Auteur Topic: Tour de France pool 2020  (gelezen 82436 keer)

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #180 Gepost op: 29-08-2020, 19:44:21 »
Sivakov heeft 13 minuten verloren  :-\\

Verder heeft Valls geblesseerd opgegeven en was Degenkolb buiten tijd.
De overige schade gaan we de komende dagen zien....
Pfff... dus toch wel. Man man... voor het klassement kun je die in ieder geval weggooien in je poule. Hoogstens als hij fit is met de Ineos bende mee omhoog voor dagpuntjes. Nee, dit was geen goede keuze  ::ohno::

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #181 Gepost op: 29-08-2020, 19:46:16 »
Valls op laatste moment er nog uitgegooid voor schar.

Sivakov . Stapt die morgen nog op?  Want als je geen ongelofelijke pijn hebt, dan kon je na de neutralisatie wel terugkeren.
Kijk naar bv ewan, Bennett etc

Jammer.

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #182 Gepost op: 29-08-2020, 19:49:16 »
Bekijk ook het hele klassement

0 punten voor mij  ::rofl::. Dat krijg je met eigenlijk alleen mannen voor het klassement. Vanaf nu zet ik de weg omhoog in!

Sivakov heeft 13 minuten verloren  :-\\

Dit helpt niet  :\'( .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #183 Gepost op: 29-08-2020, 20:49:57 »
We beginnen langzaam aan. Met een helper minder moet ik toch ergens punten gaan sprokkelen  ::rofl::.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 29-08-2020, 21:54:57 »
Degenkolb en valls uitvallers

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #185 Gepost op: 29-08-2020, 23:52:45 »
Dat had ik totaal niet verwacht. Maar toch leuk die 3e plaats voor nu. :D
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #186 Gepost op: 30-08-2020, 10:30:30 »

Ik ga later hopelijk tijd hebben om even een korte toelichting tot m'n team te schrijven.
Ik heb wat ongewone dingen gedaan, waaronder zeker dus een zekere Carapaz.

Alrighty, dan even een toelichting.

Punt 1: de situatie INEOS. Ik heb geprobeerd om me uitgebreid in te lezen, aangezien ik bv de Dauphine geheel had gemist, en ik kreeg sterk de indruk dat Bernal niet goed op z'n fiets zat. Ik vermoed eveneens dat het vooral een excuus was dat hij werd teruggetrokken - om voor gezichtsverlies te behoeden & supersnel privé proberen te redden wat kon.
Dat is nu extra een probleem nu er extra weinig tijd tussen Dauphine & tour zit, en kwadratisch veel meer nu je niet anderhalve week kunt inspinnen tussen zonnebloemvelden.
Dus die jongerenpunten zijn leuk, ook nu gehalveerd, maar ik denk niet dat hij gaat winnen. Of op het podium komt. Denk dat hij er doorheen zakt, en wellicht niet eens de top 10 haalt.
Verder zal hij natuurlijk beschermd zijn in het team, evenals Carapaz. Sivakov denk ik niet. Blijkbaar kwam de ineos trein in de Dauphine zonder wagonnetjes te zitten, dus dan kunnen ze niet eenvoudig een derde renner beschermen. Zeker, wederom, nu er daadwerkelijk de eerste weken relevante ritten zijn. En INEOS geeft denk ik niet (genoeg) om de witte trui, om daarvoor extra risico met geel te nemen. Dus ik verwachtte Sivakov zuiver als opofferende helper. Dat hij meermaals hard onderuit zou gaan in de eerste rit was natuurlijk niet te voorzien.

Punt 2: de situatie van Jumbo. Denk dat Roglic de sterkste in koers is. Verwacht dat ze hopen op Dumoulin ook op het podium, maar dat die evt wordt geofferd. Toch, zeker interessant genoeg om te nemen. Tom lijkt ook in vrij goede doen.

Punt 3: de sprinters. Weinig etappes voor sprinters, dus niet aanlokkelijk om te kiezen. Dat wordt echter deels gecancelled doordat het veld aan sprinters heel zwak is. Dus de aanwezige sprinters kunnen relatief meer per etappe pakken.
Sam Bennett was duur, maar kon t daardoor waard zijn. Maar honestly, in de finale vd eerste etappe leek hij snelheid te missen.. Kan een tegenvaller worden.
Coquard was goedkoop en heeft in feite een hele ploeg om voor hem te fietsen.
Sagan lijkt niet in geweldige doen, maar kan zeker alsnog het groen pakken.

Punt 4: helpers. Kon ik dus weinig mee. Zag ook weinig in de categorie van 6 of 7m.
Toegegeven, hielp ook niet dat t voorseizoen ontbrak, dat ik enigszins weinig tijd had, en dat ik er wel een beetje klaar mee was qua secuur dingen uitzoeken.
Dus heb ze weinig aandacht gegund.
Wilde graag Cees Bol, maar te duur. Als we alles boven het minimum (3m) zouden halveren, dan zou hij 9m hebben gekost. Zou ik m denk ik wel hebben gekozen.

Dus zo kwam ik op het volgende team:
Roglic & Sagan
Bennett, G Martin, Dumoulin & Coquard
Russo, Chevalier, Arndt

Met wissels: Lopez, Higuita, Zakarin, Niv, Bewley.

Dat had ik vrijdagavond ingeleverd.
Vervolgens tijdens het tandenpoetsen ging ik malen.
Als ik inderdaad verwachtte dat Bernal er doorheen zou zakken, en dat Sivakov niet beschermd, zou worden.. Dan zou ik Carapaz als ineos kopman verwachten. En het is ineos, dus die hoort podium te rijden.
Z'n voorbereiding was er niet op gericht, maar dat lijkt m niet automatisch tegen te houden.

Toen ging ik rekenen.
Had m niet serieus overwogen door de prijs, maar wellicht was t mogelijk.

Wilde Higuita best offeren. Die was 20 wist ik, en Carapaz 29. Ik moest 9m vinden.

Had sws Pogacar overwogen, again: als Bernal er doorheen zakt, dan ligt wit voor het oprapen. Ik mik dan op Pogacar. Toch leuke extra punten, plus normaal (dag)klassement, die kan mooi opleveren.
Denk niet zoveel als Sagan, maar wel serieus veel, en de switch zou 7m vrijmaken.

Kon verder reserve beschermde rijder #2 (Zakarin) degraderen. Meestal niet nodig, en Zakarin was sws een gok qua vorm. Wellicht is hij terug, wellicht is hij een ramp.
Dus Zakarin gedumpt voor Bonifazio, voor 2m verschil. Mocht die Parijs in m'n team halen, kan hij nog punten in een uitgedunde sprint halen.

En toen bleek het te kunnen.

Sagan eruit voor Pogacar
Higuita eruit voor Carapaz
Zakarin eruit voor Bonifazio
G Martin verandert van kernteam naar reserve.

Heel ingrijpende verandering, kan totaal in m'n gezicht ontploffen, maar vond t te interessant om niet te doen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 30-08-2020, 10:36:46 »
Gilbert ook niet meer In de tour. Gebroken knieschijf.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #188 Gepost op: 30-08-2020, 10:47:48 »
En dan gewoon de etappe uitgereden gisteren? Bizar. :o

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 30-08-2020, 10:50:04 »
En dan gewoon de etappe uitgereden gisteren? Bizar. :o

Exact hetzelfde als 2 jaar geleden.

Ik heb eens het lijstje geblesseerden erbij genomen. Wat een slagveld

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 30-08-2020, 10:53:49 »
Ai Gilbert... en ja, al heel veel slachtoffers.

HDD, interessante wisseling inderdaad, ben heel benieuwd naar Carapaz. Ik moest teveel omgooien om hem erin te krijgen, maar ik heb nu al een beetje spijt dat ik dat toch niet nog wat langer heb geprobeerd. Ook interessant dat je beide opties nog weet, kun je mooi zien of je er goed aan hebt gedaan.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 30-08-2020, 11:10:13 »
Gelijk met Telminator en Schulz. Als dat zo blijft tot aan het einde van de tour komt het wel goed ::)
Dat is wel erg veel eer om in een zin met Telminator genoemd te worden... ::trots::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 30-08-2020, 13:22:37 »
Poels gebroken rib, maar start wel.
Sivakov ingepakte onderarm en elleboog, knie Beschadigd maar start ook

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #193 Gepost op: 30-08-2020, 13:37:52 »
Valls op laatste moment er nog uitgegooid voor schar.
Ik heb hem ook op het laatste moment vervangen, alleen dan door Sicard! En wat Sivakov aangaat heb ik ook geluk, aangezien ik die een paar dagen geleden eruit had gegooid want: te duur.
Voor degenen die Gaudu zouden hebben: die rijdt ondertussen al op enkele minuten met problemen nav de valpartij van gisteren.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #194 Gepost op: 30-08-2020, 13:54:56 »
Poels gebroken rib, maar start wel.

+ Een gekneusde long zelfs. Nou dat klinkt ook niet goed.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline KingLennart

• Actief Lid
  • Runner-Up RSC 19
« Reactie #195 Gepost op: 30-08-2020, 13:55:22 »
Nou slechter kon ik niet beginnen hahahahahaha…

Heb in tegenstelling tot vorige jaren heel weinig tijd hier aan kunnen besteden. Hoop maar dat de heren Roglic en Alaphilippe het op hun heupen krijgen... en misschien dat helper Reichenbach een paar goeie dagen gaat hebben. Die was vorig jaar best aardig volgens mij?

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 30-08-2020, 16:07:36 »
Oei, dit valt me enorm tegen, Ik had hier vuurwerk verwacht , maar er gebeurt heel erg weinig.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 30-08-2020, 17:30:43 »
Ik had ook meer verwacht van de etappe van vandaag.
Mag Stef Clement alsjeblieft blijven zitten de volgende keer...
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #198 Gepost op: 30-08-2020, 17:31:48 »
Zit de rit niet te volgen, maar vermoed dat het (qua aanvallen vd klassementsmannen) veel te ver is vanaf de laatste berg naar de finish.

Verwacht eerder iets van rit 4, met een aankomst bergop.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 30-08-2020, 17:37:26 »
Ik ben ook pas na de F1 ingeschakeld. Zit er nog een daler bij, die misschien een gokje wil wagen? Ze gaan echt niet en bloq naar de finish (al zal Jumbo dat wel willen als Van Aert nog mee is). Naast ritwinst staat er ook een gele trui op het spel natuurlijk.

Edit 1: En weer eens een val, Martinez dit keer, uit mijn ploeg.  ::ohno::

Edit 2: van Aert zit er nog bij, Hirschi, Stuyven wellicht nog? Wel een aantal rappe mannen dus.
« Laatst bewerkt op: 30-08-2020, 17:45:00 door Daisy »