Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 108367 keer)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #1060 Gepost op: 20-10-2024, 12:03:51 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #1061 Gepost op: 20-10-2024, 13:12:11 »
Het wordt wel een beetje een vreemde discussie met alleen maar teksten onder spoilers.
We kunnen het toch ook gewoon hebben over de afleveringen die via RTL4 zijn uitgezonden.
Dan is het toch overduidelijk dat er iets aan de hand is met Niels. Bij het ontbijt was toch al heel erg duidelijk dat er één bord te veel was en men er in eerste instantie vanuit ging dat er iemand was verleid. Toen bleek er toch iemand te zijn vermoord. Iedereen kent dus heel goed de regels van het spel. De verraders kunnen kiezen uit iemand vermoorden of iemand verleiden, maar niet beide. Dat verhaal van Niels aan de ronde tafel sloeg dus nergens op.
Dat ze er nu vanuit gaan dat Niels een getrouwe moet zijn snap ik echt niet.

Offline JP1999

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
« Reactie #1062 Gepost op: 20-10-2024, 13:32:22 »
Het Halloweenseizoen is enorm vermakelijk  ::bravo:: afl. 1 & 2 waren nog een beetje een opwarmer, maar vanaf afl. 3 is het echt heel leuk! Leuke drama, leuke tactieken  ::jaja::

Ik skip nog wel altijd de proef wanneer ze in teams spelen, daar gebeurt gewoon zo weinig. Ik heb nooit het idee dat ik iets heb gemist, omdat alle kandidaten altijd hetzelfde belang hebben . Die opdracht met de gifbekers was dan wel weer interessant  :D

(spoiler andere seizoenen)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #1063 Gepost op: 22-10-2024, 10:33:34 »
De vraag is vaak spelen de verraders het goed, of de getrouwen het slecht .  Als je een groep getrouwen treft waarin iedereen schaap speelt en niemand een open blik lijkt te hebben, hoef je als verrader maar een steen om te duwen en krijg je de hele groep als dominostenen er achteraan.

Het loont in het huidige format totaal niet im vanaf afl 1 te gaan viseren op verraders aan de ronde tafel, want dan krijg je te maken met verleidde getrouwen . Dus is het zinvol om je gedachtes te laten gaan over echte verraders en bij de verbanning je pijlen te richten op kanonnenvoer .

Ik zou wel eens een serie willen zien waarin ze echt stellen het spel eindigt als de verraders eruit liggen en bv bij afl 5,8 een verleiding erin zetten ongeacht hoeveel verraders er nog zijn. Dan kan je met direct gericht jagen heel snel een einde aan het spel hebben en dat de getriuwen winnen, of je eindigt met meer verraders dan in begin. Maar je bent af van het gegeven dat je pas later verraders gaat  verbannen

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #1064 Gepost op: 24-10-2024, 18:22:08 »
Dat gaat nooit gebeuren, ze gaan echt geen dure productie op touw zetten om vervolgens na 3 dagen maar weer in te pakken omdat alle verraders zijn ontmaskerd. Dat risico neem je niet.

Als men iets anders wil proberen, voeg een ziener of heks onder de getrouwen toe.  ::jaja::

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #1065 Gepost op: 26-10-2024, 16:46:54 »
Finale op Videoland

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #1066 Gepost op: 26-10-2024, 19:36:40 »

Wat is dit ? Nav finale videoland

« Laatst bewerkt op: 26-10-2024, 20:14:32 door Tarbozan »

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #1067 Gepost op: 27-10-2024, 00:08:34 »
Hoe dom kun je zijn. Het was toch overduidelijk dat Niels een verrader is en Sander maakte zich ook al erg verdacht door Niels zo te steunen. Eigenlijk nog een toeval dat ze bij Sander uitkwamen omdat deze (toevallig) nooit op een verrader heeft gestemd.
Ben benieuwd wat de finale gaat brengen. Het zou wel heel erg stom zijn als ze nu nog niet door hebben dat Niels een verrader is.

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #1068 Gepost op: 27-10-2024, 09:22:09 »
Finale op Videoland

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #1069 Gepost op: 28-10-2024, 17:18:16 »
Echt fantastisch gespeeld door
, helemaal verdiend! ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline domol2

• Forumlid
« Reactie #1070 Gepost op: 29-10-2024, 07:20:38 »
Echt fantastisch gespeeld door
, helemaal verdiend! ::bravo::

Ik wil niet heel negatief overkomen hoor natuurlijk goed gespeeld. Maar het werdt hem ook wel heel makkelijk gemaakt ook natuurlijk. Misschien ben ik zelf een iets te grote verrader fan. Maar als getrouwen/ kandidaat kijk je toch voorgaande seizoenen neem ik aan? Dan leer je toch van fouten die andere getrouwen gemaakt hebben. Zelfde als heel die discussie of Niels nu wel verleid zou zijn of niet en dat alsnog iemand vermoorden. Dat verhaal zou sowieso al een teken zijn om Niels er uit te stemmen alleen al om te weten of zijn verhaal klopt

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #1071 Gepost op: 2-11-2024, 22:12:49 »
Waar zitten we naar te kijken in de finale. Hoe duidelijk moet het er nog bovenop liggen dat Niels de verrader is.
Daar komt bij, snappen de makers de spelregels wel? Op het moment dat ze Maik verbannen moet deze toch niet zeggen of hij een verrader of getrouwe is. De rest moet dan maar beslissen of ze denken dat ze Maik als laatste verrader hebben verbannen en doorgaan of stoppen, precies zoals ze dat bij onze zuiderburen deden.
Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat die finale een toneelstukje was, omdat het duidelijk was dat Niels een verrader is. Dat de getrouwen hem als eerste verbannen zou niet echt spannende TV hebben opgeleverd, dus dan maar een toneelspelletje. Ik meende het ook een beetje te kunnen zien aan het lachje van Leslie in het onderonsje met Niels. Iemand die dit ook zag?

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #1072 Gepost op: 2-11-2024, 22:33:26 »
Waar hebben we naar zitten te kijken, vroeg ik me ook af. Niels was zo overduidelijk een verrader, van zijn standaard rode hoofd tot zijn leugen over de verleiding. Tegelijkertijd is dat overduidelijke misschien ook wel waarom hij door Lesley en Remy niet verdacht werd. Knap dat Niels als minst onopvallende speler de winst heeft weten te pakken.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #1073 Gepost op: 5-11-2024, 08:40:03 »
Waarom noemen we het knap van niels dat hij wint als het overduidelijk het matige spel is van de getrouwen dat niels de winst geeft.

Dit is alsof je als laatste man,drie meter opzij stapt als de spits met de bal richting doel rent en je ook nog eens tegen de keeper zegt dat hij naar zijn vrouw moet gaan kijken .

Door de rare kronkel uitleg van niels staat er al tijden met neon letters verrader op zijn hoofd en dat is ook zo uitgesproken, maar toch gaan les en remi liever met een verrader in zee dan met de mede bondgenoot.

Leuk seizoen maar dit wierp echt een schaduw over de serie

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #1074 Gepost op: 5-11-2024, 10:13:47 »
Dat is toch fantastisch bedacht/gespeeld van Niels? Dat hij zich eruit heeft gepraat is ongelooflijk knap. ::bravo::

En natuurlijk ook heel naïef van de anderen. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #1075 Gepost op: 5-11-2024, 10:58:23 »
Het resultaat wil nog niet per se iets zeggen over hoe goed zijn spel was inderdaad, hooguit ten opzichte van de rest. Ik denk dat het fair is om te concluderen dat hij deze finale het minst slecht speelde ;D In een ander seizoen was hij waarschijnlijk halverwege al levend begraven.

Valt sowieso wel op dat de uitkomst deze mensen gewoon echt niks kan schelen. Dit is een van de vele programma's die ze 'doen'. De meesten hebben het misschien af en toe eens langs zien komen op tv maar hebben verder geen idee waar ze mee bezig zijn en vinden het gewoon belangrijker om weer een paar uurtjes leuk op tv te zijn en te netwerken dan om dit te winnen. Waarschijnlijk terecht ook, het prijzengeld weegt gewoon niet op tegen eventuele imagoschade, verbroken vriendschappen en wat je op social media kunt verdienen als je er nog populairder van wordt. Beetje cynische conclusie misschien, maar je ziet het in buitenlandse versies en in andere realityseries ook. Niet eens per se alleen bij series waar celebrities aan meedoen, juist ook onbekende mensen kunnen meer verdienen door professioneel influencer te worden na een programma dan het prijzengeld voor het winnen van het programma.

Oftewel, onbekende mensen casten die elkaar niet kennen en goud maken van dat zilver ::hypocriet::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #1076 Gepost op: 5-11-2024, 11:25:25 »
De oplossing is gevonden door de Vlaamse editie, daar spelen ze niet om geld maar gaan de spellen over een sleutel naar de wapenkamer. Dat levert meteen meer tactisch spel op, verraders die spellen saboteren of juist teams die zich extra inzetten voor de spellen. Het zilver is de laatste jaren (ook in dit seizoen) bijzaak.