Thanks guys!
Zonder Bennet of Roglic of Pogacar kan je het al vergeten.
Hoeveel punten heeft Mas gescoord? Hij eindigde 5de..
Hoeveel punten heeft Landa gescoord?
Sure, dat had je voorgaande jaren met Sagan en (meestal) Froome ook.
Als een topper in vorm is & een goed deel van de tour z'n klassement leidt, dan pakken die gewoon bergen punten.
Mas had 141 punten & Landa 112, zoals op de vorige pagina staat.
Die hoeveelheden lijken me redelijk terecht, aangezien ze beide eigenlijk vrijreden. Mas iets beter op het eind & telde nog mee voor het jongerenklassement. En Landa's main claim to fame was dat hij z'n team oprookte maar vervolgens de benen niet bleek te hebben om er gebruik van te maken.
Ik ben al benieuwd naar volgend jaar. Hoe gaat Pogacar met de druk om. Of deert 't 'm niks. Iedereen zal 'm wel gaan selecteren dan.
Ach, vorig jaar leek het nog volstrekt logisch dat dit jaar iedereen zou moeten gaan voor Sagan + Bernal
Of komt er nog een ander jong konijn uit de hoge hoed zoals Bernal en Pogacar dat de afgelopen 2 jaar deden? (Higuita, Tejada, Martin, Evenepoel? v/d Poel?)
VdPoel wil volgens mij geen klassementsman worden - wat ik op zich wel snap.
Ook voor bv een Hirschi: denk niet dat die voor een klassement kan & wil gaan.
Verder zijn Bernal & Pogacar natuurlijk wel enkele van de jongste tourwinnaars ooit.
Dus zou niet ineens extra hoge hoop gaan hebben de jongeren.
Je blijft natuurlijk sowieso een hoop subtoppers houden, die de top-10 buiten het podium opvullen, zoals Valverde, Porte, Uran, Lopez*. Dat doen ze al jaren, en waarschijnlijk gaan ze niet ineens de Tour daadwerkelijk
winnen. Verwacht dat over een paar jaar Mas ook in dat rijtje gaat staan: zo'n kopman die je in praktijk nooit neemt, omdat hij het
net niet is.
Tegelijkertijd heb je een handvol die wel een realistische winstkans hebben. Qua jongeren voegen Bernal en Pogacar zich daar nu bij, maar verder.. Bedoel: hoeveel van deze renners zijn er nu per jaargang? Stuk of 5? Zoveel plek is er niet in de categorie.
* Ben wel heel benieuwd hoe Lopez het bij een andere ploeg gaat doen. Hij gaat Astana verlaten en vermoedelijk naar Bora. Niet het sterkste team qua ondersteuning, maar de verandering in omgeving & coaching kan interessant zijn