Wat een heerlijk inkijkje in de menselijke psyche is dit spel toch.
Inderdaad, mensen zijn kuddedieren. En in dit spel is er altijd belang bij strategisch stemmen, simpelweg zodat je zelf overleeft. Dus het is te snappen, maar fraai is het niet. Dat maakt dit zo'n goed spel. Heerlijk hoe de regels zo simpel zijn - eigenlijk doe je niet veel meer dan een groep in 2en splitsen - en er zo'n complex spel uit komt.
Vind het leuk dat Selma het spel anders bekijkt en vraagtekens zet bij het stemgedrag. Hou ik van
Ik was bang dat ik dit een heel stom seizoen zou vinden vanwege de actie van de dames-verraders om hun broeder te verraden, maar voor het spel en de spanning is het denk ik goed dat het niet gelukt is. Dit kan nog interessant worden. Sander - ik weet het nog steeds niet zo, ik vind hem nog steeds aan alle kanten "verrader" uitstralen. Maar misschien gaat het over. In elk geval hebben de dames nu wel een argument - mócht Sander er uit gestemd worden ooit, dan kunnen de dames zeggen, "we hebben het in aflevering 2 al gezegd, dus wij staan aan de getrouwe kant".
Wat ik nou niet helemaal begrijp is die dodenlijst. Hoe lang is die "geldig", m.a.w. hoe veel nachten zijn de andere spelers veilig? Het lijkt mij niet dat dit gewoon de mensen zijn die de komende 4 nachten gaan afvallen, toch? Of is het maar 1 nacht, en kunnen de verraders volgende week gewoon weer iedereen kiezen?