Wat ik prima vind is dat ze een fanatieke getrouwe was en nu een fanatieke verrader is. Zoals gezegd, haar plan om uiteindelijk alleen in de toren achter te blijven, daar kan ik me ook wel in vinden (zeker omdat Tom en Ebru zo verdacht waren). Alleen de manier waarop ze het deze aflevering aanpakte (en op Het gebeuren reageerde) maakt dat Kim onnodig erg onsympathiek (eufemisme) op me over is gekomen.
Wat ik lastig om te zien vond, is dat ze Ebru onnodig voor de trein gooide. Ebru was namelijk zeker nog te redden bij DEZE ronde tafel. Het plan was om voor Cathlijn te gaan, Kim heeft zich actief ingespannen om de stemmen op Ebru te brengen. Als Kim gewoon voor cathlijn gegaan was, was haar plan een dag later, naar ik aanneem, geslaagd (zoals jezelf aangeeft was Ebru. Niet te redden) dan zou Ebru sowieso eruit gaan.
Aan de andere kant zorgde de actie Kim wel voor een lol-moment dat ik niet gehad zou hebben als Kim gewacht zou hebben, dus in die zin heb je gelijk… achteraf was het helemaal niet lastig, het voelt nu eerder als een soort Karma.
Kim lijkt zichzelf namelijk in haar voet geschoten te hebben door Ebru op deze manier een mes in de rug te steken. Als ze een dag gewacht had, was de verbanning natuurlijker verlopen en had Ebru niet haar bom op Kim laten vallen. Bovendien is cathlijn er nu nog en die heeft de betekenis van die bom opgepakt! Al met al was Kim te gretig en ik verwacht dat dat haar een verbanning gaat opleveren.
Even nog iets anders, waar ik ook wel om moest lachen is dat onze fladderaar cathlijn het opeens bij het goede eind heeft met Kim en Tristan in de toren.