.
Dan de helpers. Daar had ik eerst een paar dure mensen staan, maar ik wilde Pocagar per se als reserve kopman voor het geval Roglic wegvalt of als Nizzo ineens valt in een sprint. Daar toch mijn twijfels bij. Mijn helpers zijn vaak gewisseleld. Volgende namen kwamen voorbij: Arndt, Morkov, Bilbao, Eg, Venturini (maar ja ik heb al 2 sprinters, duur gokje), Tejada(ook een dure gok, eerste tour, wel talentvol wilde hem graag, maar niet gedaan), DeMarchi (kan voor ontsnappingen gaan en bollen, maar met 12 miljoen kon ik Pogacar niet als reserve hebben). Dus zijn het geworden: Eg (kan goed bergop), Hirt (kan mee in de ontsnappingen) en Pacher (had nog paar miljoen over en nog geen Fransman, dus ja dit is iemand die kan klimmen, mee ontsnappen).
Dus nog even resumerend
Roglic
Nizzolo
--------
Dumoulin
Bennet
Sivakov
Formolo
---------
Hirt
Eg
Pacher
Dan de reserves
- Pocagar (spreekt voor zich, ik wilde hem niet niet in mijn team hebben. Beste alternatief was dan Landa of MAL, dan had ik een duurdere helper kunnen pakken)
- Hirschi (zie wat Swifty over hem zegt, maar lang getwijfeld of hij of Formolo in de basis)
- Rolland (kan mee in de ontsnappingen en misschien de bollen pakken. Als er iets gebeurt, is hij erbij)
- Bewley - laatste helper gewoon 3 miljoen, doei.
- Soupe - laatste helper gewoon 3 miljoen, doei.
Als we meer renners in ons team mochten opnemen had ik Tejada (als joker), Venturini en Higuita ook meegenomen. Ben vooral benieuwd hoe jullie tegen mijn keuze voor Nizzolo aankijken.