Ik vind het bijzonder hoe anders er in Nederland wordt gespeeld vergeleken met andere landen. Voor mijn gevoel spelen de Nederlanders het veel meer op de persoon, waar er in vrijwel alle internationale edities die ik heb gezien meer op gedrag wordt gespeeld. Dat er serieus mensen op Jill willen gaan stemmen zonder dat überhaupt bekend is welke rol ze speelt, is bizar.
Jammer dat de vier terugkeerders allemaal getrouwen zijn trouwens. Het was voor het spel leuker geweest als er tenminste een verrader tussen had gezeten. Nu heeft hun toevoeging aan de groep weinig zin, al helemaal niet als er meteen eentje wordt geëlimineerd. Dat is van de productie echt een gemiste kans!
De verraders doen het redelijk. Tom is de populairste man uit het kasteel die veel steun krijgt. Tegelijkertijd ligt hij al geregeld onder vuur, op een gegeven moment zullen er bij de deelnemers toch kwartjes gaan vallen. Dan Ebru, na haar zeer opvallende start is ze ondergedoken. Ik vraag me af hoe lang ze dit vol gaat houden. Ihsane lijkt het het beste gaan doen, al reageerde ze wel erg verschrikt in dat gesprek met Katelijne.