ik vraag me ook sterk af of er nog een volgend seizoen komt
Waar is die twijfel op gebaseerd?
Ik mag toch aannemen dat het gedrag van één kandidaat niet een doorslag geeft om wel of niet door te gaan.
Hooguit is het een lesje iets minder theatrale mensen als kandidaten kiezen.
Goed seizoen tot en met de voorlaatste aflevering. Meneer Keizers helpt het persoonlijk om zeep in de laatste aflevering. Hopelijk daarmee zijn tv-carriere ook.
Ik zou graag de lijn van Tijl willen volgen: dit is een spel, en het heet "de verraders". Liegen en bedriegen is de
bedoeling. Wel - dat is wat Stefano deed. Veinzen, manipuleren, allemaal onderdeel van het spel. Zeker in de rol van verrader, waar hij door de makers voor is geselecteerd. Het laat zien hoe serieus hij het spel neemt. Je mag de speelstijl van een kandidaat niet tof vinden - en als het om Stefano gaat ben ik het met je eens dat ik zijn speelstijl niet tof vind - maar het blijft
de speelstijl van een kandidaat in een spel. Wat mij betreft zouden de echte wereld en de spelwereld gescheiden moeten zijn (met uitzondering van het prijzengeld). Dus ik vind de verwensing dat zijn tv-carrière "hopelijk om zeep geholpen wordt" (niet mijn woorden, zie citaat) dus echt verkeerd. Wie dat zegt, houdt spel en werkelijkheid niet goed uit elkaar.
Ik ben het er wel mee eens dat deze slotaflevering niet zo leuk was als de rest, dankzij Stefano's manier van spelen. Maarja, het is wat het is. Dat risico namen de makers door hem te kiezen als verrader. De rest van het seizoen vond ik leuk en ik heb er toch van genoten, dus voor mij is een mindere slotafelvering geen reden om het seizoen als geheel slecht te waarderen. Tot het schild-misverstand met Jamie ging het eigenlijk gewoon heel goed, en dat was tof om te zien.
En ik blijf het bizar vinden dat je een heel spel kan maken met weinig meer dan een groep mensen in 2 groepjes verdelen. De menselijke psyche is echt
weird.