Dank je!
Mijn ploeg 'CT 't Haegje'
Roglic
Pogacar
S.Bennett
Higuita
Dumoulin
Latour
Schachmann
Sicard
Pöstlberger
Reserve:
Landa
Calmejane
Rolland
Bewley
Russo
Roglic was voor mij een zekerheidje. Bernal ernaast werd mij te duur. In eerste instantie had ik graag Ewan erbij gehad, maar die was mij uiteindelijk toch iets te prijzig. Uiteindelijk gegaan voor Pgacar als tweede kopman. Een groot talent, die zomaar zou kunnen meespelen voor de winst, en zeker voor etappes en de witte trui.
Bij de beschermde renners was er 1 echte zekerheid: Dumoulin! Ook een zekere kanshebber. Dan Sam Bennett. Topsprinter (die niet voor Ewan onderdoet), die tot mijn verrassing geen kopman was. Dus dat was ook een simpele keuze. Dan verder 2 renners die zeker punten moeten gaan halen. Higuita wordt niet veel genoemd, maar kan zeker richting top 10. Latour is gewoon een renner die het zeker meermaals gaat proberen, en hopelijk gaat voor de bolletjestrui.
Aangezien ik nog wel een tweede iets snellere man wilde hebben koos ik voor Schachmann als helper. Hij is zeker geen massasprintwinnaar, maar kan vaak wel kort eindigen, en houdt van aanvallen. Pöstlberger en Sicard zijn goedkoop en zeker geen slechte renners!
Voor de reserves ben ik hetzelfde spoor gevolgd als alle jaren hiervoor: zo goedkoop mogelijk. Al heb ik toch 1 miljoentje meer uitgegeven voor Landa, aangezien ik hem hoger zie eindigen dan Dan Martin. En ja, Calmejane en Rolland zijn ook best wel goede renners. Bewley en Russo? Wie kent ze niet... Maar ja, lekker goedkoop.