Het is al verschrikkelijk lang geleden dat ik hier op de site ben geweest, maar ik ben blij om meteen ook mijn vraag beantwoord te zien worden: ER ZIJN PLANNEN VOOR EEN NIEUWE MOL, en nog met BN-ers ook!!! (hoewel ik onbekende mensen me toch iets leuker lijkt, daar kijk je lekker onbevooroordeeld tegen aan, en KRIJG je een soort van band mee, met BN-ers is dat van te voren al bepaald. Bovendien is WIDM toch meer dan een program dat kijkers trekt door te showen met BN-ers. Maar goed, een nieuwe WIDM met BN-ers lijkt me ook al super)
Ik zag dat er al ongelofelijk veel reacties met ideeën zijn geplaatst. Maar toch ga ik ook nog even mijn ideeën tussen het woud van alle (blijkbaar) trouwe(re) fans zetten.
Om te beginnen zou ik als locatie iets in Azië kiezen. Eigenlijk elk land in Azië is uiterst geschikt (zolang het een beetje politieke veilige situatie biedt); de taal, het landschap, het weer, de mensen, de cultuur het zijn alle aspecten van Azië waar praktisch alle deelnemers vreemd tegenover zullen staan. Mijn voorkeur gaat uit naar
Japan (door zijn grote tegenstellingen: landschap, traditionele cultuur, moderne maatschappij, super drukte, intense rust, Japanse taal, maar toch ook Engels dat ingeburgerd raakt.), ik denk dat daar een prachtige serie geschoten kan worden. Maar ook een land als Rusland biedt enorm veel mogelijkheden. Als ik de afgelopen series vergelijk, zie ik dat het klimaat toch ook erg van belang is voor de sfeer binnen de groep en de sfeer die overkomt op de kijkers. Ik zou dus niet nog een keer kiezen voor een kilklimaat, maar voor warmte, waardoor het meer een ‘vakantie’-uitstraling krijgt, wat de serie toch wel nodig heeft.
Ik vind het wel erg belangrijk dat Wie Is De Mol, weer meer diepgang krijgt (daarom ben ik een beetje schuw voor BN-ers, die kennen elkaar al een beetje, waardoor de onderlinge verhoudingen misschien wat geheimzinnigheid gaat missen, BN-ers hebben in veel gevallen een erg groot ego, wat de sfeer van WIDM kan dwarsbomen). Veel opdrachten die in de serie van 2003 gedaan zijn, misten een dubbele laag. Bijvoorbeeld het schoonmaken in het hotel, het in-line dansen, het hotel zoeken. Er dient nog wel een mix te blijven tussen duidelijk afgebakende ‘spellen’ (bv. Het opgesloten zitten in een fort en dan een soort bevrijdingsactie) en opdrachten voor de voorgang van de serie (bv. Het verkrijgen van je spullen, slaapplekken, aanwijzingen etc)
Veel onderdelen van de serie dienen onder tijdsdruk te gebeuren, dat voor de spanning op, maar een hoog tempo in afzonderlijke spellen, zorgt voor een hoog tempo in de hele serie, waardoor er meer actie in voor komt, ook dat is een kwaliteit die meer naar voren moet komen.
Een pluspunt vind ik ook de opdrachten uit te voeren op zeer afwisselende tijdstippen (overdag, ‘s nachts). Tevens vond ik de aanwijzing in de koker wel een goed idee, maar ook dat kon met nog meer diepgang.
Ik dacht dat ik eigenlijk wel meer ideeën zou hebben, maar dat valt VET tegen. Toen de vorige serie afgelopen was, had ik er zat, maar dat is inmiddels allemaal weer uit mijn hoofd gewist. Misschien dat ik later terug kom, als ik meer ideeën heb.
Veel groetjes (
Sorry voor de lap tekst), Eirc
Oh ja, die BN-ers. Zorg dat het een erg gevarieerd zooitje BN-ers wordt. Die weten waar ze aan beginnen, en die op een bepaalde manier toch strijdlustig blijven (niet alleen maar het vakantie gevoel, maar een duidelijke prijs voor de winnaar).