Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 108546 keer)

Offline Molow

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #820 Gepost op: 14-04-2023, 11:29:06 »
Sander zal Jordy nooit vermoorden.
Dat vind ik ook wel het nadeel van twee broers in een serie waarbij er één ook nog verrader is.

Stelde Sander dat eerder niet zelf voor toen hij verdacht werd, om de verdenking van hem af te halen, en dat Katinka en Maria het geen goed idee vonden? Of heb ik dat verzonnen
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Joey94

• Forumlid
« Reactie #821 Gepost op: 14-04-2023, 21:54:01 »
Deze aflevering kon me niet echt bekoren.
Van veraf was duidelijk dat Jan eruit zou gaan.
Jammer dat Selma niet verleid was als verrader. Was heel benieuwd geweest hoe zij dat had gedaan!
De missie stelde niet veel voor en werd - vond ik - heel dom gespeeld. Gewoon maar wat gooien en vooral bij de eerste duo's, in plaats van tactisch nadenken wie je het gunt om naar de wapenkamer te gaan, en daarop mikken. Al snap ik ook dat dat misschien ook niet altijd slim is, omdat je dan wel heel erg op de voorgrond treedt qua tactiek, maar nu werd het wel heel ondoordacht gespeeld.
Dat verleiden opeens is veranderd in chanteren is ook bijzonder. Doet me vermoeden dat het een ingreep van de productie is, omdat ze volgens mij bang zijn dat alle verraders er al uit zullen zijn voordat de finale begint, en er dan niks meer te spelen zou zijn. Noor en Billy hebben alles meteen door, en ook dat Jordy er waarschijnlijk bijgekomen is, dus ik ben een beetje bang dat er niet zoveel spanning meer gaat zijn de rest van het seizoen.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #822 Gepost op: 14-04-2023, 22:31:02 »
Jammer Jan, had het m gegund maar hij zat er doorheen.

Sander had nooit zijn broer moeten kiezen, veel te doorzichtig.  ::ohno::

Getrouwen ftw.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #823 Gepost op: 14-04-2023, 22:33:49 »
Het was duidelijk dat Jan zich niet meer kon redden. Hij was moe en trok zijn rol niet.

Jammer dat Jordy verplicht werd om verrader te worden (die chantage is in buitenlandse series ook gebeurd, maar is toch jammer). Ik vind de keuze voor Jordy niet echt slim. Noor en Billy hebben het dan ook meteen door.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #824 Gepost op: 15-04-2023, 00:39:44 »
Dat zie ik toch echt anders. Het was Katinka (en Maria) die in aflevering 1 al besloten dat Sander niet goed genoeg was als verrader, en een aanval op hem inzetten. Dat heeft hij een kans gegeven, maar bij de tweede keer lijkt het me volkomken terecht dat hij denkt: "ok, als jullie het zó gaan spelen dan is de stront nu aan de knikker" en zich genoodzaakt ziet er tegen in verweer te gaan.

Ik vind zelf niet dat Sander het spel op een foute manier speelt, maar dat hij moest reageren op de destructieve speelstijl van de andere twee verraders. Maar goed misschien zie ik iets anders dan anderen.door een paar fanatiekelingen zoals Katinka en Selma die daardoor nogal een stempel op het spel drukken, en

Ben ik helemaal met je eens hoor. Geloof ook dat Sander redelijk trouw die eerste drie eenheid aanging met de dames, maar zij verraden hem al vrijwel meteen, met Maria die hem zelfs een tweede keer voor de bus probeerde te gooien. Dus Sander had groot gelijk wat mij betreft ook.

Nu voelt hij zich overhand oppermachtig en waant zich veilig. Niet zo'n slimme zet om zijn broer als medeverrader uit te nodigen wacht véél te doorzichtig. Ik denk dat we hier gelijk al juist zaten toen er geschreven werd na de eerste aflevering dat de 3 verraders slecht gekozen waren. Ik denk dat het programma dit onderhand wel heeft bewezen. Ongekend hoe snel alle verraders in de smiezen zijn gaan lopen, inclusief Sander. Straks zijn de broers ook ontmaskerd en gaan we naar verrader nummer 6 toe. Wat een slecht seizoen is dit. Makers hadden beter een Nathan en een Betty als verraders kunnen aanstellen.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #825 Gepost op: 15-04-2023, 00:44:31 »
Djeez. Het seizoen was al niet best en glijdt nu echt af naar een voor mij zeer bedenkelijk niveau . En dat ligt echt aan een aantal spelers die echt gewoon dit spel niet aan kunnen . De verspreking van Jan is hiervan een goed voorbeeld, maar ook het hele denken van Sander dat hij nu een opperverrader is . 

Even in het hele betoog geeft Sander een moment het idee dat hij hij doorheeft dat Noor het spel doorheeft en veer ik op , gaat hij dan toch een verstandige keuze maken bij de chantage en zijn kansen op verlenging in het spel vergroten . Maar nu hij kiest voor zijn broer , die hier zichtbaar niet blij mee is en zal dat nog minder zijn als de anderen vanaf het ontbijt meteen de andere Jordy gaan doorhebben .

Als makers had je dit kunnen zien aankomen , bij de keuze van de verraders.

Katinka een te uitgesproken persoon binnen de groep, Maria veel te aanwezig, Sander verraadde zichzelf al binnen half uur en zit er alleen nog om het mannen pact van Ferry, Billy en Chahid waar ook Noor bij betrokken is . 

Te zwakke verraders tegen een paar goede spelers , game over

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #826 Gepost op: 15-04-2023, 00:47:12 »
Deze aflevering kon me niet echt bekoren.
Ik vond deze aflevering eigenlijk de beste tot nu toe. Het begon al bij het ontbijt met de meezinger van Willeke Alberti. Noor die niet alleen Sander maar ook Jan meteen door heeft en doodleuk doet dat ze Jan totaal niet verdenkt. Ferri die meteen door heeft dat Jan zich versprak. Slimme vraag van Chahid(?).
Jan, die het aan de ronde tafel alleen maar erger maakt voor zichzelf, door alleen maar k*t argumenten te verzinnen waarom Ferri een verrader zou zijn. Terechte exit voor Jan.
En Jordy wordt nu alleen maar een blok aan de been voor verrader Sander.
Overigens vond ik het wel weer slim van Sander om mee te gaan met de Jan verdenking, anders was wel 200% zeker dat hij ook een verrader is.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2023, 00:49:26 door MartinJ »

Offline Whatthefrank

• Forumlid
  • Verliezend finalist WIDMO22 & winnaar RSC 26 + Z4P
« Reactie #827 Gepost op: 15-04-2023, 15:05:00 »
Ik heb in tegenstelling tot de meeste mensen tot nu toe redelijk genoten van het seizoen, maar na deze aflevering is het wel klaar. Je zag van mijlenver aankomen dat Jan eruit zou gaan. Dat Sander hierin mee moest gaan, is begrijpelijk. Ik had voor deze aflevering het idee dat hij nog wel onder de radar zat, maar blijkbaar dus niet. Wat een keuze dan om Jordy te chanteren, onbegrijpelijk, ofja.. Uit persoonlijk oogpunt snap ik het, maar speltechnisch is het zo'n beetje de domste move denk ik. had een Nathan, Chahid, Noor, wie dan ook uitgekozen. Alles was beter geweest. Dit gaan winst voor de getrouwen worden natuurlijk, spanning is definitief weg  ::ohno::
Er is geen Mol meer...

Offline JP1999

• Forumlid
  • Friends?
« Reactie #828 Gepost op: 15-04-2023, 15:54:41 »
Ik snap niet waarom hier zo negatief over het seizoen gedaan wordt. Er gebeurt heel veel, veel interessante dynamieken, goeie gesprekken, leuke argumenten, Noor en Billy die het helemaal door hebben, Selma's betogen... het kan niet ieder seizoen zo zijn dat de verraders zo eindeloos onverdacht blijven. Ik denk dat sommigen te veel gewend zijn aan WIDM waar alle discussies eruit worden geknipt en er voor een schoolreis-edit wordt gekozen met vrijheid-blijheid

Zelf vind ik het een mega leuk seizoen  ::bravo:: Het programma draait echt om het sociale, de opdrachten zijn nooit echt spectaculair geweest, maar dat maakt me niet zo veel uit. Is maar een klein onderdeel van de aflevering.

Alleen de keuze voor Jordy van Sander is wel jammer omdat ik denk dat het wel heel erg duidelijk is hoe het zit wanneer één van hen ontmaskerd wordt. Jordy heeft bij de afgelopen 7 ronde tafels vrijwel niets gezegd overigens. Ik denk dat ie snel door de mand valt

EDIT: ik zou het wel een leuke toevoeging vinden als er beelden zijn van de verbannen/vermoorde kandidaten die te horen krijgen wie de Verraders zijn. Ik ben best wel benieuwd naar bijv. Thomas' reactie op Maria en Selma's reactie op Jan, maar die beelden zijn er niet (?)
« Laatst bewerkt op: 16-04-2023, 02:16:54 door JP1999 »

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #829 Gepost op: 16-04-2023, 19:16:16 »
Wanneer een van hen ontmaskerd wordt?  Ehm Sander is al lang ontmaskerd , alleen hebben ze hem nog niet verbannen .

Ik zeg as aflevering het hoofd van Sander op het hakblok en daar maar hopen dat Jordy hem niet te hard gaat verdedigen .

Nee dit is echt verraders-getrouwen. 0-12 of zo

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #830 Gepost op: 16-04-2023, 21:08:57 »
Ik vond het, net als velen hier, een domme move van Sander om zijn broer erbij te halen.

Maar ik vond het ook een domme move van de makers om Sander verrader te maken.

Maar de domste move vond ik nog wel het plan van de makers om twee broers in hetzelfde seizoen te laten meedoen. Ik vind dat gewoon het spel verstoren. Dan zijn er namelijk 2 mensen die niet neutraal zijn naar alle deelnemers. Dat gaat geheid invloed hebben. Dat blijkt maar weer.

Edit: ik denk dat jullie wel gelijk hebben dat er dit seizoen eigenlijk géén goede verraders gekozen zijn. /edit

Ik vond het wel lekkerder kijken zonder Selma. Nu komen andere deelnemers, die eerder minder opvielen, meer naar voren.

Jordy is nu verrader nummer 5 ofzo? Ik ben benieuwd wanneer er nou eens géén verrader meer terug kan komen. Wat heeft het voor de getrouwen voor zin om verraders te vermoorden als die gewoon weer terugkomen?
« Laatst bewerkt op: 16-04-2023, 21:22:59 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Whatthefrank

• Forumlid
« Reactie #831 Gepost op: 16-04-2023, 21:50:53 »
Tijl gaf deze aflevering al aan dat dit de laatste kans was. Maar het zit me toch niet lekker. Dat er 1 keer iemand overgehaald kan worden om verrader te worden, oke. Maar dat dat dit seizoen ineens vaker kon, dat kwam voor mij echt uit de lucht vallen. Ik kijk het seizoen nog wel af maar we weten denk ik allemaal wel hoe het afloopt  ::)
Er is geen Mol meer...

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #832 Gepost op: 17-04-2023, 08:21:38 »

Maar de domste move vond ik nog wel het plan van de makers om twee broers in hetzelfde seizoen te laten meedoen. Ik vind dat gewoon het spel verstoren. Dan zijn er namelijk 2 mensen die niet neutraal zijn naar alle deelnemers. Dat gaat geheid invloed hebben. Dat blijkt maar weer.

In het Vlaamse seizoen deed een koppel mee, dat gaf wel een leuke dynamiek (enkele deelnemers waren overtuigd dat 1 van hen een verrader moest zijn)
klaar voor de strijd

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #833 Gepost op: 17-04-2023, 22:42:19 »
Afgelopen weekend het Engelse seizoen gebinged, wat een geweldig seizoen, als je Videoland hebt echt een aanrader  ::jaja::

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #834 Gepost op: 18-04-2023, 13:43:12 »
Tijl gaf deze aflevering al aan dat dit de laatste kans was. Maar het zit me toch niet lekker. Dat er 1 keer iemand overgehaald kan worden om verrader te worden, oke. Maar dat dat dit seizoen ineens vaker kon, dat kwam voor mij echt uit de lucht vallen. Ik kijk het seizoen nog wel af maar we weten denk ik allemaal wel hoe het afloopt  ::)
Dat is heel duidelijk een tekortkoming in het concept van het programma. Zonder verraders heb je geen programma meer. Ik zou dit als volgt oplossen. De verraders mogen vóór aflevering x maximaal één keer een getrouwe proberen over te halen om verrader te worden.
Op het moment dat er geen verraders meer over zijn, dan hebben de getrouwen gewonnen. Als er dan nog genoeg kandidaten over zijn, dan begin je met deze kandidaten weer van voren af aan. Ruben tikt één of meerdere kandidaten aan die verrader worden. Afhankelijk van het aantal kandidaten dat nog over is. Of je dan met een nieuwe hoop zilver begint weet ik nog niet. Maar dan heb je gewoon weer een eerlijk spelletje. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Als de spelregels het toelaten dat er telkens nieuwe verraders worden gejongd, dan zou ik proberen om een groepje mee te krijgen om juist geen verrader te verbannen, maar een Getrouwe die je liever kwijt dan rijk bent. Bijvoorbeeld een Getrouwe die zonder maar één goede reden iemand eruit pikt alleen omdat hij of zij vindt dat het een verrader is. Zeg maar het type Selma.

Offline edgomo

• Forumlid
« Reactie #835 Gepost op: 18-04-2023, 14:32:27 »
Maar zo moet je het toch sowieso spelen. Er zijn 17 getrouwen en en kunnen er maar 3 in de finale staan. Dus het kan geen kwaad om ongeleide projectielen als Selma uit het spel te spelen, ongeacht of ze verrader of getrouwen zijn. Je moet de verraders kwijt omdat ze je kunnen vermoorden, maar je moet ook de meeste getrouwen kwijt om in de finale te kunnen komen.

Het is overigens Tijl die op schouders tikt, niet Ruben, maar dat is een detail.

Offline jorge

• Forumlid
« Reactie #836 Gepost op: 19-04-2023, 01:04:16 »
Dat er iets verzonnen moet worden indien de verraders te snel ontmaskerd zijn is een feit. Nu voelt het nogal kunstmatig aan hoe ze de verraders maar in leven willen houden. Dit jaar zijn de getrouwen overduidelijk beter, maar dit wordt niet echt beloond op deze manier. Een tweetal ideeën die dit probleem voor mij zouden oplossen:

- Indien de laatste verrader gepakt wordt kan hij/zij een testament opstellen: Hierin kan hij/zij de bezittingen van de verraders nalaten aan 1 persoon (of bijvoorbeeld 2 als de groep heel groot is)
Deze persoon wordt dan geen verrader, maar de erfgenaam, zonder dat deze het zelf weet. Aan de getrouwen is het dan vervolgens om de erfgenaam te verbannen. Dit zorgt dan namelijk alsnog voor een ronde tafel moment. Neem je de erfgenaam mee naar de finale, dan zal deze in naam van de verraders alsnog winnen. Dit zorgt denk ik alsnog voor een leuke setting waarin men vol elkaar kan gaan verdenken.

De moorden laat je vervolgens uitvoeren door degene die dolk bemachtigt uit de wapenkamer. Zo krijgt dat item ook eindelijk een functie. Het schild kan gewoon blijven bestaan in zijn huidige vorm.

- Je laat de getrouwen die overblijven zodra de laatste verrader gevonden is zelf het spel uitspelen tot ze met drie mensen over zijn. De moorden worden gepleegd door iedereen anoniem een stem te laten uitbrengen. Degene die de meeste stemmen ontvangt verlaat het spel.
Voor de ronde tafel ontvangt iedereen 1 uit te brengen stem per ronde, ( maar het aantal keer dat je op een verrader hebt gestemd zorgt voor een extra stem). Dit is een beloning voor de getrouwen die op het juiste spoor zaten. Het is aan de kandidaten zelf om te bepalen of ze 1 stem, of meerdere stemmen inzetten.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #837 Gepost op: 20-04-2023, 08:37:04 »
Deze persoon wordt dan de erfgenaam, zonder dat deze het zelf weet. Aan de getrouwen is het dan vervolgens om de erfgenaam te verbannen. Dit zorgt dan namelijk alsnog voor een ronde tafel moment. Neem je de erfgenaam mee naar de finale, dan zal deze in naam van de verraders alsnog winnen. Dit zorgt denk ik alsnog voor een leuke setting waarin men vol elkaar kan gaan verdenken.
Het heeft geen zin om mensen te verdenken die iets zijn dat ze zelf niet weten. Als je niet weet dat je iets bent, kun je ook geen signalen afgeven waarop je een verdenking kan baseren. Dus dan worden verbanningen en verdenkingen totaal willekeurig.

Ik denk dat de beste oplossing zou zijn: de spelleiding verklaart dat de laatste verrader gepakt is en dat de getrouwen hebben gewonnen, en het zilver dat tot dan toe is verdiend, wordt verdeeld over de getrouwen die dan nog in het spel zitten. De verdeling is op basis van het aantal keer dat iemand op een verrader heeft gestemd tijdens de ronde tafels.

Probleem is dat deze variant waarschijnlijk niet tv-waardig is, omdat die te eerlijk is en er niet wordt opgebouwd naar een grote stapel zilver die op het spel staat en waar minstens 17 van de 20 mensen geen kans op hebben gemaakt ook al hebben ze er wel aan bijgedragen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #838 Gepost op: 21-04-2023, 20:47:30 »
Nathan over als Sander de verrader blijkt te zijn (en alle medeverraders eruitstemde): 'Dan is het echt een horror toren'.  ::rofl:: ::jaja::

Mochten ook Sander&Broer ontmaskerd worden, dan hoop ik dat de makers de rest in het ongewisse laten of er wel of niet nieuwe verraders zijn gekozen (niet). Zijn de deelnemers erover eens dat ze echt met alleen nog getrouwen over zijn,  dan verdelen ze de pot. Zo niet dat blijven ze elkaar eruit stemmen.

Afgelopen weekend het Engelse seizoen gebinged, wat een geweldig seizoen, als je Videoland hebt echt een aanrader  ::jaja::
Ja geweldig seizoen. De Amerikaanse versie in hetzelfde Schotse kasteel is ook goed. De verraders bij de Britten waren fenomenaal. Was alleen echt niet gecharmeerd van de manier waarop
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Totaal tegen de regels, maar de Britse kijkers vonden het fantastisch en wilden een mooi einde.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2023, 20:52:09 door Nat007 »

Offline Whatthefrank

• Forumlid
« Reactie #839 Gepost op: 22-04-2023, 17:37:32 »
Ik ging de uitzending in met het gevoel dat het toch niet meer spannend zou worden, immers vond ik de preview van vorige uitzending waarin we het gesprek tussen Billy en Noor zagen best veelzeggend. Echter, wat hebben zij het deze uitzending niet goed gespeeld. Beide niet. Laf. Noor eruit zou zomaar wel eens een goede greep kunnen zijn. Ik vraag me af in hoeverre de focus nog op Chahid zal blijven. Feit blijft wel dat het allang beslist had moeten zijn natuurlijk, dus het blijft een beetje dubbel
Er is geen Mol meer...