Ah! M'n eerste! Eindelijk de leukste poule gewonnen!
Had 't paar dagen geleden nog proberen te reconstrueren (wat nog enigszins uitdagend was).
Deed voor het eerst mee in 2011, dus dit was m'n 10e poging alweer
Had aanvankelijk nergens verstand van, maar werd in 2011 toch
8e (van de 27).
2012 was het jaar van de tandem met Schulz, om uiteindelijk
13e te worden (maar van 45 deelnemers)
In 2013
5e, met een puntje verschil met KD op plek 4, omdat we slechts 1 renner verschillend hadden. If memory serves was dat de strijd tussen helpers Mederel & Molard
Daarop volgde
6e
6e
3e
4e
5e
7e (vorig jaar, met ook een super-unica, toen in de vorm van Porte die tegenviel)
En nu dus eerste
Dat er nog vele mogen volgen..
Zal nog een hele klus worden: heb het idee dat ik het de laatste 5 jaar or so het redelijk in de vingers heb, maar bleef toch een beetje in de subtoppers categorie hangen. Zijn altijd een hoop goede teams - en vaak wel iets om over het hoofd te zien (en zelfs als de verwachtingen kloppen, een valpartij).
Had ditmaal wel, in tegenstelling tot allerlei voorspellingen & de bookies, juist verwacht dat Bernal zwaar tegen zou vallen. Postte zelfs dat hij wellicht niet eens de top-10 zou halen.
..maar daarentegen verwachtte ik dat Sagan meer zou opleveren dan Pogacar. Die wisselde ik vooral m'n team in, omdat ik budget voor Carapaz nodig had. Ja, leuke renner enzo, Pogacar, maar dit had ik totaal niet zien aankomen.
Zonder de wissel (Sagan & GMartin vs Pogacar & Carapaz) was ik 213 punten lager uitgekomen, voor 1428 punten, oftewel plaats 8.
Dus ja, het kan verkeren. Wilde vooral Carapaz, maar Pogacar sleepte het gros van de punten binnen.
To be fair, had misschien moeten zien aankomen dat Sagan onverstandig was.
Had ook niet verwacht dat zoveel teams én geen Bernal én geen Sagan zouden hebben.
Denk ook dat de veranderingen niet specifiek in m'n voordeel gaan uitvallen.
Ben groot voorstander van de kostenreductie bij de helpers, zodat ze eindelijk relevant worden.. maar ik ben heel slecht in nuttige helpers identificeren
So yeah, ik ga absoluut weer m'n best doen bij volgende edities.. maar zou er niet van staan te kijken als ik terug subtopper word