Auteur Topic: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]  (gelezen 65420 keer)

Offline jeroen234

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #80 Gepost op: 24-02-2004, 21:36:08 »
bekende nederlanders en spelen gaan haast altijd samen met spelen voor een goed doel
dus ook hier maar

om mee tedoen moeten de kandidaten een voorwerp geven voor het winnende goede doel
dat geveild kan worden
op brengst voor het winnende goede doel

ieder bn'er geeft een goed doel op waarvoor hij gaat spelen
wint hij/zij krijgt het goede doel 2x het bijelkaar gespeelde bedrag
en de winaar zelf het bijeen gespeelde geld

de mol heb 2 goeden doelen die als speler en die als de mol
alles wat als geld verloren gaat gaat naar de pot van de mol en naar het goede doel van de mol

bij het einde van het spel krijgt de mol het bijeen gesaboteerde geld en voor het goede doel van de mol wordt dit verdubbeld

mischien bij afvallen dat de afvaller iets moet doen voor het gekozen goede doel ????

« Laatst bewerkt op: 24-02-2004, 21:41:58 door jeroen234 »
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline juultjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
« Reactie #81 Gepost op: 25-02-2004, 09:47:12 »
hmmm geinig brainstormen over welke bekende nederlanders erin zouden moeten...hmm...leuk om tegenovergestelde mensen te kiezen hahaha en ik denk dan natuurlijk meteen aan nieuwbakken bner jamai tegenover bijvoorbeeld Jorritsma(dat is iets wat zo in me opkomt hoor hahaha  ;)) wat ik leuk zou vinden is mensen die op allemaal verschillende manieren 'bn' zijn, een musicalacteur, een zanger, iemand uit de politiek, een schrijver zoiets...
always look on the bright side of life

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #82 Gepost op: 25-02-2004, 11:43:42 »
Nog even een berichtje van de molredactie: alles wordt gelezen en ze zijn erg blij met de feedback! Ze zijn zich bewust van de risico's die de bekende Nederlanders met zich mee brengen, maar zeggen aan dat 'probleem' te werken.

* Compuart wenst bij deze de molcrew veel succes toe bij het maken van het komende molseizoen  ::ok::
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #83 Gepost op: 25-02-2004, 12:00:07 »
Zou mijn ringen-actie in Amersfoort dan alsnog succes hebben? Het zou toch wat zijn, als de makers van het programma zich uiteindelijk TOCH laten overhalen.

Offline Mollenvanger

• Forumlid
  • Now you're a star in heaven...
« Reactie #84 Gepost op: 25-02-2004, 15:33:03 »
Jippie jippie jeeedepee!!!!
Yes, laten we hopen dat dat gedoe over de bners ook is gelezen, en dat ze gewoon onbekende nemen ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Mollenvanger#1

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #85 Gepost op: 25-02-2004, 15:40:33 »
Ik wil niet je feeststemming bederven, maar mijn bericht mag natuurlijk niet geïnterpreteerd worden als een 'we nemen wel weer onbekende Nederlanders' boodschap... ::tandpastasmiley::
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #86 Gepost op: 25-02-2004, 19:35:50 »
Ik vind Jeroens idee eigenlijk best wel goed, als je mensen hebt die zich echt in willen zetten voor een goed doel (Anniko v.Santen voor Wereld Natuurfonds, mevrouw van Pieterburen (weet naam niet), etc. etc.)

-De pot gaat naar het goede doel van de winnaar
-Al het 'niet gewonnen geld', wat dus niet kwam ter verdienste van de mol gaat (evt. verdubbeld) naar een ander goed doel. Qua sponsoring kan widm dit misschien zelfs aan elkaar koppelen.
-Ondanks de goede doelen moet het niet te softy worden. (vb. Mol: Ach, ze mochten weleens winnen, het is toch goed bedoelt voor Unicef)

En qua opdrachten: Maak ze molbaar, leuk, af en toe nasty en jat maar een paar goede opdrachten weg bij andere molseries uit andere landen, dat is beter dan 'liedjes zingen in de bus' 'stallen schoonmaken' en 'Wie van de 2 andere finalisten zei dit en dat'

Een voorbeeld van een top-mol-opdracht is de finale-opdracht in de gevangenis!  ::ok:: (samenwerking nodig, molbaar, spannend, ingewikkeld)

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #87 Gepost op: 26-02-2004, 10:31:36 »
of gewoon 1 goed doel waar voor gespeeld word...anders krijg je zo'n waku waku idee hahaha dus er is een goed doel en iedereen speelt voor dat goede doel

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #88 Gepost op: 26-02-2004, 10:42:31 »
Jippie jippie jeeedepee!!!!
Yes, laten we hopen dat dat gedoe over de bners ook is gelezen, en dat ze gewoon onbekende nemen ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

of een combi bekend onbekend ::ok::

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 26-02-2004, 10:58:13 »
Of gewoon heel de titel veranderen in "Wie is... de bekende Nederlander?"  ::trots::
« Laatst bewerkt op: 26-02-2004, 17:37:02 door Robbieazerty »

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #90 Gepost op: 26-02-2004, 11:45:37 »
of gewoon 1 goed doel waar voor gespeeld word...anders krijg je zo'n waku waku idee hahaha dus er is een goed doel en iedereen speelt voor dat goede doel

Als iedereen voor hetzelfde goede doel speelt, heb je denk ik helemaal geen competitie-element meer. Ik ben eerder voor tegenovergestelde goede doelen. Bv. de één strijdt voor die nieuwe parkeerplek bij het Unicef-gebouw terwijl de strijder voor het WNF wil dat dat prachtige bos blijft staan waar die parkeerplaats moet komen.  >:D

Offline Mollenvanger

• Forumlid
  • Now you're a star in heaven...
« Reactie #91 Gepost op: 27-02-2004, 10:31:55 »
Met dat 'goede doel' gedoe kun je er van op aan dat de bn ers het competitie gevoel verliezen. Ik vind dat gemixte idee eigenlijk best wel goed, vijf bners en vijf onbekende nederlanders...

Avro, hebben we een deal??? ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai:: ::schaam::
Mollenvanger#1

Offline TMTC Ed

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 5-03-2004, 17:43:22 »
Hmmmm,

Mij lijkt Frank Visser, de rijdende rechter, wel een leuke kandi.

Offline Moo

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 6-03-2004, 21:17:20 »
Als ik het goed begrijp willen de makers het programma nieuw leven inblazen met bn'ers. Ik zou niet goed weten hoe je WIDM op een andere manier nieuw leven in zou kunnen blazen hoewel ik het idee van twee ploegen en twee mollen interessant vind.

Bn'ers worden vaak gebruikt om mee te doen aan onbenullige programma's en krikken dan idd de kijkcijfers op. Maar WIDM heeft zich bewezen als een niet onbenullig programma en heeft misschien daarom ook niet zo heel veel kijkers. Als die bn'ers toch in staat zouden blijken de kijkersaantallen omhoog te krijgen, dan kan er mogelijk nog een 6e aflevering komen.

Even terug naar die onbenulligheid. Het zou een uitdaging kunnen zijn voor de AVRO als ze de bn'ers niet uit de voor de hand liggende bestanden vissen maar ook eens gaan zoeken in niet-artiesten/presentatoren-kringen. In een eerder bericht zijn al schrijvers genoemd. Je zult de bn'ers die mee willen doen moeten screenen op de criteria die voor de on'ers gelden en niet op hun mate van bekendheid. Dan kan het programma zijn karakter behouden en houd je het spannend.

Verder is het natuurlijk ook mogelijk om bijnabn'ers te nemen die, door deel te nemen aan WIDM, bn'er gaan worden. Zoiets gebeurde vorig jaar bij de jury van Idols bijvoorbeeld en nu bij Boulevard. Er komen mensen op de buis waar je wel eens wat van gelezen of gehoord had, mensen die nog niet zo heel erg vaak met hun hoofd op de tv waren en nu plotseling wel.

Een goed programma als WIDM begraven omdat er niet voldoende mensen kijken is natuurlijk belachelijk. Ik hoop dat het de makers lukt om WIDM op het niveau te houden waarop het staat. En als dat met bn'ers kan, dan kunnen die geselecteerde bn'ers ook eens laten zien dat ze in staat zijn een bijdrage te leveren aan aan kwaliteitsprogramma ::schaam::

Namen noem ik even niet want dan krijgen we weer zoveel van die voorkeursberichtjes. Mijn berichtje is echt gericht op de makers van WIDM. Zij hebben een goede naam hoog te houden. Succes ermee!

Offline jeroen234

• Forumlid
  • Planetrace: Explore the world forum
« Reactie #94 Gepost op: 7-03-2004, 08:57:43 »
ik weet maar 1 bijna bekende nederlander tebedenken die ik
wel voor wie is de mol geschikt vind:

Mara

(Magic Unlimited kinderen van hans kazan)

Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #95 Gepost op: 7-03-2004, 14:31:58 »
Als ze er nu bijzit, denkt iedereen misschien dat ze de mol is, maar ze mag gerust meedoen hoor.  ;)

Ik ken eigenlijk geen bijna-bekende Nederlanders.  ???
2024: wie is de Mol?

Offline Oli-4

• Forumlid
  • Molspeurder
« Reactie #96 Gepost op: 8-03-2004, 14:08:17 »
Ik reageer hier niet zo vaak, maar nu voel ik me toch wel genoodzaakt even een berichtje achter te laten.

Het lijkt me een bijzonder slecht idee om van De Mol een BN-ers programma te maken. De kracht van de oude opzet was juist dat de kandidaten elkaar nauwelijks kenden. Ook kende de kijker de kandidaten niet, wat de serie in mijn ogen een stuk spannender maakte.

Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om een prachtig concept als dat van Wie is de Mol om zeep geholpen te zien worden door 'vernieuwingen'. Dus AVRO: liever gewoon weer een Mol 'oude stijl'.

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #97 Gepost op: 8-03-2004, 14:14:26 »
ik zeg: liever geen mol dan een BN mol..... :-X
we're back :(

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 12-03-2004, 03:24:56 »
Een paar sugestie´s:

Carlo Boszhard (Grappig,doorzetter,slim en een Homo moeten we natuurlijk ook hebben.)
Irene Moors (zonder Carlo geen Irene natuurlijk.)
Rudolf van Veen (Wat zullen ze lekker eten.)
Gerard Joling (leuk voor Carlo)
Rene Froger (Als hij een Maraton aan kan,waarom niet.)
Rene Mutterd (Ik heb die € 50,000 echt niet hoor..  ;D )
Jenssen
Baue van Erven Dorens
Astrid Joosten (2 voor 12,dacht het niet hoor.)
John Williams (Onderweg naar Morgen)
Frans Bauer(Afschuwelijk :-X idee,maar moeten toch een kijkcijfer en oude mensen lokker hebben. Dat word minstens 1x Karaoke op heb je even voor.. mij...)
Reinout Oerlemans & Henk Jan Smits (Niet door naar de volgende ronde..) ::rofl::
Balkenende &Zalm (We moeten echt geld besparen hoor..)
« Laatst bewerkt op: 12-03-2004, 03:35:50 door Pierce Brosnan »

Offline TMTC Ed

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 12-03-2004, 14:07:43 »
De kracht van Wie is de Mol is misschien wel dat de kandidaten elkaar niet kennen, maar toch lijkt me dat niet een doorslaggevende factor.
Ik denk dat de Avro er goed aan doet om seizoen 3 als uitgangspunt te nemen. Dit was mijns inziens toch het beste seizoen. Haal daar nu de sterke punten uit.
Die groep kende elkaar ook niet, maar juist dat seizoen werd er heel snel een hechte groep gevormd. Zo kwam het althans op mij over. Wanneer dat gebeurd wordt het steeds moeilijker om een medekandidaat als mol te zien (je krijgt vooroordelen) en dat geld ook voor de kijker. Sommige mensen "wil" je eigenlijk niet als mol zien. Het lijkt mij, maar het is natuurlijk een vooroordeel, dat die bekende Nederlanders elkaar wel een beetje kennen en dat er dan ook zoiets kan ontstaan, kijker en deelnemers barsten vast over vooroordelen over een bn-er. Het gevaar dat het een schoolreisje wordt voor BN'ers kun je voorkomen door voor "echte" opdrachten te zorgen, dus niet voor die sullige puzzeltjes waar het zo eenvoudig is iets te mollen.
Dat was ook het aardige van serie 3, er kon echt gemold worden. Met name in serie 2, maar ook in serie 4 was het toch nog al eens van "de mol stond erbij en keek erna", het ging toch wel fout. George werd echt in de gelegenheid gesteld om echte mollenstreken uit te halen

Twee mollen lijkt me niet zo'n sterk idee. De spanning met twee groepen is nu juist dat je niet weet in welke groep er een mol zit. Als je dat vooraf weet is die spanning eraf. Een theorie over twee mollen is alleen leuk omdat dan blijkbaar de puzzel (nog) te moeilijk is om de echte mol aan te wijzen.

Het goede doel aspect lijkt me het beste werken, wanneer je inderdaad voor beschermheer/vrouw-achtige types kiest, a la Annico van Santen of Marco Borsato. (niet dat ik Marco graag in de mol zie).

Ten slotte de locatie: een zonnige locatie werd volgens mij toch beter dan een "duistere" zoals Canada. Afgelopen seizoen was het wel erg grimmig. Eigenlijk moet het spel zelf daar voor zorgen en de omgeving zou daar mee in contrast moeten staan.....zie seizoen 3.

Oh ja, ten slotte: hoe zit het nou, komen die herhalingen nog of..............??????