Auteur Topic: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]  (gelezen 65403 keer)

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #160 Gepost op: 9-07-2004, 17:15:51 »
Gisteren zat ik 'Daar blijf je voor thuis' te kijken en toen zag ik weer een fragment van de voorganger's van Wie is de Mol.
Bodaar en Deul over de grens met Bas Westerwiel.
Erg leuk omdat weer is te zien. ::ok:: (Meschien weer is compleet HH op vrijdag avond..)
Meschien moeten ze Deul over de grens weer is maken of Bas vragen om mee te doen met Wie is de Mol Vips.
Angela Groothuizen deed zelf ook een keer mee aan Deul over de grens met Bas.
« Laatst bewerkt op: 9-07-2004, 17:19:03 door Pierce Brosnan »

Offline Eirc

• Forumlid
  • de lokroep roept
« Reactie #161 Gepost op: 16-07-2004, 22:11:09 »
Hadden ze al bekend gemaakt dat WieIsDeMol in Australië zal worden opgenomen???
(volgens mij was het gister of eergister bij een sbs-show-nieuws-program-iets-ding)
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #162 Gepost op: 17-07-2004, 10:22:56 »
Ik had het nog niet gehoord, cool zeg!  ::ok::

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Never say more than is necessary
« Reactie #163 Gepost op: 17-07-2004, 17:52:54 »
Hadden ze al bekend gemaakt dat WieIsDeMol in Australië zal worden opgenomen???
(volgens mij was het gister of eergister bij een sbs-show-nieuws-program-iets-ding)

Mooie omgeving om het op te nemen denk ik zo. Hoop dat ze veel in de natuur zullen filmen.. Maar ze zitten ergens aan de kust of niet?! In het midden is er alleen maar woestijn.. In ieder geval is het leuk!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #164 Gepost op: 18-07-2004, 21:57:27 »
Nou, ik wil geen roet in de ogen (huh? ja!) strooien, maar is het niet hèèl onwaarschijnlijk dat deze weer in Australië wordt opgenomen, net als WIDM1?

Zal wel aan mij liggen  :-\\
Take a glorious bite out of the whole world

Offline highwaykind

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
« Reactie #165 Gepost op: 19-07-2004, 13:19:10 »
Hm.. eens denken.

In ieder geval een paar theatermakers/cabaretiers :)
Thomas Acda
Paul de Munnik
Erik van Muiswinkel
Diederik van Vleuten
Jan Jaap van der Wal
Raoul Heertje
Peter Heerschop

Jack Spijkerman

Harm Edens, van dit was het nieuws.
( voor een leuke selectie bekende en misschien iets minder bekende nederlanders - bekijk de gastenlijst van Dit was het nieuws eens , daar zitten een hoop leuke tussen.)

Ilse de Lange lijkt me ook erg leuk

Sporters

Richard Kraij....czeck - help hoe schrijf je dit ?)
of Raymond Sluiter

Anky van Grunsven
dan nog bijvoorbeeld een volleyballer, een darter, een wielrenner, een voetballer ( of een acteur uit All Stars )?

Het lijkt me wel handig om een groep mensen te nemen waarin iedereen elkaar even slecht kent..

Wendy van Dijk is leuk....

Liever niet te veel soapies.. (pick one ).

Het probleem wordt vooral denk ik mensen vinden die voor een langere periode van huis weg willen en kunnen, en er voor zorgen dat er niet al te veel "nep' mol acties ondernomen worden ( laatste NL mol vond ik dat iets te veel gebeuren  - was wat jammer ).

Ik vind het "goede doelen" idee waarbij elke persoon voor een doel speelt wat minder, wel kan "afgesproken" worden dat de winnaar zijn prijs doneert aan weet ik wat, maar dan pas achteraf . Het moet wel een echte MOL serie worden als het aan mij ligt .. volgens mij kan het best leuk worden met (semi) bekende nederlanders, als je ze maar goed uitzoekt :)
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline fenn

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik koe van you..!
« Reactie #166 Gepost op: 20-07-2004, 12:14:29 »
Nou, ik wil geen roet in de ogen (huh? ja!) strooien, maar is het niet hèèl onwaarschijnlijk dat deze weer in Australië wordt opgenomen, net als WIDM1?

Zal wel aan mij liggen  :-\\

Was inderdaad op tv...angela vertelde zelf dat ze weer naar australië gaan om de mol op te nemen. Dus 't ligt aan jou ;-)
een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #167 Gepost op: 20-07-2004, 12:16:25 »
Hmm... had liever een nieuw land gezien :(

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 20-07-2004, 18:25:01 »
Mss een tussenlanding ::jaja:: :)

Offline Avron

• Forumlid
  • Voor wie valt het doek?
« Reactie #169 Gepost op: 21-07-2004, 01:53:46 »
Mijn lijstje...
Bert Visscher
Astrid Joosten
Mart Smeets
Jochem van Gelder
Raymon Sluyter
Ruud van Nistelrooij
Daphne Bunskoek
Wendy van Dijk
Peter R. de Vries
Toch bedankt!

Offline lynnlynn

• Forumlid
Mol '05 idee
« Reactie #170 Gepost op: 21-07-2004, 12:01:18 »
Ik ben ook bang voor een 'Bobo's in the bush'-effect bij een WIDM met BN'ers. Misschien een idee; pols alle kandidaten die aan eerdere Mol-series hebben meegedaan voor een nieuwe deelname. Je zou dit zelfs uit én de Nederlandse én de Belgische series kunnen doen. Op die manier zouden de AVRO en TV1 samen de productie kunnen doen om de kosten te delen. Op die manier heb je én bekende koppen én minder kosten. De ervaring die de kandidaten meenemen uit vorige series geeft ze een 'edge' waardoor het spannender wordt. Als extra intro afleveringen kun je de kandidaten voorstellen met een flashback-structuur; wat deden zij in eerdere afleveringen. Da's een goedkope afleveringen want het is slechts montage van oud materiaal met een nieuwe voice over. Als locatie stel ik Italië voor. Het is weer tijd voor een 'mooi-weer-decor'.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #171 Gepost op: 21-07-2004, 12:36:13 »
Mja, goed concept, behalve:

- zoals Angela op de molfandag duidelijk maakte liggen IDTV en Woestijnvis (of AVRO en TV1) elkaar absoluut niet
-De ervaring is aan de ene kant leuk, aan de andere kant is het mss wel leuk om juist mensen te zien die er absoluut niet op voorbereid zijn
-TV1 zou Italië nooit kiezen als bestemming, wwant DeMol3 speelde zich daar al af....

Ik zou opzich nog wel eens een WIDM willen zien met het CMC-concept (dus de hele wereld rondreizen).

Offline Avron

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 21-07-2004, 14:53:10 »
Ik zou opzich nog wel eens een WIDM willen zien met het CMC-concept (dus de hele wereld rondreizen).

Dat kost niet veel, wil je zeggen. Ik ben wel voor het idee van lynnlynn. Het zijn bekende mensen die het spel goed kennen en er ook echt voor gaan om dan misschien alsnog te winnen, als ze dat bij eerdere molserie niet gelukt is. Ik zie er wel wat in. De motivatie is er in ieder geval dan wel en het is zeker spannender.
Toch bedankt!

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #173 Gepost op: 21-07-2004, 16:13:30 »
Ik ben wel voor het idee van lynnlynn. Het zijn bekende mensen die het spel goed kennen en er ook echt voor gaan om dan misschien alsnog te winnen, als ze dat bij eerdere molserie niet gelukt is. Ik zie er wel wat in. De motivatie is er in ieder geval dan wel en het is zeker spannender.
Ja, misschien wel.

Goed, laten we er even van uitgaan dat we als locatie Australië hebben, wat voor opdrachten willen we absoluut nog zien? En welke zeker niet?

Ik wil zelf nog wel veel opdrachten zien zoals die in de laatste aflevering zat, met die raadsels in die gevangenis...

Offline Avron

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 21-07-2004, 16:26:32 »
Ik vond die opdracht met die geldwagen erg leuk en spannend. Maar ik weet niet of je wel weer opdrachten moet doen, die al wel gebruikt zijn. Ik denk dat het leuker is wanneer je echt gewoon nieuwe opdrachten hebt. Anders lijkt het meer een compilatie.
Toch bedankt!

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #175 Gepost op: 21-07-2004, 16:30:20 »
Nee, wat voor soort opdrachten. Natuurlijk wil ik niet dat ook maar één opdracht herhaald wordt. Daarom had ik ook liever niet Australië weer gehad.

Offline Avron

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 21-07-2004, 16:37:15 »
Ik snap wat je bedoelt. Ik hou zelf wel van echt spannende opdrachten. Niet van die opdrachten zoals die in serie 4 van: Ik ga op reis en neem mee. Er moet wel veel gebeuren in een opdracht en de opdracht moet goed uitgedacht zijn.
Toch bedankt!

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #177 Gepost op: 21-07-2004, 17:54:06 »
Lastig hoor...die gevangenisopdracht aa het einde van de vorige reeks die was echt meesterlijk. Veel molkansen, veel te doen, mol kon worden 'gespot', spannend, redelijke moeilijkheidsgraad. Leuk! Bovendien mag er (vinnik) qua opdrachten ook best wel een paar in die al geweest zijn. (bv. de mooiste opdrachten uit Belgische serie of opdrachten waar je op meerdere manieren kan mollen)

Offline lynnlynn

• Forumlid
Nieuwe mol
« Reactie #178 Gepost op: 23-07-2004, 11:56:59 »
Dat van Italië is een 'misser' van mijn kant. Ik vind het een mooi land en omdat het niet zo ver van NL af is bespaar je kosten (zeker t.o. een trip naar Australïe). Ik was even vergeten dat er al een Belgische Mol-reeks in Italië was geweest. Klinkt gek maar ik heb van de Belgische series nauwelijks iets gezien.

Australië lijkt mij geen goed plan. Ten eerste kost het volgens mij een vermogen om daar heen te gaan met alles en iedereen. Dan zijn er ook genoeg Europese landen die mooi en aantrekkelijk zijn om iets op te nemen. Bijv. Ierland, Scandinavië, Griekenland. Misschien lijkt Ierland teveel op Schotland en Scandinavië teveel op Canada maar ik denk dat dat niet het belangrijkste is. Ten tweede; het is al eens de locatie geweest en met zoveel landen in de wereld moet je toch iets nieuws kunnen verzinnen. Het zal 'm ook in de kosten zitten maar je kunt bij wijze je atlas pakken en blind prikken. Als je dan toch die kant op gaat, kies dan voor Nieuw Zeeland of Japan.

Belangrijker zijn interessante kandidaten - begrijp mij goed, ik heb ook liever nieuwe onbekende landgenoten maar mijn ideëen zijn bedoeld als frisse variaties op misschien half vaststaande besluiten - en interessante spellen. Het hergebruiken van spellen lijkt mij niets omdat de toekomstige kandidaten die een beetje snugger zijn ter voorbereiding oude series hebben gezien of gaan kijken. Als je dan al weet wat de haken en ogen aan een spel zijn dan is het niet leuk meer. Bovendien is het voor de Mol dan ook erg lastig om Mol te zijn. Nieuwe spellen is voor iedereen nieuw; nieuwe winstkansen en nieuwe molkansen.

De CMC-opzet klinkt leuk want het is qua Mol vernieuwend. Toch denk ik dat het geen goed idee is. Ten eerste de al genoemde hoge kosten. Daarnaast; er zijn ander programma's die zoiets gebruiken. De kracht van de Mol vind ik juist dat het zich binnen één land afspeelt.

Offline brutaaltje

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 24-07-2004, 13:14:50 »
Ik ben tegen een serie van Wie is de Mol met bekende Nederlanders. Dat soort rommel hebben we al genoeg op de buis. Bah!  :\'(