Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 108538 keer)

Offline MartinJ

• Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #840 Gepost op: 22-04-2023, 20:44:24 »
Ligt dat aan mij, maar vielen Sander en zijn broertje niet ontzettend op door hun zenuwachtig gedoe toen bleek dat de verraders iemand hadden vermoord die in de wapenkamer was geweest?
Ook heel verdacht dat Sander na de verbanning van Jessie meteen keihard de aanval op Chahid opent. Het idee was dat Jessie of Chahid een verrader moest zijn vanwege hun kennis over het schild. Als Chahid dan inderdaad een verrader is, ra ra wie zou er dan komende nacht worden vermoord? Sander! Als verrader laat je dit allemaal lekker bezinken en laat je de Getrouwen maar op het idee komen dat het dus Chahid zou moeten zijn.

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #841 Gepost op: 23-04-2023, 17:36:42 »
Wat een slappe hap getrouwen bij elkaar zeg, het is zo overduidelijk en toch hebben Billy en Noor niet de ballen om te zeggen wat ze echt denken. Zo jammer. Ik gun het nu beide kanten niet om te winnen. ::ohno::
🜃

Offline JP1999

• Forumlid
  • Friends?
« Reactie #842 Gepost op: 24-04-2023, 17:28:38 »
De theorie van Billy en Noor dat Sander een verrader is en dat Jordy erbij is gevraagd, kwam wat later in de aflevering. Het was toen wellicht te laat om iedereen te switchen aangezien de pijlen al heel erg op Jessie en Chahid stonden. Ik snap ergens wel de angst van Noor en Billy. Noor is ook niet verbaal de sterkste en hun argumenten zijn ook deels gebaseerd op hun gevoel: ze weten hoe het zit, maar er hangt nog geen keihard betoog in de lucht dat ze kunnen geven. Overigens weten zij dat Jordy denkt dat zij de broertjes vertrouwen. Dus, de kans is niet zo groot dat Noor of Billy vermoord wordt. Bovendien had Noor een schild dus ik snap wel dat ze zoiets heeft van; ik wacht nog even, ik zit nog wel ff gebakken zo

Jordy viel toch mega erg op, opeens heeft hij een mening? In afl. 8 wordt hij ineens uitgesprokener en fanatiek. Dat valt iedereen toch op... ze weten dat iemand geturned is...

Noor en Billy moeten nu niet meer afwachten, maar samen sterk gaan staan en vanaf het begin van afl. 9 campagne voeren over hoe het zit. Als ze bang blijven winnen de verraders

Ben het wel eens dat er dit seizoen niet echt een goeie verrader tussen zit. Sander heeft zich heel goed teruggewerkt maar wordt wel bijna iedere aflevering genoemd (soms zonder dat hij het weet)
edit: overigens vond ik Maria in afl. 1-3 een super verrader. Jammer dat ze zich versprak en dat ze daarna musical acteerwerk vertoonde waardoor ze er snel bij was.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 17:31:04 door JP1999 »

Offline edgomo

• Forumlid
« Reactie #843 Gepost op: 25-04-2023, 16:29:08 »
Ben het wel eens dat er dit seizoen niet echt een goeie verrader tussen zit. Sander heeft zich heel goed teruggewerkt maar wordt wel bijna iedere aflevering genoemd (soms zonder dat hij het weet)
edit: overigens vond ik Maria in afl. 1-3 een super verrader. Jammer dat ze zich versprak en dat ze daarna musical acteerwerk vertoonde waardoor ze er snel bij was.
Maria begon goed maar is ergens de draad kwijtgeraakt. Katinka en Sander waren/zijn geen goede verraders, dat Sander er nog niet uit is, is meer geluk dan wijsheid. Jan was kansloos en Jordy gaat het ook niet redden.
Als verraders vanaf acquit niet samenwerken, dan redden ze het niet.

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #844 Gepost op: 28-04-2023, 21:07:47 »
Ah, de eetproef wordt dus niet alleen in ER gedaan ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline grasisgroen

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #845 Gepost op: 29-04-2023, 01:24:01 »
Was dit wel slim om Betty op te offeren? Volgens mij hadden de getrouwen beter op Sander kunnen gaan  4 !
...maar soms even niet :)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #846 Gepost op: 29-04-2023, 01:47:39 »
Wat wordt er ongelofelijk slecht gespeeld zeg .   Jordy en Sander die nog steeds niet door schijnen te hebben dat Noor en Billie en chahid en nathan weten wie se verraders zijn . Maar ook dat deze groep getrouwen dan toelaat dat betty verbannen wordt , zelfs met de dolk van verrader Jordy zouden ze met 4 stemmen de macht al hebben en ze waren met 5 . 

Vinden ze het dan zo tof om pas in de finale te komen met de onthulling dat ze het al tijden door hebben ? Nou ik denk dat iedereen die wel eens weerwolven heeft gespeeld en het gedrag van Sander en Jordy van vandaag na de ronde tafel zag de conclusie wel kon maken dat de broers beide verrader zijn .

Inderdaad een verkeerde keuze van de makers om er twee broers in te zetten in verband met de niet neutraliteit naar elkaar .  Hoe Sander zit te wachten om bij Jordy zijn ei kwijt te kunnen na de ronde tafel is gewoon echt te duidelijk .

Offline edgomo

• Forumlid
« Reactie #847 Gepost op: 29-04-2023, 09:20:54 »
Billy: "Ik ben helemaal klaar met dat slappe gedoe, vandaag moeten er koppen rollen". En vervolgens gooit hij Betty voor de bus.  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #848 Gepost op: 29-04-2023, 09:37:32 »
Er wordt dit seizoen zo ongelooflijk slecht gespeeld dat er eigenlijk niets meer over is van het spel. Dit komt deels door de kandidaten, maar ook door de spelleiding. Waarom wordt er door Tijl gezegd hoeveel verraders er nog zijn? In internationale versies werd dat niet gedaan wat de spanning ten goede kwam.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #849 Gepost op: 29-04-2023, 10:05:40 »
Het probleem voor de getrouwen is, is als ze te snel de verraders eruit stemmen, ze zelf verleid/gechanteerd kunnen worden. Dus als je het tegen het einde spel eindelijk denkt door te hebben, is het zeker handig om de verraders erin te laten, zodat je op het einde precies weet wie je eruit moet stemmen. Het enige wat je moet doen is je van de domme houden, zodat je 's nachts niet wordt vermoord. Wat dat betreft hebben Billie en Noor het goed gespeeld.

Eigenlijk zouden ze iets moeten verzinnen, dat het voor burgers ook interessant is om jezelf op te offeren. Als ik een gewone burger ben in weerwolven, vind ik het prima om 's nachts vermoord te worden, als daardoor bijv. een ziener of een andere speciale rol wordt gered. Dat heb je hier niet.

Online Joey94

• Forumlid
« Reactie #850 Gepost op: 29-04-2023, 10:59:57 »
Het verleiden/chanteren van getrouwen tot verrader, is voor tv natuurlijk leuk om te zien, maar speltechnisch zorgt het er inderdaad voor dat je in de beginfase als getrouwe totaal geen reden hebt om een verrader eruit te stemmen. Kan je niet veel beter gewoon beginnen met 5 verraders en dan niet meer mensen van kamp laten wisselen? En dan tegelijkertijd niet vertellen hoeveel verraders er zijn? Ja voor verraders is het dan moeilijker om overeenstemming te bereiken wie vermoord moet worden en er zullen waarschijnlijk meer botsingen zijn, maar goed die zijn er nu ook al. Dat fanatieke getrouwen die meteen in het begin op jacht willen daar niet voor worden 'afgestraft', lijkt me alleen maar positief.

En wat ik aan dit format ook echt een misser vind, is dat je over het algemeen geen schild nodig hebt om de nacht te overleven, zolang je maar de wapenkamer in kan. Je zou eigenlijk moeten hebben dat kandidaten niet van elkaar weten wie wel en niet in de wapenkamer is geweest, of bijvoorbeeld meer hokjes in de wapenkamer dichtlaten dan er kandidaten naartoe gaan, zodat er ook een kans is dat er geen schild/dolk wordt gepakt. In dat laatste geval is er een grotere kans dat als je iemand uit de wapenkamer vermoordt, dat dit goed gaat.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2023, 11:04:09 door Joey94 »

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #851 Gepost op: 29-04-2023, 12:16:08 »
Na Maria alweer een verrader die een dolk in de wapenkamer vindt als de productie kan weten dat die van pas komt.

Jordy die die dolk niet opspaart tot de finale, maar hem meteen inzet? Was dat zijn eigen keuze?

De broers missen nogal veel social cues.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #852 Gepost op: 29-04-2023, 12:58:04 »
Je mag de dolk niet bewaren, het is inzetten of niet gebruiken en dan ben je 'm kwijt.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #853 Gepost op: 29-04-2023, 22:37:42 »
Je kunt dit spel eigenlijk niet goed met weerwolven vergelijken. Er zijn namelijk 2 hele grote verschillen die het spel helemaal veranderen.

1. In Weerwolven worden burgers niet ineens halverwege het spel weerwolf. In De Verraders kan er niet alleen een verrader bij komen; dat is ook nog eens afhankelijk van hoe goed de getrouwen spelen. Wat hebben de getrouwen er aan om een verrader uit te stemmen als er daarna één terug komt? Dan maak je het je team alleen maar moeilijker, want niet alleen zijn er nog evenveel verraders, het verradersteam is ook nog eens veranderd en je moet dus iedereen die je toch wel had afgeschreven, opnieuw gaan bekijken. Dus als getrouwe die wil winnen, is het om deze reden speltechnisch niet slim om verraders eruit te stemmen.

2. In Weerwolven is het volgens mij zo dat als er geen weerwolven meer zijn, dat het spel dan eindigt en de burgers als groep gewonnen hebben. In De Verraders spelen de getrouwen ook tegen elkaar voor waar het spel uiteindelijk om draait: het zilver. Dus als getrouwe is het slim om niet vermoord te worden, opoffering voor de groep is altijd nadelig want wie zich offert kan nooit het zilver winnen, ook al helpt die zijn team. Kort gezegd, in De Verraders is er eigenlijk geen team, hooguit een tijdelijk samenwerkingsverband. Maar doel van De Verraders is het zilver winnen; dat is totaal wat anders dan de verraders ontmaskeren of als verrader niet ontmaskerd worden.

Dat De Verraders dus anders gespeeld wordt dan Weerwolven, is logisch: het zijn totaal andere spellen.

Inderdaad een verkeerde keuze van de makers om er twee broers in te zetten in verband met de niet neutraliteit naar elkaar. Hoe Sander zit te wachten om bij Jordy zijn ei kwijt te kunnen na de ronde tafel is gewoon echt te duidelijk .
Inderdaad precies wat ik zei na aflevering 1...:
Ik vind het wel erg vervelend dat er 2 kandidaten in zitten die elkaar beter kennen dan alle anderen - de broers. Dat maakt de kandidaten ongelijkwaardig ten opzichte van elkaar.

En wat ik aan dit format ook echt een misser vind, is dat je over het algemeen geen schild nodig hebt om de nacht te overleven, zolang je maar de wapenkamer in kan.
Vind ik ook. Een eerste voorstel: een backup-moord. Als de persoon X die de verraders willen vermoorden, in de wapenkamer is geweest, mogen ze een willekeurige 2e speler Y kiezen als backup. Heeft X het schild, dan wordt Y vermoord; in alle andere gevallen X zelf. De spelleiding vertelt niemand iets: leeft X de volgende ochtend nog, dan weten de verraders dat X het schild had; maar X weet niet dat de verraders dat weten; er gebeurt exact hetzelfde als in het geval dat Y gewoon is vermoord.

Zo lopen mensen zonder schild evenveel risico als mensen zonder sleutel. Alléén degene met het schild is veilig.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline edgomo

• Forumlid
« Reactie #854 Gepost op: 1-05-2023, 07:18:03 »
Er wordt dit seizoen zo ongelooflijk slecht gespeeld dat er eigenlijk niets meer over is van het spel. Dit komt deels door de kandidaten, maar ook door de spelleiding. Waarom wordt er door Tijl gezegd hoeveel verraders er nog zijn? In internationale versies werd dat niet gedaan wat de spanning ten goede kwam.
Het was de getrouwen in de eerste aflevering al duidelijk dat ze met drie verraders begonnen. Jan, toen nog getrouwe, zei dat letterlijk. Dus de mededeling van Tijl verraadt niets.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #855 Gepost op: 1-05-2023, 08:26:19 »
Het was de getrouwen in de eerste aflevering al duidelijk dat ze met drie verraders begonnen. Jan, toen nog getrouwe, zei dat letterlijk. Dus de mededeling van Tijl verraadt niets.

Ik zei vorig jaar al dat ze eens een keer met vier verraders moesten starten. Het wordt idd te voorspelbaar.

Online Joey94

• Forumlid
« Reactie #856 Gepost op: 1-05-2023, 08:59:45 »
En dan niet aan de groep vertellen hoe veel het er zijn. In het allereerste Videoland-seizoen deden ze dat ook niet, en dat vond ik zelf toen een reden dat ik dat seizoen sterk vond!

Offline garfreek

• Forumlid
« Reactie #857 Gepost op: 1-05-2023, 16:57:54 »
Ik kon zo niet tegen dat laffe gedoe var Noor en Billy in de 8ste aflevering!
JE HEBT EEN DOLK, iedereen gilt dat ze Chahid en Jessy niet naar huis willen sturen.
Iemand legt de bal letterlijk voor het doel!

En nog handelen ze niet!!  ::oink:: ::)
Ik hoop zo intens dat die twee niks winnen. Maar zoals de preview voor aflevering 10 was, en de groep ervoor staat, gaan die twee lekker op vakantie van het geld van ome Jan! En Noor die dan triomfantelijk zegt: "Maar ik heb jullie al sinds aflevering ..... door!!" Waar is die barf emoji?!  ::rofl::

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #858 Gepost op: 3-05-2023, 08:09:56 »
Uiteindelijk toch nog gekeken. Iets met toch nieuwsgierig.

Wel een verademing dat er normale ronde tafel discussies worden gehouden.

Slim om je broertje erbij te halen vind ik het niet.

En er moet inderdaad wel iets veranderen qua spelregels, want nu is degene die zich "rustig" houdt degene die de steeds de finale inrollen, omdat ze onder de radar blijven.

Ook de wapenkamer moet idd anders, want als je als kandidaat geluk hebt er 5x in te mogen dan word je eigenlijk al niet vermoord.

Of wat ik hier al las, een soort moord lijst en heeft nummer 1 een schild, dan nummer 2

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #859 Gepost op: 3-05-2023, 22:38:39 »
Ik keek vd week RTL Boulevard en daarin werd duidelijk dat Jordy wel degelijk doorhad dat z'n broer een verrader was, en dat als ie m die avond niet had gechanteerd, waarschijnlijk de dag erna had weggestemd. Dat is er dus slim uit ge-edit.