Hmm ik verveelde me een beetje en ben al m'n molsites die in m'n favorieten stonden nog eens afgegaan. En zag dat er hier gisteren nog gepost was. Jeuhj een actief topic in het molforum!
Ik ben in ieder geval ook van het idee dat het maar niks is met Bn'ers, maar goed, op voorhand al iets afkraken is altijd makkelijk gedaan natuurlijk. Het zou eventueel misschien nog wel interessant kunnen worden. Heb ergens gelezen dat het met Fort Boyard ook ging. Ja oké maar daar gingen ze ervoor om samen te winnen. Nu is het ieder voor zich wat uitzoeken.
Kies in ieder geval mensen die het serieus opnemen. Zo weinig mogelijk komieken. De Mol moet spannend zijn, niet constant lachwekkend.
Vermijd in ieder geval zeker om de Celebrity Mole van USA op te gaan.
Celebrity Mole: Hawaï bijvoorbeeld. Je kan er hier nog clips van bekijken:
http://abc.go.com/primetime/mole/index.htmlMet opdrachten als:
-Met Hawaï-shirtjes aan, schapen vangen die een vlag op hun rug hebben met een speelkaart op (harten 6 enzo). Iedereen loopt gillend en lachend rond. Een circus. Geen spanning.
-Met een bordje en een servet over warme stenen lopen om een gegrilde kip te halen... Ook meer lachen dan iets anders. Hoewel dit wel leuker lachen was omdat zij gewoon leuk is. ALS je een komiek kiest, kies dan een goeie. En maar eentje.
-Een muis loslaten, die vervolgens naar een vakje loopt waar een blokje kaas in zit. Op elk vakje ligt een hete peper. De kandidaat moet de peper van het vakje waar de muis heengelopen is, opeten. Brainless challenge.
-Een vlot bouwen om naar een boei te gaan in het midden van een zee. Leuke opdracht in NL Mol 2. Niet in USA, waar één van de kandi's niet mee mag doen. Die moet fruitsapjes persen voor de anderen... en om de opdracht op voorhand al dom en lachwekkend te maken, ligt er bij het materiaal dat ze moeten gebruiken om het vlot te bouwen een opblaaspop... Big nono
-Mannen die in een hula-rokje een dom dansje moeten doen terwijl de vrouwen proberen te surfen. Wat ook weer tot één groot dom spektakel uitdraait.
In Amerika vinden dat soort mindnumbingly actie wel leuk, want het kreeg meer kijkcijfers dan De Mol met onbekende mensen en dus zijn nu bezig aan een tweede deel. Ik heb al op andere fora gelezen dat de echte molfans hier absoluut niet blij mee zijn. De hele spirit van het programma is weg met mensen die het lachwekkend maken, die lachen tijdens de executie en voor wie het geen zier uitmaakt of ze er nu uitliggen of niet.
Dus aub, het mag van mij best met BN'ers zijn, zolang de echte geest van het spel nog blijft bestaan. Zolang het hele format zichzelf niet belachelijk maakt. Zolang het dus spannend blijft.
En zeker geen 2 mollen enzo. Dat vernielt toch heel de spirit? Iedereen was er al zo op tegen toen mensen met dat idee kwamen tijdens België Mol 3.
Als er dan al een regel aangepast moet worden, zou ik gaan voor het volgende:
Geef een minpunt op de vragenlijst aan de persoon die door de afvaller verdacht werd.
Stel: Louis stemt op Patricia. Louis valt af. Patricia krijgt dan op haar volgende vragenlijst een minpunt.
Op deze manier kan je tegengaan dat iedereen opzettelijk verdacht loopt te doen. Vooral bij BN'ers, want die maakt het waarschijnlijk veelal toch niet uit of ze nu een opdracht winnen of niet.